www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Moved by: LDeska
2010-09-24, 11:44
Civ5 - Strategy and Tips
Author Message
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23315
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2010-09-20, 21:59   

A jak jednostka jest na polu bitwy i zaraz musi nadal walczyć? Nadanie promocji leczyło połowę obrażeń w Civ4, w Civ5 może nic nie leczyć więc wtedy leczenie będzie popularne
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Opiart 



xfire: Opiart
Helped: 1
Joined: 29 Apr 2010
Posts: 213
Location: Szczecin
młodszy chorąży  Obibok – nie grał od 90 dni 
Posted: 2010-09-20, 22:15   

Ale do następnego levelu musi znów uzbierać wartość pomnożoną o dwa niż do tego, który teraz ma. Ostatnia deska ratunku?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23315
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2010-09-20, 22:48   

Czemu przez dwa? Ja nie mam pojęcia ile, w civ4 potrzeba było 2,5,10 do pierwszych trzech poziomów czyli trzeba było dozbierać 2,3,5 - nie było to za każdym razem 2x więcej..
Na pewno to bedzię taka ostatnia deska ratunku bo jak tylko da się wycofać i uleczyć to lepiej tak zrobić.
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-09-21, 11:40   

Mam prośbę do tych co ściągną sobie demo, możecie sprawdzic dwie sprawy?
1) Jakie są progi rozwoju miasta, ile trzeba zebrać food na kolejnego mieszkańca?
2) Jakie są progi SP, ile trzeba zebarć kultury na poszczególne progi

Odośnie doświadczenia:

Quote:
Regarding Promotions:

How to Gain Experience:
Attack as a melee unit +5xp
Defend against a melee Unit +4xp
Attack as a ranged unit +2xp
Be attacked by a ranged unit +2xp
Be trained in a city with Barracks/Armory/Milt Academy +15xp/+15xp/+15xp
Last edited by Nefliqus on 2010-09-21, 11:46; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LDeska



xfire: ldeska
Helped: 34 times
Age: 42
Joined: 29 Mar 2006
Posts: 23315
Piwa: 13/1
Location: Warszawa
marszałek  Złoty order za specjalne zasługi  Złoty zlotowicz - 11 zlotów  Brązowy sponsor KAC  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo6  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I,II,III,IV,V,VI Puchar KAC  II miejsce w rankingu FFA  II miejsce w Astro Pucharze - II Astro Puchar  I miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  I miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  I miejsce w sezonie Ligi KAC - I sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  I miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2010-09-21, 11:58   

No to progi są na pewno też wyższe niż w Civ4 bo punktów sporo dają, w dodatku w walce nie zawsze ginie jedna ze stron. Progi miasta ci sprawdzę jak tylko będę mógł, a co do SP to chodzi ci o ustroje (Social Policy)?
_________________
www.leszekbiega.pl - blog biegowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2933
Piwa: 49/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Posted: 2010-09-21, 15:38   

takie tam na początek ale ładnie napisane...


Preliminary Tips and Strategy

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Played through a couple of games on standard size/speed with Greeks and India. Here's some notes I've come up with to help myself and anyone else when adjusting to this new civ:

1. Make city-states your friends. Obviously Greeks have a better time of this, but even India did a fine job. The Indian bonus, which encourages not rexing, is well suited to making friends with city-states and using them as national borders against other civs. Additionally, keeping city-states in good graces becomes very easy once you get to Patronage social policies, and is very lucrative regardless of your desired path to victory. Even cultured city-states make great allies for warmongers, as there is plenty of military bonus social polices you can invest in.

2. Standard speed games are slower than they were in civ4, its more like playing on epic. Military units in general take longer to produce, compared to buildings, than in civ4.

3. Gold is everything in this game. With enough gold, you can buy a worker, monument, temple, ect for a new city and not worry that it has no production. In fact, you can ignore production almost completely, food and gold are so much better. Farm those river hills, only bother with mines on hills not near a water source. Use gold to buy buildings, buy military, buy city-states, buy land. Everything but techs and improvements can be bought in this game.

4. Going in line with #3, farm every riverside plot. Irrigation doesn't exist anymore, but Civil Service tech now just gives +1 food on riverside farms. And since now population is what determines science rate, getting huge populations is even more important than in civ4. Even if there was a slavery-like social policy, whipping citizens would be horrible in this game.

5. On a standard sized map, you may only be able to found three or four total cities in good locations and distances from each other before you run out of room. Don't be tempted to conquer the weak city-states! Become friends and allies, then use them to station your troops and start taking out a real civ nearby.

6. If you're pursuing a peaceful strategy, you don't need to worry about expanding your empire. The three or four cities you can found at the start of the game is all you need. Building culture for social policies or even a cultural victory is made more difficult for every city to have, as the needed culture is increased for each city you have.

7. Barbarians are a real force in this game. Its like playing with raging barbarians and barbarian city challenge, and they just keep poping up. Taking the first part of the tradition social policy before you build any other policy would be a good idea. Barbarians will be a problem into the middle ages, and taking them out is a great way to get on good terms with city-states. Releasing captured workers from other civs is a great way to get on good terms.

8. If you are pursing a military strategy, don't just annex other civs cities, its not worth the trouble. Turn them into puppet states.

9. Land will be unclaimed for most of the game. Build cities by resources, as a city not next to any is generally not worth the trouble. Only buy land if you need a critical resource like iron or horses, or your city culture is not expanding the borders fast enough for your population growth.

10. Every building has a gold per turn maintenance. Building every building in every city is foolish. Designate one city your military production city (probably the only one you would focus on building mines instead of trading posts), and only build military buildings there. Only build happiness buildings as they are needed or will be needed soon (when you have 5 or less happiness, basically). I suggest only building culture and food buildings in every city. The only maintenance free buildings are the gold producing once (market, bank, ect), so if you have nothing worth building, build those even if the city only makes 5 gold a turn.

11. You need much fewer military units compared to civ4. Since there is no unit stacking, you can't even effectively attack a city with more than 6 or so units (3 melee, 3 ranged). Usually, two or three horsemen are all you need in the classical era, and having them pillage improvements is a fantastic source of income (I've gotten up to 30 gold just from a farm, in the middle ages). Also, there are no free units anymore, you pay in gold for every unit you have.

That's all I got for now, if anyone wants to add their own, feel free! I certainly haven't got a full grasp on this game yet, and I doubt anyone has either.
Last edited by Nefliqus on 2010-09-23, 04:07; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Announcement: Zapisy do I mini turnieju Civ5
nie pchać, kolejka obowiązuje :)
giggs I mini turniej Civ 5 31 2011-08-23, 10:31
leszek1976
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Ragnar strategy " (Ragnar[D13])
Ragnar[D13]
wnuczus Pakty (Nie)Tajne 1 2018-08-08, 22:19
wnuczus
No new posts Sticky: Opcje w pliku konfiguracyjnym Civ5 - preferowane dla multi
LDeska Sprawy techniczne 0 2010-10-08, 14:02
LDeska
No new posts Realpolitiks - real time grand strategy
O nadchodzącej grze strategicznej Realpolitiks od polskiego studia Jujubee S.A
Jujubee Gry pozostałe 12 2017-02-12, 20:28
bombel79
No new posts HURA HURA koniec CIV5 - wydają CIV5 Complete!!!
Nefliqus Gadanie o Civ(5)kowym graniu 1 2014-01-25, 10:09
Cola

Czas generowania strony : 0.27 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group