www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Closed by: cheos
2011-11-24, 22:41
Oficjalny Regulamin Dyplo 7
Author Message
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 18:12   Oficjalny Regulamin Dyplo 7

Poniższy Regulamin jest własnością intelektualną i nie można kopiować treści w częściach lub całości poza forum civilization.org.pl lub bez zgody administratorów forum civilization.org.pl.

1. Gra – informacje ogólne
1.1 Gra Dyplo7 (zwana dalej grą) jest organizowana przez forum społecznościowe Civilization.org.pl (zwane dalej forum). Wszyscy uczestnicy gry wyrażają zgodę na wykorzystywanie dowolnych fragmentów, zdjęć, screenów itp. z gry do promocji forum.
1.2 Organizatorzy gry komunikują się z graczami przez forum i zamieszczenie tam informacji dla gracza jest równoznaczne z ich dostarczeniem do gracza.
1.3 Przystąpienie do gry jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
1.4 Administratorem gry jest Cheos zwany dalej Adminem i ma on decydujące zdanie, co do interpretacji poniższego regulaminu.
1.5 Gra odbywa się na Civ4Bts na specjalnie przygotowanym Modzie Dyplo7 (zwanym dalej Modem). Szczegóły w dziale Mod Dyplo7.
1.6 Każdy gracz dowodzi jedną nacją i gra tak, aby ta dowodzona przez niego nacja uzyskała jak najlepszy rezultat w grze.
1.7 Czas na wykonanie tury to około 24 h czasu rzeczywistego, ale może on ulec skróceniu w razie wojny z innym graczem – szczegóły w dziale wojny.
1.8 Graczowi przysługuje jedno wejście do gry podczas jednej tury. Podczas tego wejścia zobowiązany jest do wykonaniu ruchów i wciśnięcia EoT.
1.9 Logując się do gry używamy nicków, które mamy na forum. Nie zmieniamy nicków do logowania na nazwy władców, których używamy w kronice. Zabronione jest logowanie się do gry z nazwą gracza zawierającą polskie znaki.
1.10 Zabronione jest porzucanie nacji lub celowe granie na jej niekorzyść. W szczególności dotyczy to oddawania za darmo miast sojusznikom podczas wojen lub nie bronienie własnego kraju przed atakiem.
1.11 Ocenę czy łamany jest regulamin w tym zakresie podejmuje admin i jego decyzja jest ostateczna.
1.12 Zabronione jest włączanie w opcjach gry „Autopromocji jednostek” oraz „autoeksploracji” (w pewnych sytuacjach działania te imitują wykonanie podwójnego ruchu).
1.13 Zabronione są wszelkie działania polegające na sztucznej ingerencji w mechanikę gry lub obchodzenie ograniczeń narzuconych Modem.
1.14 Zabronione są wszelkie działania mające na celu ominięcie Regulaminu.
1.15 Adminowi przysługuje prawo do odebrania nacji dowolnemu graczowi za złamanie regulaminu oraz wyznaczenie nowego gracza na to miejsce, lub też do nałożenia na gracza innej kary za złamanie regulaminu.
1.16 Adminowi przysługuje prawo do cofnięcia tury, gdy złamany został regulamin.
1.17 Adminowi przysługuje prawo do zmiany regulaminu również w trakcie trwania gry.
1.18 Zabronione jest przebywanie w grze podczas przeładowania tury.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-11-26, 23:33; edited 6 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 21:49   

2. Sposób wyboru nacji i leadera (draft) oraz możliwość modyfikacji nacji.
2.1 Kolejność wyboru graczy jest losowa, losowania dokonuje admin.
2.2 W pierwszej kolejności „od góry” gracze wybierają dowolnie lidera lub nację, ale jedynie z dostępnych. Żaden leader ani nacja nie może zostać wybrana przez kilku graczy.
2.3 Gdy wszyscy gracze wybiorą już lidera lub nację kolejność wyboru zostaje odwrócona. Gracz, który wybierał ostatni teraz pierwszy wybiera brakującego lidera lub nację.
2.4 Gracze, którzy dokonali już wyboru nacji mogą u niej zgłosić wymianę jednej technologii startowej na dowolną inną. Wyjątek stanowią:
2.4.1 Rodowici Amerykanie - nie mogą wybrać wydobycia.
2.4.2 Majowie - nie mogą wymienić mistycyzmu na łowiectwo.
2.4.3 Babilończycy nie mogą wybrać łowiectwa.
2.4.4 Malijczycy nie mogą wybrać łowiectwa
2.5 Zgłoszenie podmiany technologi następuje wraz z podaniem wybranej nacji.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-11-27, 01:11; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 21:50   

3. Mod Dyplo7
Mod ma na celu zbilansowanie lub całkowite wyłączenie pewnych elementów gry, które (zdaniem Admina) są zbyt silne lub zbyt słabe.
3.1 Zmiany u liderów:
3.1.1 Cecha finansowy ma bonus +1 monetkę od pola z minimum trzema monetami (było z minimum dwoma) w zamian otrzymuje +25% do produkcji grocerów.
3.1.2 Cecha zorganizowany zmniejszono bonus do produkcji latarni do +50%..
3.2 Zmiany w jednostkach wojskowych:
3.2.1 Balon: zmniejszono zasięg do 6.
3.2.2 Bombowiec i stealth bombowiec: zwiększono zasięg odpowiednio do 10 i 14.
3.2.3 Camel archer: dodano zdolność atakowania jednostek konnych w pierwszej kolejności w bitwie poza miastem (analogicznie jak Kmerskie Słonie).
3.2.4 Egipski rydwan: skasowana odporność na first strike.
3.2.5 Galeon: ładowność zwiększona do 4.
3.2.6 Galera: ładowność zwiększona do 3.
3.2.7 Generał: może zbudować Akademie wojskową od Guilds zamiast do Military Science. Dodany do dowolnej jednostki posiada wbudowaną zdolność do poruszania się po obcych drogach (jak Commando).
3.2.8 Holenderski galeon: siła obniżona do 5, ładowność bez zmian 4.
3.2.9 Imp: skasowano mobility.
3.2.10 Katafrakt: siła obniżona do 11.
3.2.11 Khmerski słoń: balista siła obniżona do 7 ale nie otrzymuje kary -20% do jednostek gunpowder.
3.2.12 Lotniskowiec: ładowność zwiększona do 4.
3.2.13 Nuki: całkowicie niedostępne.
3.2.14 Pretorian: siła obniżona do 7. Cena obniżona do 40 produkcji.
3.2.15 Słoń: siła obniżona do 7, -20% siły do jednostek uzbrojonych w proch,
3.2.16 Swordsman: zwiększono bonus od ataku na miasto do +35% (dotyczy też wszelkich unikalnych jednostek opartych na swordsmanie czyli Pretorianin, Jaguar, Galic Warior),
3.2.17 Transportowiec: ładowność zwiększona do 6.
3.3 Zmiany w budynkach:
3.3.1 Arabska Madrassa: obniżono możliwość ustawienia kapłana do 1.
3.3.2 Aztecki ołtarz, zmniejszono do 40% krótsze niezadowolenie za ścinkę ludności.
3.3.3 Egipski monument: obniżono możliwość ustawienia kapłana do 1.
3.4 Zmiany w ustrojach i specjalistach:
3.4.1 Specjaliści dają +1 bonus, czyli obecnie:
3.4.1.1 Artysta 1 moneta 1 kolbka 4 kultury (było 1 kolbka 4 kultury).
3.4.1.2 Inżynier 2 młotki 1 moneta (było 2 młotki).
3.4.1.3 Ksiądz 1 młotek 2 monety (było 1 i 1).
3.4.1.4 Kupiec 4 monety (buło 3 monety).
3.4.1.5 Naukowiec 4 kolbki (było 3 kolbki).
3.4.1.6 Szpieg 1 monetka 1 kolbka 4 szpiegostwa (było 1 kolbka 4 szpiegostwa)
3.4.2 Ustrój reprezentacja: ograniczono bonus naukowy dla specjalistów do +2.
3.5 Zmiany w surowcach i ulepszeniach terenu:
3.5.1 Surowiec Brąz widoczny od początku.
3.5.2 Surowiec Konie widoczny od początku.
3.5.3 Surowce Gold, Silver, Gems - zrównane. Wszystkie dają tyle samo monet z pola: +1 złota za goły surowiec, +1 produkcji +6 złota za kopalnię.
3.5.4 Zbudowanie kolei obniża o 1 produkcję żywności na tym polu.
3.6 Zmiany w naukach i cudach świata:
3.6.1 Alfabet: wynalezienie nie pokazuje, które technologie ma przeciwnik oraz które może wymyślać.
3.6.2 Assemblay Line: umożliwia założenie korporacji węglowej.
3.6.3 Feudalizmu: umożliwia nadanie jednostkom promocji Commando (zamiast od Military Science), wymagania pozostają bez zmian.
3.6.4 Gildie (Guilds): można generałem wybudować akademię wojskową (zamiast od Military Science).
3.6.5 Projekt Internet: niedostępny
3.6.6 Projekt Manhattan: niedostępny
3.6.7 Future Tech: umożliwia transfer złota, odkrywa mapę (jak satelity), wymianę map (jak papier). Pokazuje, które technologie ma przeciwnik oraz które może wymyślać. Admin zaczyna z odkrytym Future Tech.
3.6.8 The Colossus: koszt zwiększono do 400 z 250.
3.6.9 The Great Library: koszt zwiększono do 400 z 350.
3.6.10 The Great Lighthouse: zmniejszono bonus ilości do szlaków handlowych do +1 z +2.
3.6.11 The Stonehenge: koszt zwiększono do 150 ze 120.
3.7 Szpiegostwo:
3.7.1 Usunięto misje szpiegowskie: kradzież technologii, zmiana ustroju, zmiana religii.
3.8 Korporacje:
3.8.1 Węglowa: dostępna od Assemblay Line, osłabiono produkcję do 0,8 młotka za każdy surowiec.
3.8.2 Wszystkie korporacje: osłabione współczynnikiem korygującym 50% (koszt i produkcja) dla map Standard i Large
3.8.3 Wszystkie korporacje: zmniejszono bazowy przychód w mieście założycielskim z 4 do 3 monet / za miasto z korporacją.
3.9 Pozostałe zmiany:
3.9.1 Zwiększona maksymalna ilość graczy z 18 do 32.
3.9.2 Zablokowano możliwość przekazywania jednostek.
3.9.3 Zablokowano możliwość przekazywania złota (dla graczy - nie dotyczy Admina).
3.9.4 Ustawiono zestaw startowy dla każdej nacji 3 sety, 3 worki, 5 wariorów + 1 woj/scaut w zależności od nacji.
3.9.5 Zmniejszono rozmiar map generowanych przez skrypt do odpowiednio:
WorldSizeTypes.WORLDSIZE_DUEL: ?
WorldSizeTypes.WORLDSIZE_TINY: ?
WorldSizeTypes.WORLDSIZE_SMALL: ?
WorldSizeTypes.WORLDSIZE_STANDARD: ?
WorldSizeTypes.WORLDSIZE_LARGE: (19,15),
WorldSizeTypes.WORLDSIZE_HUGE: ?
rozmiar podawany w sektorach 1 sektor to 4x4 pola.
Gra Dyplo7 na mapie LARGE
3.9.6 Poprawione skalowanie wymagań questów do rozmiaru mapy i ilości miast (nie będzie questów jak w D4 zbuduj 43 zamki - ale za to odpowiada Anion).
3.9.7 Zlikwidowane wszelkie bonusy do walki z Barbami dla poziomu Noble (na takim będzie gra).
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-11-29, 11:29; edited 6 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 21:57   

4. Modyfikacja mapy:
4.1 Nie będzie koni przy rzece.
4.2 Nie będzie brązu przy rzece.
4.3 Wszystkie złota będą na ciężkich górkach bez lasów i dżungli.
4.4 Miedź na starcie nie będzie z dżunglą czy lasem.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-11-26, 23:29; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 21:59   

5. Wojny:
5.1 Zabrania się wywoływania sztucznych wojen, których celem będzie ominięcie mechaniki gry lub obejście jej (przesunięcie stolicy, zniwelowania niezadowolenia, spalenia sojusznikowi miasta, które może zostać zdobyte przez wroga itp.)
5.2 Zabronione jest wykonywanie podwójnego ruchu podczas wojny. Podwójny ruch to działanie jednego gracza, polegające na wykonaniu ruchu jednostkami po nieprzyjacielu w starej turze i przed nieprzyjacielem w nowej turze.
5.3 Dozwolone jest wypowiedzenie wojny i zaatakowanie podwójnym ruchem, jeśli gracz, który ma być zaatakowany ruszał się PRZED agresorem w turze poprzedniej a w turze ataku zwleka z wykonaniem swojej tury i nie loguje się do gry. Taki atak może nastąpić, gdy do końca czasu pozostało mniej niż 4 godziny w/g civstats.
5.4 Kolejność Ruchów: Podczas wojny obowiązuje zasada wykonywania ruchów naprzemiennie przez strony konfliktu. Jeden z graczy rusza się jako pierwszy i ta kolejność obowiązuje przez cały czas trwania wojny. Czas wykonywania tury zostaje wtedy podzielony na dwie części.
5.4.1 Podczas pierwszych około 11 godzin podwójny ruch jest całkowicie zabroniony. Koniec tego okresu zostaje ustalony na godzinę 21.00. Zarówno czas 11 godzin jak i godzina czasu zniesienia może ulec zmianie. Informacje te będą aktualizowane w wątku technicznym.
5.4.2 Po upłynięciu tego czasu dopuszczalne jest wykonanie ruchu z pomięciem zakazu podwójnego ruchu, ale tylko w tej jednej turze.
5.4.3 Opuszczenie tury podczas wojny nie zmienia kolejności ruchów.
5.4.4 Opuszczenie tury przez gracza ruszającego się jako pierwszy oznacza że tura ta mu przepadła. Nie może on wejść po swoim przeciwniku i wykonać pominiętej tury.
5.4.5 Zakaz podwójnych ruchów obowiązuje także w turze poprzedzającej wypowiedzenie wojny. Gracz nie może podczas jeszcze trwającego pokoju ruszyć się jako drugi lub wspólnie, a w następnej zaatakować jako pierwszy.
5.4.6 Gracze mogą odstąpić od zasady wykonywania tur naprzemiennie za obustronną zgodą.
5.4.7 Gracze powinni grać FAIR i starać się wykonywać tury jak najszybciej to możliwe, aby nie blokować innych. Szanujmy się wzajemnie i szanujmy swój wolny czas.
5.4.8 Pomimo ograniczeń narzuconych modem i regulaminem nie ma sprawiedliwej równowagi pomiędzy ruszającym się jako pierwszy i jako drugi. Istnieją istotne różnice i w niektórych sytuacjach lepiej jest być tym pierwszym a w innych tym drugim. Gracz przystępując do wojny ma tego świadomość i nie będzie zgłaszał kiedykolwiek pretensji z tego tytułu.
5.4.9 Gracz atakujący państwo które nie prowadzi z nikim wojny może dowolnie wybrać czy chce się ruszać pierwszy czy drugi i zgodnie ze swoją decyzją wykonać atak.
5.4.10 Gracz dołączający do trwającej już wojny musi dostosować kolejność wejść do trwającej już wojny o ile sam nie jest w stanie wojny.
5.4.10a Gracz dołączający do wojny będący już w stanie wojny może dostosować kolejność wejść do wojny do której dołącza lub do wojny którą aktualnie prowadzi.
5.4.11 W przypadku skomplikowanych sytuacji i wojen pomiędzy wieloma państwami gracz mający wątpliwości powinien skonsultować się z Adminem co do kolejności ruchów na wojnie.
5.5 Atakowanie Jednostek: Jeśli gracz chce zaatakować jednostki wrogie lub miasto a na tym samym polu znajdują się również jednostki państwa trzeciego ma on obowiązek sprawdzić czy istnieje pakt jawny łączący te kraje mówiący o wspólnej obronie.
5.5.1 Jeśli taki pakt istnieje atakujący przed atakiem ma obowiązek wypowiedzieć wojnę wszystkim państwom, których jednostki są na tym polu a które mają podpisany stosowny pakt jawny.
5.5.2 Jeśli taki pakt istnieje, a z powodu mechaniki nie jest możliwe wypowiedzenie wojny danemu krajowi (wymuszony pokój) atakujący pomija ten kraj.
5.5.3 Jeśli paktu jawnego nie ma gracz może atakować wybiórczo jednostki według własnego uznania.
5.6 Zabronione są wszelkie działania celowo zmierzające do wykonania podwójnego ruchu podczas wojny.
5.7 Złamaniem regulaminu jest sama próba doprowadzenia do takiego ruchu a niekoniecznie sam ruch a także namawianie do tego innych graczy.
5.8 Zabronione jest wypowiadanie wojny podczas pierwszych 10 tur gry. Zakaz obowiązuje od tury 0 do 9 włącznie.
5.9 Wojnę można wypowiedzieć najwcześniej w turze 10.
5.10 Gracz, który wypowiada wojnę ma obowiązek niezwłocznie o tym fakcie poinformować w wątku Aktualne wojny Dyplo 7.
Wpis powinien zawierać następujące informacje:
rok wypowiedzenia wojny: gracz ruszający się jako pierwszy (leader, nacja, nick gracza) / gracz ruszający się jako drugi (leader, nacja, nick gracza).
Gracz wypowiadający wojnę musi zaznaczyć pogrubieniem swoją nację (leader, nacja, nick gracza).
Przykładowe wpisy (Rudi atakuje Geo i rusza się pierwszy):
2000 BC: Rudi: Roosevelt / Holandia - Geo: Julius Caesar / Zulusi
lub
2000 BC: Roosevelt / Holandia (Rudi) - Julius Caesar / Zulusi (Geo)
Za braki wpisów będą dla nacji wyznaczane administracyjne kary finansowe zależne od zaawansowania etapu gry.
5.11 Gracz, który przyjmuje propozycję pokojową ma obowiązek niezwłocznie o tym fakcie poinformować w wątku Aktualne wojny Dyplo 7.
Wpis powinien zawierać informacje jak w pkt. 5.10
Za braki wpisów będą dla nacji wyznaczane administracyjne kary finansowe zależne od zaawansowania etapu gry.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2012-05-31, 09:32; edited 7 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 21:59   

6. Teleportacja jednostek.
6.1 Teleportacja jednostek występuje, gdy wypowiadamy wojnę, zrywamy OB lub podpisujemy pokój z innym krajem a ma on jednostki na naszym terenie lub nasze są na jego. Występuje ona również, gdy jednostki obu krajów stoją na tym samym polu i wypowiadamy wojnę.
6.2 Zabronione jest celowe ustawianie własnych jednostek w taki sposób, który wymusi na wrogu teleportację albo (w wyniku wypowiedzenia wojny samemu) spowoduje teleportację wrogiej armii.
6.3 Teleportacja jednostek jest zabroniona oprócz przypadków wyszczególnionych poniżej.
6.3.1 Dozwolone jest teleportowanie pojedynczych jednostek wroga ze swojego terenu jak i pojedynczych własnych z terenu wroga w turze w której nastąpiło wypowiedzenie wojny lub zerwanie OB.
W takim przypadku teleportowane jednostki nie mogą się ruszyć w tej i następnej turze jak również nie mogą one być zaatakowane ani samemu atakować.
6.3.2 Dozwolona jest teleportacja podczas podpisania pokoju.
W takim przypadku teleportowane jednostki nie mogą w tej i następnej turze uczestniczyć w działaniach wojennych w szczególności atakować inne jednostki/miasta, niszczyć usprawnień, obsadzać garnizony miast.
Teleportowane jednostki nie mogą zostać zaatakowane aż do wykonania tury gracza który je posiada.
Admin może karencyjny okres dwóch tur wydłużyć w zależności od sytuacji na mapie rozgrywki, jak również może przedłużyć nietykalność teleportowanych jednostek.
6.4 Zabronione jest celowe wypowiadanie fikcyjnych wojen w celu teleportacji jednostek.
6.5 Dozwolona jest teleportacja dowolnie dużej liczby jednostek w jednym konkretnym przypadku. Jednostki wkroczyły na nasz teren wbrew woli gracza i pomimo wystosowania oficjalnego wezwania do opuszczenia granic (w turze, w której wkroczyły) i wyznaczeniu trasy nie zastosowały się do tego wezwania. Teleportacja jest dozwolona w następnej turze po niezastosowaniu się do wezwania, nie natychmiast poprzez zerwanie umowy OB. Gracz wezwany do opuszczenia granic nie ma obowiązku wracać wyznaczoną trasą (jest to tylko jego dobra wola) ale jeśli nie opuści granic jego wojsko może zostać teleportowane. W turze teleportacji i bezpośrednio po niej jednostki te nie mogą nikogo atakować, choć same mogą zostać zaatakowane. Jeśli gracz zauważy obcą armię na własnym terenie później niż w pierwszej turze marszu musi dać drugiej stronie minimum tyle czasu ile jej zajęło dotarcie tutaj.

Komentarz Admina:
Podpisanie OB to zysk płynący z międzynarodowych szlaków ale i ryzyko związane z możliwością wykorzystania naszych dróg przez obce państwo. Zapewnienia w kronice lub paktach tajnych o nieprzekraczaniu granic są tylko umową między graczami i ich złamanie nie jest złamaniem regulaminu.
Jeśli Gracz komuś nie ufa to niech nie podpisuje OB.
Jeżeli nie jesteś pewien skutków użycia teleportowanych jednostek zapytaj zanim doprowadzisz do cofnięcia tury.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2012-01-31, 13:57; edited 6 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 22:00   

7. Przekazywanie wojska, miast, złota oraz surowców.
7.1 Przekazywanie wojska jest zabronione i wyłączone modem.
7.2 Przekazywanie złota bezpośrednio między graczami jest zabronione i wyłączone modem.
7.3 Przekazywanie miast między graczami jest zabronione bez zgody admina.
7.4 Przekazywanie miast i złota może nastąpić za zgodą admina. Dotyczy to sytuacji:
7.4.1 Podział łupów na wspólnej wojnie.
7.4.2 Zapłacenie okupu w złocie lub miastach za zaprzestanie wojny. Udawane wojny bez strat w wojsku i ludziach nie będą rozpatrywane.
7.4.3 Wynagrodzenie dla sojusznika za przyłączenie się do wojny celem rekompensaty strat. Sama deklaracja wojny nie upoważnia sojusznika do jakiegokolwiek odszkodowania.
7.4.4 Wymiana miastami celem uregulowania przebiegu granic.
7.5 Zabronione jest oddawanie miast celem zakończenia gry.
7.6 Zabronione jest przekazywanie miast, które są w bezpośrednim zasięgu wojsk nieprzyjaciela.
7.7 Zabronione jest przekazywanie miast, które spowoduje teleportacje jednostek.
7.8 Każde przekazanie miasta lub złota musi zostać ogłoszone w kronice przez przekazującego.
7.9 Wyzwolenie miasta poprzez opcję Liberate nie jest przekazaniem i jest dozwolone w dowolnym momencie, jeśli tylko nie znajduje się ono w zasięgu operacyjnym wojsk nieprzyjaciela oraz jeśli w wyniku wyzwolenia nie nastąpi teleportacja wojsk.
7.10 Wymiana surowców:
Można wymienić się surowcami jedynie wg poniższej zasady:
7.10.1 Wymieniamy tylko i wyłącznie surowce 1 do 1.
7.10.2 Podczas wymiany możemy otrzymać tylko niedostępny nam surowiec.
7.10.3 Surowiec dostępny to taki, który otrzymujemy już z wymiany lub mamy go obrobionego i podłączonego na własnym terenie.
7.10.4 Jeżeli gracz w jakiś sposób surowiec podlegający wymianie będzie miał jako dostępny (np. poprzez jego podłączenie, przejęcie kulturowe) ma obowiązek natychmiast zerwać dany pakt o wymianie.
7.10.5 Dla uproszczenia wszystkie surowce na liście surowców traktujemy jak surowce, dotyczy to również hitów muzycznych itp.
7.11 Darowizna surowców:
7.11.1 Każda nacja może podarować jeden i tylko jeden dowolny surowiec.
7.11.2 Jest to wyjątek od Wymiany Surowców.
7.11.3 Każda darowizna musi zostać niezwłocznie po przyjęciu zgłoszona przez osobę przyjmującą w korespondencji tajnej do Admina.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2012-01-30, 19:06; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 22:01   

8. Kronika i Kalendarium.
8.1 Kronika i kalendarium jest obowiązkowe.
8.2 Każdy gracz może w kronice pisać prawdę lub kłamać według własnego uznania z zastrzeżeniem punktu 8.3
8.3 Obowiązkowe i prawdziwe muszą być wpisy w kronice o: wypowiedzeniu wojny, podpisaniu pokoju, przekazaniu / otrzymaniu miasta, zdobyciu miasta, odkryciu religii, narodzinach wielkiego człowieka, zbudowaniu cudu światowego.
8.4 Za brak wpisu najpóźniej w następnej turze będą nałożone kary administracyjne.
8.5 Kto nie lubi i nie chce bawić się w kronikę niech nie zapisuje się.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-11-26, 23:32; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 22:02   

9. Państwo Admina
9.1 Państwo Admina nie uczestniczy w walce o zwycięstwo w grze i jego istnienie ma tylko znaczenie techniczne.
9.2 Zabronione jest wypowiadanie wojny lub podpisywanie OB z Państwem Admina.
9.3 Na każde żądanie Admina gracz ma obowiązek przekazać Adminowi swoje mapy.
9.4 Na każde żądanie Admina gracz ma obowiązek przekazać Adminowi żądaną przez niego kwotę złota (lub złota na turę) lub dowolne miasto. Admin ma obowiązek uzasadnić takie żądanie na forum gry.
9.5 Gracze mają obowiązek natychmiast po spotkaniu dowolnej innej nacji w grze zdjąć swoje punkty szpiegowskie z Państwa Admina.
9.6 Zabronione jest szpiegowanie Państwa Admina, a także wykonywanie jakichkolwiek misji szpiegowskich względem niego.
9.7 Państwo Admina jest pośrednikiem wszelkich wymian złota między graczami.
9.8 Admin będzie organizował konkursy lub zakłady bukmacherskie w grze a ewentualne wygrane wypłacane będą przez państwo Admina, ewentualne przegrane też przyjmuje Państwo Admina.
9.9 Zabronione jest nakładanie embarga, żądania zwrotu miast i jakichkolwiek innych podobnych rezolucji (umożliwianych przez Pałac Apostolski, ONZ lub inne budynki) względem Państwa Admina.
9.10 Z punktu widzenia wszystkich graczy teren państwa Admina jest terenem niedostępnym dla jakichkolwiek jednostek i ma być traktowany jako teren neutralny, niezaludniony i nie przeznaczony do wykorzystania w jakiejkolwiek formie.
9.11 Zabronione są wszelkie wredne, podstępne, złośliwe, celowe i niecelowe, przypadkowe i nieprzypadkowe, działania wobec Państwa Admina, których twórca regulaminu nie wymienił.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 22:08   

10. Zastępstwa.
10.1 Jeśli gracz opuszcza nację z przyczyn niezależnych od niego (wyjazd, urodzenie dziecka, choroba, wypadek, brak netu przez dłuższy okres czasu) to ma on prawo a wręcz obowiązek wyznaczenia NASTĘPCY. Skoro sam gracz go wyznacza zakłada się, że ma świadomość i wolę, co do kierunku polityki swojego państwa.
10.2 Jeśli gracz porzuca nację bo mu się znudziło, został wywalony za łamanie regulaminu lub innych przyczyn to następcę wyznacza Admin i gracz nie ma nic do powiedzenia. W takiej sytuacji Admin powinien uwzględnić przy wyznaczeniu następcy, aby polityka w regionie nie została drastycznie zachwiana. W tym wypadku sąsiedzi zastępowanej nacji mają prawo do zgłaszania uwag Adminowi, który może wprowadzić zmianę następcy.
10.3 Jeśli to zwykłe ZASTĘPSTWO (a nie następstwo) to zastępca nie ma prawa działać samodzielnie i łamać wytycznych władcy. Nie ma też prawa do takich zmian jak ustroje, skolejkowana produkcja, wypowiadanie i zawieranie wojen oraz paktów bez wyraźnych wytycznych władcy.
10.4 Zastępować gracza może tylko osoba nieuczestnicząca w grze. Zastępca może zastępować tylko jedną nacje jednocześnie.
10.5 O wszelkich naruszeniach Zastępcy powinien zostać niezwłocznie powiadomiony Admin przez gracza, który takie naruszenie zauważył.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-11-24, 22:27; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-24, 22:27   

11. Pozostałe zakazy i nakazy:
11.1 Zabronione jest rozprzestrzenianie korporacji w nowo założonym mieście. Zakaz dotyczy tylko tury, w której miasto powstało.
11.2 W przypadku wystąpienia OOS gracz musi się rozłączyć i zalogować jeszcze raz oraz o tym fakcie poinformować w dziale technicznym.
11.3 W pierwszych 50 turach zabronione jest paktowanie z nacją, której się nie poznało. W szczególności dopytywanie o sąsiadów oraz ich położenie.
11.4 Zabronione jest podpisywanie paktów jawnych z nacją, której się nie poznało.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-12-06, 11:43; edited 3 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-11-29, 12:20   

12. Ustawienia Gry:
Poziom trudności: noble

Rozmiar mapy: Large wymiary w sektorach 19 x 15 = 285 (przy 29 graczach 9,83 na gracza) Mapa w D6 miała 15 x 12 = 180 (przy 21 graczach 8,53 na gracza )

Podaję ustawienia do mapy:
Mapa: FR_Dyplo6
Sealevel: high
Era: Acient
Speed: Normal
Resources: Balanced
World Wrap: Toroidal
Gold: Yes

Zaznaczone opcje:
Raging Barbarians
Unrestricted Leaders
No Technology Trading
No Technology Brokering
No Vasal States
No Tribal Villages

Victories: All
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2011-11-29, 12:20; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2011-12-10, 09:22   

13. Godzina przeładowania i czas zniesienia.
13.1 Godzina przeładowania ustalona jest na w przedziale 9:00 - 10:00
13.2 Czas zniesienia o którym mowa w punkcie 5.4.1 ustala się na godzinę 21:00
13.3 Godzina przeładowania jak i czas zniesienia może ulec zmianie podczas prowadzenia rozgrywki.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


Nieznany

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 45
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6959
Piwa: 53/122
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2012-04-30, 16:14   

14. Pakty jawne obronne (defensywne).
14.1 Pakt jawny defensywny jest jedynym rodzajem paktu jawnego objętym regulaminem i nadzorem Admina.
14.2 Pakt jawny defensywny w swojej nazwie powinien zawierać nazwy wszystkich krajów biorących udział oraz turę do której trawa. Brak tych informacji unieważnia pakt.
14.3 Jeżeli kraje zawierające pakt jawny defensywny są w stanie wojny pakt ten nie dotyczy tychże wojen i stron w nich uczestniczących.
14.4 Jeżeli dany kraj wypowie komuś wojnę przestaje on być automatycznie uczestnikiem paktu obronnego w stosunku do zaatakowanego kraju.
14.5 Agresor atakujący którąkolwiek ze stron paktu nie musi wypowiadać wojny wszystkim uczestnikom do momentu gdy nie będzie miał konieczności zaatakowania jednostek danego uczestnika paktu.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2012-04-30, 17:21; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Oficjalny Regulamin Dyplo6
Bodek Dyplo #6 6 2011-01-27, 15:17
Bodek
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Regulamin Dyplo MIś
ponti Dyplo "Mały Miś" 5 2011-10-07, 22:44
ponti
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Regulamin Dyplo 6
Bodek Forum dyskusyjne 0 2010-06-15, 15:30
Bodek
No new posts Announcement: Regulamin gry Dyplo 2
LDeska Dyplo #2 0 2007-08-04, 15:12
LDeska
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Regulamin Dyplo "Miś" 2
Rihiter Dyplo "Miś" 2 9 2012-03-19, 00:40
Rihiter

Czas generowania strony : 0.80 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group