Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Gadanie o Civ(VI)kowym graniu - Pierwsze duże rozszerzenie

itkovian - 2017-11-28, 16:27
Post subject: Pierwsze duże rozszerzenie
No to doczekaliśmy się pierwszego dużego dodatku.

ANNOUNCING CIVILIZATION VI: RISE AND FALL
https://civilization.com/news/entries/announcing-civilization-vi-rise-and-fall

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=106776

http://www.gram.pl/news/2...-and-fall.shtml

Cholernik - 2017-11-28, 18:27

I wbrew pozorom to dobra wiadomość.
Zastanawia mnie że znowu mniejsza ilość civek w porównaniu do liderów.

bombel79 - 2017-11-28, 20:02

ja sie ciesze... gra jest ok - dzieciakom bardzo sie podoba... synek juz "s'hype'owany" :)

PS
kurde, mam nadzieje ze bedzei mozliwosc kupienia dotychczasowych nacji w jakiejs promocji... jakbyscie widzieli to dajcie znac...

Cholernik - 2017-11-29, 07:17

Zimowa wyprzedaż pewnie na steamie koło świąt
Treviss - 2017-11-29, 12:33

nie wiem, czy zauważyliście, ale w trailerze mamy scenę z warszawska bronią powstańczą typu "błyskawica". Tyle, że na mapie zaznaczono jakąś holenderska miejscowość.
Bobek1971 - 2017-11-29, 21:13

kiedy to wyjdzie znaczy dostepne na steamie do kupienia? dobrze byłoby zimową porą ...człowiek kości by ogrzał sobie przy monitorze :)

a czy w więzieniach ...bo przecież gracze też popełniają przestępstwa...to mogą sobie w ramach jakiejś pory obiadowej czy wypoczynku pograć w cokolwiek? :)

Eferalga_500 - 2017-11-29, 22:15

Bobek1971 wrote:
kiedy to wyjdzie znaczy dostepne na steamie do kupienia? dobrze byłoby zimową porą ...człowiek kości by ogrzał sobie przy monitorze :)

a czy w więzieniach ...bo przecież gracze też popełniają przestępstwa...to mogą sobie w ramach jakiejś pory obiadowej czy wypoczynku pograć w cokolwiek? :)


8 luty :)

Cholernik - 2017-11-30, 18:52

A i można już zakupić ;)
Na steamie 128,90 Steam
Na muve tak samo, gdzieś w UK sklepach z grami rzuciło mi się w cenie poniżej 100 sl.

W każdym razie, jak kupisz na Steamie będziesz miał od razu w bibliotece, jak gdzieś indzieś dopiero jak klucze roześlą

Nefliqus - 2017-12-04, 11:23

Cholernik wrote:
A i można już zakupić ;)
Na steamie 128,90 Steam
Na muve tak samo, gdzieś w UK sklepach z grami rzuciło mi się w cenie poniżej 100 sl.

W każdym razie, jak kupisz na Steamie będziesz miał od razu w bibliotece, jak gdzieś indzieś dopiero jak klucze roześlą


100 zł za dodatek! Cenią się wysoko, chyba za wysoko.

Cholernik - 2017-12-04, 20:31

Ale dodatki zawsze były w podobnej cenie, koło 100
bombel79 - 2017-12-05, 09:59

Ja na pewno kupię bo dzieciaki są mocno wkręcone ;)

Ps
Kurde, chciałbym upolować dlc e w jakiejś sensownej cenie...

Lary33 - 2017-12-05, 10:16

bombel79 wrote:

Kurde, chciałbym upolować dlc e w jakiejś sensownej cenie...


To za dwa lata :P

Cholernik - 2017-12-05, 17:31

Albo świąteczna wyprzedaż na Steam
Forever - 2017-12-06, 14:32

bombel79 wrote:
Ja na pewno kupię bo dzieciaki są mocno wkręcone ;)

Ps
Kurde, chciałbym upolować dlc e w jakiejś sensownej cenie...


A ja myślałem że to ty Bombel tak tłuczesz w C6
A to dzieciaki ;-)

Trochę pograliśmy ostatnio z Cheosem ale AI nadal żenada

Martin - 2017-12-06, 14:36

Może jednak wrócą do wersji civ4 ?
Cholernik - 2017-12-06, 19:47

Specjalnie dla Ciebie Martin wprowadzą mechanikę z civ6 do civ4
Martin - 2017-12-06, 20:47

Chociaż wygląd :)
itkovian - 2018-01-16, 16:59

Filmik prezentujący zmiany

https://www.youtube.com/w...1&v=h31myLyc_qk

ScoobyDoo - 2018-01-17, 01:31

jak to cała civ 6 vs civ 4?
itkovian - 2018-01-17, 07:33

Dla mnie to najlepsza civka ale to moje zdanie. Żałuję że nie potrafimy zrobić Pitbossa na nia ... :( .

Pebem który gramy pokazuje że gra ma ogromny potencjał szczególnie na wojnie. Na pierwszy rzut oka wygląda że gra jest nie nastawiona na wojne w praktyce wprost przeciwnie.. :)

Eferalga_500 - 2018-01-17, 15:23

Wojna i pokuj w Civce 6 oraz sojusze to podstawa rozgrywki i ekonomi :P .

Z plusów:
- nie można wyciąć armii - tak więc stale trzeba utrzymywać balans do sąsiadów - zastępnikw postaci kupowania szybko się kończy - najbardziej opłacalne jest utrzymywania starego wojska gotowego do upgradu
- miasta w zależności od technologii i tradycji są słabe lub silne - trzeba wykorzystać odpowiedni moment :)
- podejście taktyczne oraz konieczność różnicowania wojsk do ataku i obrony

jarek17777 - 2018-01-17, 18:52

Eeeee no wyciąć nie można ale szybko wypuścić to już tak. Z teokracją bardzo łatwo no i wspomniany upgrade.
Eferalga_500 - 2018-01-17, 21:31

Zalezy o jakich ilosciach mowimy.
Ja nie widze sposobu jezeli nie mam duzej kasy.
Tak wiec dla mnie taktyka maksowania woja jest prosta:
- archaiczne wojsko = tanie utrzymanie i szybki wzrost powera w razie potrzeby
- mury na froncie - jak najszybciej.
- linia maginota z dzielnic wojskowych ;)
- robole na lasach - to daje malo - nie uzywam - maksuje z tego budynki np na wlocznikach - a jeszcze lepiej na galerach :P
- kasa w skarbcu - no tez slabo - pancernik kosztuje ponad 1200 zlota - podobnie czolg - szybciej i tanie zbudowac bo mamy bonus 50% do produkcji lub 100% w przypadku floty.

jarek17777 - 2018-01-17, 22:43

O takich ilościach, że przez kilka tur możesz kupować w każdym mieście jaką chcesz jednostkę.
Eferalga_500 - 2018-01-18, 09:45

To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).

bombel79 - 2018-01-18, 10:46

Eee, jaki jestem wzór na walkę?
Forever - 2018-01-18, 11:06

Eferalga_500 wrote:
To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).



A z ciekawości na szybkości normalnej wojska nie za szybko się starzeją ?

itkovian - 2018-01-18, 16:29

Na mój gust troszkę szybko ,ale troszkę. Optymalny byłby epik ale Pebema na epiku skończymy za 3 lata :) .
Eferalga_500 - 2018-01-18, 16:55

Forever wrote:
Eferalga_500 wrote:
To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).



A z ciekawości na szybkości normalnej wojska nie za szybko się starzeją ?


Wg moich obserwacji nie jest to az tak istotne.
Generalnie wszyscy idą w miarę równo technologicznie - tak więc upgrady robi się w locie. Przewagę tego kto pierwszy zbuduje jednostki i zacznie nimi walczyć jest to że mają one promocje.

Technologie mają znaczenie do tego czy będziemy mieć zastój na wojnie - jak wskazałem - siła miast zależy od opracowanych jednostek melee pomniejszonych o 10:
- wojownik – 20 – miasto 10
- swordsman – 36 miasto 26
- muszkiet – 55 miasto 45
- piechota – 70 miasto 60
Spowolnienie gry oznacza, że kluczowe elementy gry zależą właśnie od tego jak długo będziemy mieć przewagę do powyższego – działa to na korzyść i niekorzyść graczy. Powoduje też żę gra staje nurząca – bo przełomy trwają baaardzo długo.

- po opracowaniu łuczników i kuszników - miasta padają szybko od ich rusha - ponieważ nie mają one przeważnie na tym etapie murów
To wynika z tego, że w tym czasie miasta mają siłe 10 lub 26 (najsilniesza jednostka melee -10) - a kusznik 40 z ostrzału pomniejszonym o 17 (kara dla ranged units) = 23. Do tego może mieć promocję do ostrzału dzielnic co daje mu siłę 26 vs 33. Różnica w sile miast jest taka sama dla kuszników jak i łuczników (przeważnie będzie to różnica 2 na korzyść miasta przy braku promo i 8 na korzyść kusznika w przypadku promocji). Dodatkowo kusznik może wejść do dzielnicy wroga – np. naukowej lub świątynnej ;) otrzymując ekstra 10 siły (pierwsza promocja)
Miasto ma 200HP a dzielnica wojskowa 100HP
Tak więc zgodnie z wzorem będzie zadawać obrażenia miastu odpowiednio pomiędzy:
Dla łucznika:
8 vs 10 - obrażenia dla miast to będzie min 20 max 34,6 - tak więc potrzeba około 89 strzałów i po mieście. Czyli trzech łuczników - jakiś chariot lub dwa w obwodzie i w 2-3 turyki miasto pada.

Jak przeciwnik ma mury to ma +2 do siły miasta oraz 50% do zmniejszenia zadawanych obrażeń do HP od ostrzału - co oznacza praktycznie brak zadawania obrażeń potrzeba wtedy strzelić dodatkowe 10 razy.

W przypadku gdy miasto ma mury ograniczenie obrażeń spada o 75% w przypadku ataku walk wręcz - dlatego opłaca się podjechać Siege Towerem (jednostki ignorują mury).

UWAGA:
miasto ma siłę najsilniejszej jednostki w nim stacjonującej - czyli jeżeli mamy zbrojnego to wtedy miasto nie będzie mieć siły 26 a 37 - to bardzo ważne.


Bombel tutaj odpowiedź od fanatyków - reverse engineering - najważniejszy wniosek - obrażenia rosną wykładniczo w stosunku do siły.
Quote:
Damage = 30 * e^(StrengthDifference / 25) * Random(0.75, 1.25)


Tutaj przewidywane obrażenia przy różnicy oraz to ile oberwiemy średnio przy walce bezpośredniej (trzecia kolumna):
Quote:
+0 30 30 1.00x
+1 31 29 1.04x
+3 34 27 1.13x
+5 36 25 1.22x
+10 45 20 1.49x
+17 59 15 1.97x
+30 99 10 3.32x


Polecam wątek gdzie umieściłem fajny rysunek:

http://civilization.org.p...pic.php?t=41616

Ważniejsze modyfikatory:
17 siły jeżeli miasto atakowane jest przez ranged units
+3 do obrony od straży pałacowej (stolica)
+2 za każdą dodatkową dzielnicę
+3 za dzielnicę wojsową (do sprawdzenia)
50% zmniejszonych obrażeń za mury dla ranged units
75% zmnieszonych obrażęń za mury dla walck wręcz

Kiedy wchodzi rush ? Wtedy kiedy broniący pójdzie w ekonomie a nie pójdzie w techy wojskowe. Jak my będziemy mieć Kuszników a wróg nie będzie mieć co najmniej Zbrojnych to pozamiatane.
Jeżeli chcemy się bronić to wystarczy że dojdziemy do murów i zbrojnych.

jarek17777 - 2018-01-18, 18:45

Eferalga_500 wrote:
To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).


Mówię o zakupie za wiarę. Grałem ostatnio i miałem 300-400 wiary a turę, tyle kosztował rycerz chyba w każdym razie jak zbierasz chwilę to potem można kupować, jak ma się dobre finanse to można kupować starsze unity i upgradować dodatkowo za hajs.

Eferalga_500 - 2018-01-18, 18:57

Wiara to przelicznik 2 zlota jeden wiary.

BTW:
Z kim grałeś ze miałeś 400 wiary na turę i na jakiej mapie - bo na malej mapie a nawet sredniej to niemozliwe. Chyba ze grales Rosja i w kazdym miescie postawiles dzielnice lawry. ALe to tez watpliwe.
Policzmy:
Dzielnica niech da 6 wiary+ budynki w niej 8 moze poszedles w cos co daje wiare z wierzen ale to nieoplacalne - to daloby ci w sumie 14 wiary z jednej dzielnicy. Civiki podwajajace - niech beda obydwa to jest 28 -35 wiary. Dwa CSy z 6 emisariuszami dodatkowe 4 wiary z kazdej dzielnicy w sumie 40 wiary z dzielnicy srednio. ze 4 relikwie i miasto kandy - to na oko 60 wiary. To oznacza ze musialbys miec 8-9 dzielnic wypchanych pod korek.

Przy Rosji jest to uzasadnione (super tania dzielnica) - ale przy innych cywilizacjach marnowanie miejsca na dzielnice wg mnie.

Teokracja jest fajna jak masz duzo wiary - ale republika kupiecka daje ci 2 szlaki ktore przy malych mapach sa musowe. przy duzych sam ide po teokracje - jest wczesniej.

BTW:
Jak kupujesz starsze unity ?

jarek17777 - 2018-01-18, 19:28

Grałem Rosją i Japonią którą gram dużo również ma tanie świątynie, dodatkowo nie stawiam na początku dzielnic kulturalnych bo brałem wierzenie kultura=wiary z budynków świątynnych.


Republika jasne, ze lepsza ale nikt nie powiedział, że musisz na tym długo siedzieć tylko tyle żeby zrobić wystarczająco dużo wojska.

p.s z tymi starszymi unitami to nie do końca dobrze się wysłowiłem, głównie chodzi o kupowanie/produkcję rydwanów przed rycerstwem i konnicy przed kawalerią i wtedy upgradem.
Z piechotą ciężej to zaplanować.

Dzielnica świątynna jest ok więc z tym marnowaniem nie można przesadzać, kwestia priorytetów ale specjalny budynek wiary i spora kultura z pozostałych to wynagradza.
Po prostu robisz świątynie zamiast kulturalnych i z każdego miasta dostajesz +6 co jest przyzwoitym bonusem.

Dobrze liczysz, nie pamiętam dokładnie tamtych gier ale przy Japonii 4 wiary bazowo dostajesz jak nic +4+4 za miasta państwa masz łącznie 12 x2( z doktryn) to 24 x 4 miasta to już 100 + 6(kaplica i świątynia)x4 x2 z karty to jest łącznie 150 +miałem relikwie od Candy i z innych źródeł to pod 200 dochodzi przy 4 miastach.

Zapomniałeś o jednym, dochodzie od populacji. Także da się to uzyskać ale jak ze wszystkim podstawą są CSy.

p.s2 mam sejwa grajac Aztekami gdzie przy jednym religijnym CSie wyciągam 350 wiary/turę no ale przy 10 miastach z dzielnicą świątynną.

Eferalga_500 - 2018-01-18, 22:52

Z tymi wczesniejszymi epokami - to o tym pisalem :)

No i wyjasnilo skad miales tyle wiary - przy rosjo to wiadomo - lavry trzeba stawiac wszedzie - bo sa tanie :) .

Co do Japonii - no tutaj bym polemizowal. W PBEMie by to nie przeszlo. NIe ma znizki na ta dzielnice a niewiele daje. Priorytetem wg mnie sa handlowe - daja znacznie wiecej - co najmniej +6 złota i pozostale bonusy w tym budowa drog.

jarek17777 - 2018-01-18, 23:45

Japonia ma zniżke na wojskowe świątynne i kulturalne.
bombel79 - 2018-01-19, 08:17

To co panowie, może czas przemyśleć na jakich zasadach i ustawieniach dałoby zagrać 1 vs 1?
bombel79 - 2018-01-24, 19:10

A gdzie kupujecie dodatek? Cyfrowo czy wersje pudelkowa?
Eferalga_500 - 2018-01-24, 23:27

No bez jaj - ktos kupuje jeszcze pudelkowa ?
Bobek1971 - 2018-01-24, 23:45

tylko cyfrowo :) 7
bombel79 - 2018-01-24, 23:55

ale jak to??? przeciez to piractwo??? Efe, wstydzilbyś się :)
Raptorous - 2018-01-25, 08:40

Lepiej napiszcie o co chodzi z unitami religijnymi.guru mógł i inne.
Zauważyłem że nie mogę skasować misjonarza obcego pomimo wojny.to przeginka

bombel79 - 2018-01-27, 10:23

No dobra, ale GDZIE KUPUJEC"IE DOTATEK???

Po prostu na steam za 128 zł? czy jakieś inne kombinacje alpejskie?

Cholernik - 2018-01-27, 14:58

U Cenędzy (muve) jest za 119, ja kupiłem w CDKeys, była promocja kilka dni temu płaciłem 75zł (obecnie 95) CDKEYS
itkovian - 2018-01-27, 18:45

Jak ktoś jak ja nie lubi zagranicznych sklepów to w PL najtaniej w 3 kropki 113 zł.
Treviss - 2018-01-27, 19:15

warto to kupić Panowie? Czy taka kolejna ciekawostka?
Cholernik - 2018-01-27, 22:31

Ulepszona 5, pod każdym względem. Jak ona się podobała choć troszkę to ta część się spodoba też. Na steamie jest dostępne demko, możesz zobaczyć czy się spodoba czy nie. Samą podstawkę do końca stycznia można kupić za ok 40 zł na Humblu. A dodatek zmienia i rozszerza grę o nowe aspekty, w praniu zobaczy się czy warto :)
bombel79 - 2018-01-27, 22:41

gras ie fajnie... niestety nie na multi... a single to slabe AI... ale gra fajna :) :) :)
Cholernik - 2018-01-27, 23:42

Czemu nie na multi?
Eferalga_500 - 2018-01-28, 11:25

bombel79 wrote:
gras ie fajnie... niestety nie na multi... a single to slabe AI... ale gra fajna :) :) :)


No właśnie - dlczego ?

P.S.
Problemem tej civki jest to samo co poprzednich przy multi - generator map - ze względu na CSy jeszcze bardziej niesprawiedliwy...

P.S. 2
Są jakieś mody które wyłaczają darmowego emisariusza i np rozszerzają wybór questów od CSa ? To by ograniczyło przynajmniej random oraz kolejność ruszania

Cholernik - 2018-01-28, 12:38

Efe, nie dałbyś rady trzasnąć jakiś normalny generator do skryptów?
itkovian - 2018-01-28, 12:58

Kurde dla mnie najlepiej gra się tu na multi... :)

Walka morska tutaj to poezja to chyba njlepij zrobiona walka morska w civkach.

Cholerka usuneli bug z wykrywaniem okrętów podwodnych ,teraz musisz mieć albo unita do wykrywania albo podłynąc obok.

Treviss - 2018-01-29, 10:57

Cholernik wrote:
Ulepszona 5, pod każdym względem. Jak ona się podobała choć troszkę to ta część się spodoba też. Na steamie jest dostępne demko, możesz zobaczyć czy się spodoba czy nie. Samą podstawkę do końca stycznia można kupić za ok 40 zł na Humblu. A dodatek zmienia i rozszerza grę o nowe aspekty, w praniu zobaczy się czy warto :)

Podstawową szóstkę mam. Gra mi się średnio i rzadko. O rozszerzenie pytam. Czy zamierzacie kupić i dlaczego ?

Forever - 2018-01-29, 12:28

Treviss wrote:
Cholernik wrote:
Ulepszona 5, pod każdym względem. Jak ona się podobała choć troszkę to ta część się spodoba też. Na steamie jest dostępne demko, możesz zobaczyć czy się spodoba czy nie. Samą podstawkę do końca stycznia można kupić za ok 40 zł na Humblu. A dodatek zmienia i rozszerza grę o nowe aspekty, w praniu zobaczy się czy warto :)

Podstawową szóstkę mam. Gra mi się średnio i rzadko. O rozszerzenie pytam. Czy zamierzacie kupić i dlaczego ?


Dlatego że mimo że c6 nie jest idealne to niestety na horyzoncie nie widać nic co by choć się do niego zbliżało, a zmiany które pokazują MOGĄ wzbogacić i urozmaicić rozgrywkę.

szachoboks - 2018-01-30, 12:48

Civ6 juz jest o 2 poziomy bardziej rozbudowana niz porzedniczki i bardziej skomplikowana.
-czy w icv 4,5 jest zmeczenie wojna? casus beli?Po dłuzszej wojnie zacznie spadac zadowolenie , po czym złoto i jednostki beda ginąc
- uniklani wielcy ludzie
itd

jedynie o co mozba sie martwic , zepo dodtku gra bedzie za bardzo skomplikowwna ;)

Cholernik - 2018-01-30, 20:18

W 4 jest zmęczenie wojną i działa podobnie jak w 6 ;)
Treviss - 2018-02-08, 10:42

Kupiłem dodatek :P Szczerze powiem, że o niektórych nacjach (Mapuche) albo liderach (Pundmaker) nigdy w życiu nie słyszałem, więc będzie ciekawie. Przynajmniej na początku.
Przy okazji, czy wiecie czy jest jakaś aktywna, polska grupa na steamie? na KACu nic się nie dzieje :[ Z braku laku dołączyłem do CIV Players League, gdzie chłopaki mają trochę inne zasady niż nasze (głównie grają FFA, rzadko duele nigdy mirrory), ale nie ma laggerów, quiterów i innych szkodników, bo bardzo tego pilnują.

Forever - 2018-02-08, 10:45

Treviss wrote:
Kupiłem dodatek :P Szczerze powiem, że o niektórych nacjach (Mapuche) albo liderach (Pundmaker) nigdy w życiu nie słyszałem, więc będzie ciekawie. Przynajmniej na początku.
Przy okazji, czy wiecie czy jest jakaś aktywna, polska grupa na steamie? na KACu nic się nie dzieje :[ Z braku laku dołączyłem do CIV Players League, gdzie chłopaki mają trochę inne zasady niż nasze (głównie grają FFA, rzadko duele nigdy mirrory), ale nie ma laggerów, quiterów i innych szkodników, bo bardzo tego pilnują.


A z ciekawości działa ci gra po dodatku ?
Bo ja rano odpaliłem i wypad do pulpitu drugi raz to samo i jak czytam to masa ludzi ma problem

Seti_ - 2018-02-08, 12:54

Forever, upewnij się że masz wszystkie mody wyłączone. Prawie po każdej aktualizacji mody sprawiają problemy.
Ja np. miałem włączony mod do naprawienia miejscówek startowych - po jego wyłączeniu gra już startuje z dodatkiem.

Forever - 2018-02-08, 13:01

Seti_ wrote:
Forever, upewnij się że masz wszystkie mody wyłączone. Prawie po każdej aktualizacji mody sprawiają problemy.
Ja np. miałem włączony mod do naprawienia miejscówek startowych - po jego wyłączeniu gra już startuje z dodatkiem.

Dzięki sprawdzę ;-)

Treviss - 2018-02-08, 13:10

No ja nie mam żadnych modów i działa mi w porządku.
Eferalga_500 - 2018-02-09, 11:18

Czytałem ze w patchu/dodatku poprawili balans miejscówek startowych - jak to działa ?
Forever - 2018-02-09, 11:50

Eferalga_500 wrote:
Czytałem ze w patchu/dodatku poprawili balans miejscówek startowych - jak to działa ?


Po 4 startach IMO nie działa
jeden gracz startuje na dżungli a drugi ma teren marzenie
Ale to jest mały miki w porównaniu z tym jak szybko się miasta buntują

Podkreślam moje doświadczenia są z gry z 2 graczami i masą AI na poziomie bóstwo
I tam postawienie miasta w równej odległości między stolicami swoją i 2 kompów kończy się tym że miasto po 6 turach się buntuje

Miasto po zdobyciu buntuje się po 4 turach więc nawet gubernatora nie wsadzisz, zresztą dają oni tak mało że i tak niewiele to by dało

Generalnie może dziś dało by się ekipę zebrać na czyste multi bez AI wtedy może dało by się lepiej ocenić ten dodatek

Seti_ - 2018-02-09, 12:04

Forever wrote:

Miasto po zdobyciu buntuje się po 4 turach więc nawet gubernatora nie wsadzisz, zresztą dają oni tak mało że i tak niewiele to by dało

Wydaje mi się że lojalność z gubernatora od razu działa, a na jego umiejętności trzeba dopiero czekać. Tak przynajmniej wychodzi mi po szybkim rozeznaniu się z dodatkiem.

Zostawienie garnizonu w podbitym mieście też pomaga.

Forever - 2018-02-09, 12:54

Seti_ wrote:
Forever wrote:

Miasto po zdobyciu buntuje się po 4 turach więc nawet gubernatora nie wsadzisz, zresztą dają oni tak mało że i tak niewiele to by dało

Wydaje mi się że lojalność z gubernatora od razu działa, a na jego umiejętności trzeba dopiero czekać. Tak przynajmniej wychodzi mi po szybkim rozeznaniu się z dodatkiem.

Zostawienie garnizonu w podbitym mieście też pomaga.


Wiem tyle że grając na bóstwie nic nie daje nawet wzięcie ustroju nie pomaga
Miasto ci się buntuje i kaplica
trzeba będzie pokombinować
Jeśli masz ochotę zapraszam na steama koło 19:30 - 20

szachoboks - 2018-02-09, 15:14

Forever wrote:

jeden gracz startuje na dżungli a drugi ma teren marzenie


dzungla zła ??? dzungla to marzenie jak sie wie sie co i jak.

Treviss - 2018-02-10, 19:58

Miejscówki startowe to dalej jakaś masakra. Albo tundra,albo pustynia, podczas gdy sąsiedzi dostają jakieś cudowności.
No z kompami na poziomie bóstwo to nic dziwnego że się buntują.

Eferalga_500 - 2018-02-10, 20:16

Jak widać odwieczny poblem Civki - tak samo było z C4 do czasów własnych skryptów...

Pytanie jak z CSami - są równomiernie rozmieszczone ?

Treviss - 2018-02-11, 13:57

:kwasny: grałem wczoraj teamera, gdzie na jednym kontynencie były wszystkie CSy i jedna civka :zalamany:
To co poprawili wg ludzi z którymi grałem to lepsze połączenie pomiędzy graczamy, rzadsze CC itp

jarek17777 - 2018-02-11, 16:11

Największe zmiany odnośnie gry to przeniesienie dalszych bonusow od csow z samych dzielnic na ich budynki. Znaczne osłabienie kart +100% do dzielnic i zmiana kart z bonusem do budynków dzielnic.

Zmienia to kompletnie strategię gry i osłabia wpływ csów. Więc chyba na plus jeśli chodzi o multi.
Same kampusy będą teraz bardziej opłacalne. Na znaczeniu zyskuje Australia, chyba Holandia ale nie grałem nią jeszcze i Korea też fajna.

Eferalga_500 - 2018-02-11, 16:49

Mnie zdziwiły szlaki handlowe - teraz aby mieć dodatkowy trzeba zbudować targowisko...
itkovian - 2018-02-11, 17:34

To kto zakłada nowego pebema :) ?
jarek17777 - 2018-02-11, 20:20

A i dodatkowo Gruzja może być mocna, oczywiście jako religijna nacja.
szachoboks - 2018-02-12, 08:47

najwiekszy minus gry to ,ze wymaga duzo uwagi , ciągłego mikro zarzadznaia, wachlowaniem kartami , gubernatorami . Co jest męczące .

tyle rzaczy jest , ze wogóle nie zwraca sie uwagi na takei pierdoły jak złote ery .


Obecnie najlepsza startegia , to wycinka wszsytkiego , niszcenie kamineiłomów itd , dzielnica wojskowa , przypiesznie generała , koniki



Pola . mozna najpeirw wszedzie farmy , a pod koniec gry pozieniac na tartaki , to jest fajne


tartak na górce kolo rzeki daje sporo pordukcji

Forever - 2018-02-12, 09:44

Dobra pograliśmy trochę w weekend i faktycznie idzie ogarnąć
Nawet na bóstwie da się grać
Obecnie w jednej rozgrywce koło 1/3 gry mam 18 miast i w czasie podboju kultura wskakuje natychmiast
Problemem jest początek bo AI startuje z 3 setami i jak się ustawi blisko to ciężko wystartować.
Receptą jest zdobycie dwóch miast na raz wtedy wpływ kultury jest akceptowalny

Co do nacji to IMO jest kilka całkiem fajnych ja obecnie gram Rzymem
Bardzo podnieśli też znaczenie kultury
Zmiana CSów i ich bonusów też bardzo fajna
Generalnie po weekendzie jestem na tak

Eferalga_500 - 2018-02-12, 10:26

JA nie daję rady na FFa - za szybko :)
Forever - 2018-02-12, 12:33

Eferalga_500 wrote:
JA nie daję rady na FFa - za szybko :)


Bo jedyna słuszna prędkość to maraton (przedostatnia najwolniejsza)
Wtedy techy i produkcja w porównaniu z szybkością poruszania są najlepiej zbalansowane
Tyle że niestety rozgrywka trwa pewnie z 10-12 h

jarek17777 - 2018-02-12, 13:54

Nie widzę nic złego w mikro-zarządzaniu. Jak komuś się nie chce to włącza niższy poziom i tyle.
Z racji, że workerzy budują ulepszenia z bomby i techy mają przyspieszenia oczywistym jest fakt, że należ grać na wolniejszym tempie ale to żadna nowość. Tak samo było/jest i w civ4 czasami przeskok militarny jest niewidoczny( w sensie z rycków na kirasjerów i od razu kawa 5 tur później) na późniejszym etapie co należałoby rozwiązać mniejszą prędkością gry.


Widzę, że mocni zawodnicy tutaj są. Ja grałem mniej trochę. Wygrałem może ze 2 razy na bóstwie aztekami i niemcami na początku więc w zasadzie można by tego nie liczyć.
Zazwyczaj staram się grać na 7-8 poziomie. Początki mam trudne potem jakos się rozkręcam.

Ja lubię Japonię ale dawno nią już nie grałem. Może zyskać na znaczeniu poprzez osłabienie csów i ich bonusów do dzielnic.

p.s mam ciężkie początki bo zazwyczaj gram na ciasnych mapach( pangea więcej/max csów +2ai więcej niż jest proponowanych na danym rozmiarze)

jarek17777 - 2018-02-12, 14:35

A no i po odpaleniu pierwszej gry to widzę, że przyspieszenia zostały zredukowane do 40%. Powinni je zbić do 30-35% ale to i tak poprawia gry na szybszych prędkościach.
itkovian - 2018-02-12, 16:57

Forever wrote:
Eferalga_500 wrote:
JA nie daję rady na FFa - za szybko :)


Bo jedyna słuszna prędkość to maraton (przedostatnia najwolniejsza)
Wtedy techy i produkcja w porównaniu z szybkością poruszania są najlepiej zbalansowane
Tyle że niestety rozgrywka trwa pewnie z 10-12 h



Forek Epik , maraton to ta najwolniejsza :) . Pamiętam jak na początku graliści na qucku w multi i narzekaliście jak spierniczyli nową civkę ;) .

jarek17777 - 2018-02-12, 17:54

Pierwsza gra i nowe zmiany mega mnie wciągnęły. Religia kozak jak robotników można za wiarę kupować.
Dzielnica rządowa i budynki z bonusem do osadników/lub więcej obszarów mieszkalnych to spory boost w early.

Eferalga_500 - 2018-02-12, 18:21

itkovian wrote:
Forever wrote:
Eferalga_500 wrote:
JA nie daję rady na FFa - za szybko :)


Bo jedyna słuszna prędkość to maraton (przedostatnia najwolniejsza)
Wtedy techy i produkcja w porównaniu z szybkością poruszania są najlepiej zbalansowane
Tyle że niestety rozgrywka trwa pewnie z 10-12 h



Forek Epik , maraton to ta najwolniejsza :) . Pamiętam jak na początku graliści na qucku w multi i narzekaliście jak spierniczyli nową civkę ;) .


Mi o tym ze szabyko chodziło o szybkość klikania turek. Jeżęli nie byłoby kompów to prędkość zwykła jest dobra. Po prostu gramy FFA ze zbyt duza iloscia AI co oznacza ogromny teren - a potem duża ilość unitów itd.

szachoboks - 2018-02-12, 18:37

NA multi mozna wykozsytywac SHIFT + Enter
Produkcja , nauka , kultura sie kumuluje . Wiec nie trezba nic wynajdywac czy budowac . mozna poczekac , na wykrycie eureki , na odpowiednia karte do produkcji a nastepnie mozna budowac z premią w 1 rure

Single a multik to zupenie co innego


Co mniej bardzioej denróje , ale bedzie poprawinoe . w modzi Helberazer .
Doda kolejkownie jednsotek , na panelu głownym bedzie widac potencjał nauki , wojka wszsytkich graczy , wiec nie bedzie trezba zaglac w F1
Przydało by sie takie samo z zadaniami od CS


Wie ktos jak rozpoznac ze dostaje sie propozycje umowy od innego garcza ?. Gdzie to widać

Eferalga_500 - 2018-02-12, 19:27

szachoboks wrote:
NA multi mozna wykozsytywac SHIFT + Enter
Produkcja , nauka , kultura sie kumuluje . Wiec nie trezba nic wynajdywac czy budowac . mozna poczekac , na wykrycie eureki , na odpowiednia karte do produkcji a nastepnie mozna budowac z premią w 1 rure


A co to takiego ??

szachoboks - 2018-02-12, 19:55

Shift + enter , to skrót klawiszowy konczacy ture nawet jesli nei wykonałes ruchu , a komputer ci kaze . W civ 5 dziąłalo tylko na ruch jednostek . ( mam sporo jednostek do zrobienea ruchu , nie ogarniam , walic to ,koncze ture :) ) , produkcje , nauke,polityki promocje trzeba było wybrac , A nauka i produkcja przpedała wraz koncem tury przy braku wybrania


.


Mozna sobie kumulowac propdukcje i w zaleznosci co sie wydarzy np ktos atakuje to w 1 ture stawia sie mur , w nastepna zbrojownie .
A jesli jest spokoj to mozna cudaka . Elastyczne granie.
Czyli w FFA civ6 nie trezba az sie tak spieszyc i martiwc ze cos sie straci



A co do wycinku to oczywscie najlepszy jest gubernator co daje + 100% . Robi sie nim rundke po miastach . zongluje sie gubernatorami


W Ratuszy , proponuje zbierac bonusy do walki , budowac przy oligarchi , by dostac dzika karte oligarchi + 4 do ataku

Eferalga_500 - 2018-02-13, 00:49

szachoboks wrote:
Shift + enter , to skrót klawiszowy konczacy ture nawet jesli nei wykonałes ruchu , a komputer ci kaze . W civ 5 dziąłalo tylko na ruch jednostek . ( mam sporo jednostek do zrobienea ruchu , nie ogarniam , walic to ,koncze ture :) ) , produkcje , nauke,polityki promocje trzeba było wybrac , A nauka i produkcja przpedała wraz koncem tury przy braku wybrania


.


Mozna sobie kumulowac propdukcje i w zaleznosci co sie wydarzy np ktos atakuje to w 1 ture stawia sie mur , w nastepna zbrojownie .
A jesli jest spokoj to mozna cudaka . Elastyczne granie.
Czyli w FFA civ6 nie trezba az sie tak spieszyc i martiwc ze cos sie straci



A co do wycinku to oczywscie najlepszy jest gubernator co daje + 100% . Robi sie nim rundke po miastach . zongluje sie gubernatorami


W Ratuszy , proponuje zbierac bonusy do walki , budowac przy oligarchi , by dostac dzika karte oligarchi + 4 do ataku


Niezle.
BTW tez lubie pierwsza Łopatę :)

Forever - 2018-02-14, 11:32

itkovian wrote:
Forever wrote:
Eferalga_500 wrote:
JA nie daję rady na FFa - za szybko :)


Bo jedyna słuszna prędkość to maraton (przedostatnia najwolniejsza)
Wtedy techy i produkcja w porównaniu z szybkością poruszania są najlepiej zbalansowane
Tyle że niestety rozgrywka trwa pewnie z 10-12 h



Forek Epik , maraton to ta najwolniejsza :) . Pamiętam jak na początku graliści na qucku w multi i narzekaliście jak spierniczyli nową civkę ;) .


Masz rację pisałem z głowy czyli z niczego ;-)

Forever - 2018-02-14, 11:33

jarek17777 wrote:
Pierwsza gra i nowe zmiany mega mnie wciągnęły. Religia kozak jak robotników można za wiarę kupować.
Dzielnica rządowa i budynki z bonusem do osadników/lub więcej obszarów mieszkalnych to spory boost w early.


Zamiast kupować roboli za wiarę kupuj sety za wiarę i stawiaj miasta
Jak masz zbudowany budynek w tej nowej dzielnicy które za każde miasto daje worka masz dwa w jednym (a jak grasz Rzymem to nawet trzy)

jarek17777 - 2018-02-14, 14:07

Zależnie od tego na jak dużej mapie gramy. Ogólnie średnio mi się podobają gry gdzie masz po kilkanaście miast.
Forever - 2018-02-14, 16:31

jarek17777 wrote:
Zależnie od tego na jak dużej mapie gramy. Ogólnie średnio mi się podobają gry gdzie masz po kilkanaście miast.



No ja w ostatniej grze miałem 21 miast a to była dopiero 257/750 tura
Wtedy czuć siłę ;-)
Ale niestety AI o ile radzi sobie na początku to potem im dalej w las tym radzi sobie słabiej

itkovian - 2018-02-14, 17:37

I naprawdę nikt nie ma pomyłśu jak uruchomić Dyplo na wzór 4 tutaj. Kurde poki to co stracony potencjał... :/
jarek17777 - 2018-02-14, 18:37

Właśnie o to w tym wszystkim chodzi.
Przejrzystość gry nie jest taka jak w civ4 i te molochy na 20 miast ogarnia się przynajmniej dla mnie zbyt mozolnie.

Wtedy oczywiście robol i bonus do produkcji setów jest ok bo i druga opcja odpada poprzez zbyt małą liczbę gubernatorów. Ogólnie łatwiej się gra jeśli AI nie jest w stanie zbyt szybko poblokować ekspansji dlatego lubię mniejsze i bardziej zaludnione mapy. Wtedy AI jest czasami nawet zbyt oporowe jeśli w 30 turze ma 4 miasta i już ślę kupę wojska a pozostałe AI nie próżnuje i odbiera teren.

Eferalga_500 - 2018-02-14, 23:19

Dyplo bez AI - inaczej nie ma sensu. Jak nie bedzie AI to nie bedzie molochow na 20 miast - bo kazdy z graczy bedzie miec teren na 3-5 +1 dodatkowe z CSa na gracza.
Forever - 2018-02-15, 09:40

jarek17777 wrote:
Właśnie o to w tym wszystkim chodzi.
Przejrzystość gry nie jest taka jak w civ4 i te molochy na 20 miast ogarnia się przynajmniej dla mnie zbyt mozolnie.

Wtedy oczywiście robol i bonus do produkcji setów jest ok bo i druga opcja odpada poprzez zbyt małą liczbę gubernatorów. Ogólnie łatwiej się gra jeśli AI nie jest w stanie zbyt szybko poblokować ekspansji dlatego lubię mniejsze i bardziej zaludnione mapy. Wtedy AI jest czasami nawet zbyt oporowe jeśli w 30 turze ma 4 miasta i już ślę kupę wojska a pozostałe AI nie próżnuje i odbiera teren.


Ale ja większość z tych 21 miast mam z podboju w sumie 2 kompy zaorałem sam postawiłem miast około 8, a pierwsze walki były maksymalnie upierdliwe bo co zdobyłem miasto to bunt za 4 tury i dopiero zdobywanie dwóch miast naraz pomógł


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group