Forum Civilization.org.pl
Forum graczy gry Sid Meier's Civilization

Gadanie o Civ(VI)kowym graniu - Multi z AI

jarek17777 - 2018-05-28, 20:11
Post subject: Multi z AI
Witam,
ktoś chętny na zgłębianie mechanik gry w multi ? Plan jest prosty poszukuję 1-3 osób które mają chęci i czas aby zagrać z AI na jakimś wyższym poziomie. Zbieramy się w tygodniu czy na weekendzie jak mamy czas i gramy, potem zapis i kontynuujemy innym razem.

Jak kliknie się 30 tur w dzień to już coś, taka szybsza formuła PBEMa.
Mam w zasadzie wolny cały tydzień więc jak ktoś chce pograć to pisać tutaj.


może się ktoś znajdzie :niepewny:

Wang Kong [D13] - 2018-05-28, 20:30

jestem na tak. ale w lipcu 1- 15 mam urlop bez civki
jarek17777 - 2018-05-28, 20:40

Jedna cała gra powinna trwać kilka-góra kilkanaście sesji więc bez problemu.
No to Bobek już jest fajnie by było jakby zgłosiły się jeszcze ze dwie osoby dla balansu rozgrywki.

Cholernik - 2018-05-28, 22:08

się piszę na to
jarek17777 - 2018-05-28, 22:16

I super ! W 3 już można coś poklikać, Rapt kiedyś miał chęci na multi może i teraz by się pisał.
Zostanie nam przemyśleć zasady startu i nic tylko zacząć.

Forever - 2018-05-30, 10:32
Post subject: Re: Multi z AI
jarek17777 wrote:
Witam,
ktoś chętny na zgłębianie mechanik gry w multi ? Plan jest prosty poszukuję 1-3 osób które mają chęci i czas aby zagrać z AI na jakimś wyższym poziomie. Zbieramy się w tygodniu czy na weekendzie jak mamy czas i gramy, potem zapis i kontynuujemy innym razem.

Jak kliknie się 30 tur w dzień to już coś, taka szybsza formuła PBEMa.
Mam w zasadzie wolny cały tydzień więc jak ktoś chce pograć to pisać tutaj.


może się ktoś znajdzie :niepewny:


Grywałem z AI dość dużo
Poziom max bądź jeden niżej
Taka gra jest bardzo ale to bardzo losowa

Zwykle jeśli wystartujesz blisko AI to komp cie pojedzie i w zasadzie masz minimalne szanse na obronę. (zwłaszcza że graliśmy na wolnej prędkości) później jest już w miare prosto bo kom w zasadzie nie potrafi walczyć

IMO dużo lepszym sposobem zgłębiania mechaniki jest zagranie bez AI na przykład rozwojówki

Mansa [D13] - 2018-05-30, 11:27

Jest losowa, oczywiście ale na to nic nie zrobisz. Co do AI to różnie z tym bywa ale nie ma zmiłuj trzeba wojsko robić na starcie, jak sąsiad to nie Aztek czy Sumer to łatwo da radę wybronić.
jarek17777 - 2018-05-30, 12:15

p.s Forek dawaj zagraj z nami ;) Jak dojdzie z jedna czy dwie osoby to można FFA walnąć.
Forever - 2018-05-30, 14:35

Mansa [D13] wrote:
Jest losowa, oczywiście ale na to nic nie zrobisz. Co do AI to różnie z tym bywa ale nie ma zmiłuj trzeba wojsko robić na starcie, jak sąsiad to nie Aztek czy Sumer to łatwo da radę wybronić.


Nie masz szans w zasadzie z nikim
AI na start dostaje 6 wojów jak przyjdzie wszystkim to albo choć 4 to możesz się pakować
Dużo też zależy od terenu

A co do nacji to wierz mi że taki Amerykaniec też potrafi dowalić (sprawdź na bóstwie jakie ma bonusy do wojów)

Mansa [D13] - 2018-05-30, 14:45

Są szanse. Jak sam zauważyłeś, AI gra niemrawo zazwyczaj mocno można wykorzystać teren do obrony.
Można zawsze ustawić mniejsze zagęszczenie i więcej csów co skieruje AI na państwa-miasta.
Jeśli chodzi o bronienie się przed AI na najwyższym poziomie to jeśli jest blisko Ciebie musisz dobić do 3 wariorów i unikać bronienia się w mieście bo to padnie szybko. Jeśli teren sprzyja można się łatwo okopać.

Amerykaniec ogólnie jest teraz mocny, tutaj się zgadzam.

Spokojnie szybko wymyślimy zasady aby przyjemnie się grało. Nie musi być to najwyższy poziom, tak aby każdy dawał radę ale miał też pod górkę. AI ma stanowić początkową barykadę przed walkami pomiędzy nami/ew wyzwanie.


P.S Zawsze można ustawić poziom deity ale rozpocząć grę jako human zrobić sejwa wczytać i wyrzucić to co miało być AI. Tym sposobem komputer nie będzie miał tak mocnego startu.
To co Forek, piszesz się ? ;)

jarek17777 - 2018-05-31, 13:01

Jak tam, ktoś chętny dzisiaj na grę ?
Wang Kong [D13] - 2018-05-31, 14:26

30 tur początkowych...mogę ale bardziej jutro o godz 22 do 23 lub 23 do 24

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group