Mapka mirror do gier rankingowych - pangea
Reply to topic

: Mapka mirror do gier rankingowych - pangea
Dzisiaj chwilkę popracowałem nad tym ale dosłownie 15 minut bo niestety muszę teraz kończyć no i wyniki są już dobre - mam lustrzane odbicie terenu i gór :ok: zostały rzeki i zasoby i chyba będzie wszystko. Na razie nie wklejam wyników w tej fazie alfa bo nie ma sensu ale mam nadzieję że tuż-tuż skrypt LD_Mirror_Pangaea się pojawi :)

Historia zmian:
2010-09-26 wersja Alpha. Lustrzane odbicie dotyczy: teren (woda/ląd), rodzaj terenu (łąka/pla/wzgórza itp), zasoby bonusowe i strategiczne, cudy natury (dające zadowolenie), rzeki. Braki: pozycje startowe mogą różne, ilości zasobów strategicznych na jednym polu mogą być różne, rzeki "brzydko" płyną - kierunek rzek nie jest odbity, ruiny nie są odbite lustrzanie.
2010-09-27 wersja Beta. Lustrzane odbicie dotyczy już wszystkiego, oprócz tereu, rodzaju terenu, wszystkich zasobów, cudów natury i rzek dodałem też: ilości zasobów strategicznych dawanych z pola, pozycje startowe są odbite. Jedyny brak o jakim wiem to że nadal kierunek płynięcia rzek nie jest poprawnie odbity. Nie ma to jednak żadnego wpływu na grę - bonus dla pól za to że są przy rzece (jedna moneta dla pola) działa poprawnie, też kara za przekraczanie rzeki podczas ruchu i ataku. Jedyny minus to brzydki wygląd tych rzek po prawej stronie mapy.
2010-10-06 wersja Gamma. Poprawiono kierunki płynięcia rzek. Zysk: graczy zaczynających po prawej stronie już nie bolą oczy, straty: nie wiadomo w którą stronę iść pierwszym wojem ;)

Aktualny przykładowy wygląd mapy wygenerowanej tym skryptem (to jest rozmiar drugi - tiny a nie duel na którym zwykle gramy):

Sposób instalacji - wkopiować do katalogu C:\Program Files\Steam\steamapps\common\sid meier's civilization v\Assets\Maps\ i już działa.


www.leszekbiega.pl - blog biegowy
:
świetna wiadomość! tylko może zamiast przeróbki pangea lepiej inland sea dostosować?

:
inland sea na tej grze to bedzie mega mega ,mega bunkier ,

Naród wspaniały, tylko ludzie k***y - J.Piłsudski
Zaglądali do kufrów ,zaglądali do waliz, nie zajrzeli do dupy - tam miałem socjalizm

-------------------------------------------
Tfurca Gotmuff
:
a coś pod astro będzie ;)

:
ponti po części masz rację, ale teraz po odkryciu optics zwiększa się możliwość mobilna jednostek bo mogą sobie z wody korzystać, a pangea potrafi się dziwacznie wygenerować.
wielkość mapek nie jest stała, np dla duel pangea (~40x24 pól)jest około 1.5raza większa niż duel inland sea (24x16 pól). więc inland sea jest bardziej kontaktowa i szybciej do starcia może dojść.

:
Jak przetrenuję robienie odbicia to każdą mapkę mogę taką zrobić. Ponti ma rację że przy tej mechanice walki Inland_Sea to byłby po protu totalny bunkier więc moim zdaniem mało zabawa taka mapka by była.
@Bobek - Zah też mnie prosił o taki mirror dla kontów, to będzie druga mapka w kolejności :)

Bez World Builder'a długo i opornie to idzie. Civka wczytuje skrypty na starcie więc każdy test to wyłączenie i włączenie civki, zrobienie gry a potem ręczna eksploracja terenu aby sprawdzić czy to jest mirror czy nie - strasznie czasochłonne :zly:

www.leszekbiega.pl - blog biegowy
:
Szacunek

A tak z ciekawości to dlaczego oni nie dali world bulidera ?? w IV był od początku

:
Odpowiedź jest prozaiczna: z tego samego powodu z którego demo był dostępne wtedy co gra w USA czyli 3 dni przez EU i było takie nie dorobione... czyli brak czasu albo zasobów w Firaxis.

www.leszekbiega.pl - blog biegowy
:
strasznie dluigo bedą trwaly pojedynki 1/1 albo czegos nie ustawilem...jak tak to myslac o mapce zmniejsz ją maksymalnie ;)

:
2010-09-26 Wersja Alpha. Lustrzane odbicie dotyczy: teren (woda/ląd), rodzaj terenu (łąka/pla/wzgórza itp), zasoby bonusowe i strategiczne, cudy natury (dające zadowolenie), rzeki. Braki: pozycje startowe mogą różne, ilości zasobów strategicznych na jednym polu mogą być różne, rzeki "brzydko" płyną - kierunek rzek nie jest odbity, ruiny nie są odbite lustrzanie.

Plik jest w pierwszym poście. Sposób instalacji - wkopiować do katalogu C:\Program Files\Steam\steamapps\common\sid meier's civilization v\Assets\Maps\ i już działa.

Nie jest to ideał ale jest to lepsze od zwykłej pangei. W moich testach rzucało prawie tak samo ale tego jeszcze nie zrobiłem więc pozycje startowe mogą się różnić. Też ilości koników żelaza itp mogą się różnić chociaż dałem się zwieść że jest ok bo często jest tak samo. No i te nieszczęsne rzeki - są idealnie lustrzanie odbite ale płyną zawsze tak samo bo nie widzę funkcji do odczytu jak płynie rzeka, muszę zgadnąć bo nie ma do tego instrukcji. No i proces testowania jest bardzo czasochłonny bo nie ma world buildera, muszę ręcznie robić grę i odkrywać mapę... Jutro mam nadzieję dokończyć :)

www.leszekbiega.pl - blog biegowy
:



Ta opcja wyłącza dopasowanie nacji do ich historycznych terenów(np. Rzym na wąskich przesmykach, Anglia przy morzu itp). Działa ona na zasadzie wyszukiwania na danej mapie obszarów najbardziej pasujących predefiniowanym wymogom nacji a nie na tworzeniu mapy pod nie. Leszku może ta funkcja przeszkadza ci w odbiciu pozycji startowych?

LMAO
xoxoxoxox
:
2010-09-27 wersja Beta. Lustrzane odbicie dotyczy już wszystkiego, oprócz tereu, rodzaju terenu, wszystkich zasobów, cudów natury i rzek dodałem też: ilości zasobów strategicznych dawanych z pola, pozycje startowe są odbite. Jedyny brak o jakim wiem to że nadal kierunek płynięcia rzek nie jest poprawnie odbity. Nie ma to jednak żadnego wpływu na grę - bonus dla pól za to że są przy rzece (jedna moneta dla pola) działa poprawnie, też kara za przekraczanie rzeki podczas ruchu i ataku. Jedyny minus to brzydki wygląd tych rzek po prawej stronie mapy.

Plik do ściągnięcia w pierwszym poście.

Zah - ja tą opcję ignoruję i odbijam dla parzystych graczy pozycję startową nieparzystych graczy. Na tej mapce można więc grać sprawiedliwe "teamery" tylko należy wchodzić do gry na zmianę gracz z drużyny A, potem z drużyny B i znowu z A itd.

Generalnie można na niej grać, nie ma żadnych braków poza kierunkiem płynięcia rzeki co nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę.

Mam już pomysł jak poprawić te rzeki, nie da się tego zrobić tak po prostu bo nie ma funkcji do pobrania kierunku płynięcia rzeki. A przynajmniej nie ma przykładu użycia nigdzie a niestety SDK mają wydać "na dniach" ale jeszcze go nie ma... więc na razie udostępnili zero dokumentacji :( wszystko na "czuja" trzeba robić patrząc na istniejące skrypty i domyślając się co dana funkcja robi, jakie parametry przyjmuje i jak są indeksowane (jakiś mądrala pomieszał indeksację tablic od 0 jak w C++ w którym pisali Civ5 i indeksację tablic od 1 jak w LUA w którym pisze się wszystkie modowate rzeczy typu skrypty mapy itp).

Jak uda mi się poprawić te rzeki jeszcze to będzie to już wersja Gamma - w moim zamiarze ostatnia i będę mógł w ten sposób zrobić konty czy Inland Sea..



www.leszekbiega.pl - blog biegowy
:
super, dziękować :padam:

- Dlaczego Poniatowski przeniósł stolicę do Warszawy?
- Bo chciał oddychać wiejskim powietrzem.
:
yyy... troche blisko do przeciwnika... szczegolnie ze wojo rusza sie teraz dwa razy szybciej...

"W świecie wariatów, to normalny jest świrem."
:
Panowie a co z zaawansowanym startem :rotfl:

martin
Reply to topic
Jump to:  

Czas generowania strony : 0.50 s.

Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.