www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Mapka do szybkich pojedynków 1vs1 i Team.
Author Message
Richards 



xfire: richards74
Helped: 13 times
Age: 44
Joined: 04 May 2006
Posts: 3847
Piwa: 3/2
Location: Słubice
pułkownik  Srebrny order za specjalne zasługi - Liga, FFA, Dyplo Anonim, Mega Zlot  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac Civ5  II miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  III miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon 
Posted: 2012-02-07, 14:09   Mapka do szybkich pojedynków 1vs1 i Team.

Mapka do szybkich pojedynków. Mamy na starcie wojsko, osadników, robotników, kasę na dodatkowe jednostki. Celem gry jest zdobycie i kontrola w ostatniej turze większej ilości Państw – Miast.
Czas na grę ok 30 tur, czyli ok godziny grania.



USTAWIENIA:

Mapa:
Stworzona na bazie NOVAL_WAR_ROUTE_v9_1pl.lua
Państwa – Miasta:
1, 3, 5...
Rozmiar mapy:
25x23 (nieparzyste w celu uzyskania środkowej kratki na mapie)
Szybkość gry:
szybka
Epoka gry:
Starożytność (do ustalenia)
Uran, Żelazo, Konie i inne surowce strategiczne:
(do ustalenia, w zależności w jakiej epoce gramy)
Zasobność kraju:
(do ustalenia)
El Dorado
(jeżeli nie da się ustawić startu z określoną pulą kasy, można wrzucić kilka(kilkanaście?) sztuk El Dorado)
Armia Państw-Miast:
(kilka jednostek pieszych, konnych, oblężniczych – w zależności od epoki)
Armia gracza
(robotnicy, osadnicy, kilka jednostek pieszych, konnych, oblężniczych – w zależności od epoki + kasa na zakup nowych jednostek)
Wojna:
(Zawsze wojna)

Reszta opcji, jak droga itp., do ustalenia.

Czas gry:
30 tur (chyba, że podczas testów coś się zmieni)

Warunki zwycięstwa:
Wygrywa gracz, który w ostatniej turze kontroluje więcej Państw – Miast.
W przypadku równej ilości – remis.


Dużo przeróbek nie ma. Jesli nie da się dodać kasy na starcie, można dodać El Dorado.
Najważniejsze, czy da się zrobić mapkę żeby ustawić na środku mapy Państwo-Miasto? Jeśli nie, to może jakiś inny obiekt, który można kontrolować w ostatniej turze rozgrywki? Jeśli się nie da, można ustalić, że wygrywa gracz, którego jednostka stoi na środku mapy.


Ostatnio mało się dzieje na forum jeśli chodzi o Civ 5. Może takie szybkie gierki trochę by rozruszały temat.

Oprócz 1vs1 można byłoby grać teamy a jeśli ktoś nie może poświęcić nawet godzinki dziennie na grę, może spróbować rozegrać krótkiego PBEMa.

Wszystkich chętnych proszę o wpis w tym wątku. Im więcej chętnych tym większa szansa, że taka mapka powstanie. Proszę również o komentarze co do powyższych ustawień. Ile wojska, kasy... ale to chyba lepiej będzie ustalić jak już będzie mapka testowa (o ile będzie...).
_________________

www.civilizowani.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2939
Piwa: 51/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Reprimends:
 3/3/6
Posted: 2012-02-07, 16:20   

Dalej nie wiem o co Ci chodzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Richards 



xfire: richards74
Helped: 13 times
Age: 44
Joined: 04 May 2006
Posts: 3847
Piwa: 3/2
Location: Słubice
pułkownik  Srebrny order za specjalne zasługi - Liga, FFA, Dyplo Anonim, Mega Zlot  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac Civ5  II miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  III miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon 
Posted: 2012-02-07, 21:06   

Jutro wszystko dokładnie rozrysuje, dziś już nie mam siły.
_________________

www.civilizowani.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Beny 



xfire: fcbeny
Helped: 50 times
Age: 31
Joined: 12 Mar 2006
Posts: 9063
Piwa: 67/13
Location: Czerniejewo
generał dywizji  Złoty order za specjalne zasługi - system Dyplo, PBEM, FFA, losujący, civilopedia  Brązowy zlotowicz - 2 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo Miś 2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Złoty gracz w demokrację - GwD1-admin  Złoty gracz w demokrację - GwD2 
Posted: 2012-02-07, 21:09   

:D
_________________
278
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Richards 



xfire: richards74
Helped: 13 times
Age: 44
Joined: 04 May 2006
Posts: 3847
Piwa: 3/2
Location: Słubice
pułkownik  Srebrny order za specjalne zasługi - Liga, FFA, Dyplo Anonim, Mega Zlot  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac Civ5  II miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  III miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon 
Posted: 2012-02-08, 14:56   

1. Czy dałbys rade włączyć opcje dodawania kasy na starcie?

Kasa potrzebna na zakup 10-20 jednostek. W różnych epokach jednostki mają inną wartość, więc przydałoby się to zbalansować pod każdą epokę.
Jeśli się nie da, można w opcjach dodać El Dorado. Kilka, kilkanaście sztuk w zależności od epoki.

2. Dałoby się zrobić, zeby było centralne pole na mapie na którym stałby główny cel?

Coś takiego:
(Warszawa to centralny pkt mapy)



Dodawanie jednostek dla CS i gracza juz masz w Noval. Trzeba by było to tylko zbalansować pod daną epokę. Na obrazku u góry masz po 5 dział, kawalerii i strzelców. Do tego ze 2 settlersy, żeby postawić miasta w których moglibyśmy od razu kupować jednostki.


Najważniejsze dodać kasę na starcie, jeśli się nie da to dodać El Dorado.
_________________

www.civilizowani.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2939
Piwa: 51/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Reprimends:
 3/3/6
Posted: 2012-02-08, 15:42   

Napracowałeś się :)
Doceniając wkład mam kilka uwag:
-CS na środku blokują przejście i utrudniają atak. Specjalnie je ustawiam po bokach żeby robił się mniejszy bunkier
-Przez eldorado nie da się przejść -> kolejne utrudnienie
-można dodawać forsę na początku gry, to jest juz zrobione w skrypcie MirroArena, możesz np startować z + 2000 gold -> niepotrzebne te 10 eldorado
- niektóre nacje mają bonusy związane z elementami mapy które usunąłeś z gry. Uboga gra staje się przez to o wiele bardziej uboga. Moim zdaniem gry powinny być rozgrywane z 2 CS i początkowymi barbami bez pojawiania się nowych barbs. taka gra staje się ciekawa przy minimalnym zwiększeniu randomu. Tradycja bardziej atrakcyjna itp.
-sam kształt mapy jest ok ale czy granie cały czas na takiej samej mapie nie wydaje ci się nudne. Moim zdaniem NOVAL jest optymalnym kompromisem pomiędzy losowością mapy i zachowaniem podstawowych założeń odnośnie kształtu wyspy. Podstawowe elementy są zawsze takie same ale zachowana jest też losowość.
-podstawowym problemem civ5 jest "mała mobilność" jednostek na mapie przez co tworzą się mapy bunkrowe. Moim zdaniem najlepszy, sposobem na ominięcie tego problemu jest dodanie darmowej drogi pomiędzy stolicami. Taka droga zmniejsza ilość tur potrzebnych na dojście do przeciwnika i zwieksza szanse atakującego dając obrońcy mniej czasu na przygotowanie się do obrony. Taka funkcja jest zrobiona w MirrorArena (niestety prawie nikt takt nie gra)

Podsumowując: Ja nie podejmuje tego wyzwania.
Last edited by Nefliqus on 2012-02-08, 17:28; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maiar



xfire: Languorous_Maiar
Helped: 1
Age: 25
Joined: 09 Oct 2010
Posts: 2264
Piwa: 22/333
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5 
Posted: 2012-02-08, 15:48   

Bo MirrorArena jest za wielkim blobem, którego nie warto instalować.
Ja nawet gram na jakiejś starszej wersji, bo nie chce się męczyć z tą przepakowaną masową ilością pierdół w najnowszej MirrorArenie, mapka bardzo dobra, ale przesadziłeś z tym dokładaniem i dokładaniem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2939
Piwa: 51/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Reprimends:
 3/3/6
Posted: 2012-02-08, 15:59   

Maiar wrote:
Bo MirrorArena jest za wielkim blobem, którego nie warto instalować.
Ja nawet gram na jakiejś starszej wersji, bo nie chce się męczyć z tą przepakowaną masową ilością pierdół w najnowszej MirrorArenie, mapka bardzo dobra, ale przesadziłeś z tym dokładaniem i dokładaniem.


Wiem, trzeba to ograniczyć. Czekam aż się okaże które opcje trzeba zostawić.
Doradźcie co zostawić a co wywalić
Last edited by Nefliqus on 2012-02-08, 16:16; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cholernik 



xfire: Cholernik
Helped: 14 times
Age: 36
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 2565
Piwa: 59/34
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 2  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5  Wygrany jeden GOTM 
Posted: 2012-02-08, 16:58   

Miałem taki pomysł aby właśnie każdy dostał pewną ilość armii (lub kasy) i nie walczył o zdobycie CS-a, a po prostu mucka między sobą. Można by zabawić się w odtworzenie konkretnych bitw z historii. Pomysł Richardsa pokrywa się z moim. Dodam że można zrobić tak że jedna strona atakuje (ma więcej armii), druga się broni (ma mniej/słabszą) i grać przez pewną ilość tur, po ich czasie jak np atakujący nie zdobędzie czegoś to przegrywa. Pomysłów jest wiele, ale ktoś to będzie musiał robić, lub pokazać jak to się robi ;) Nie udało mi się pomocy namówić Nefa, a ja na tworzeniu się nie znam :)
Last edited by Cholernik on 2012-02-08, 17:00; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2939
Piwa: 51/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Reprimends:
 3/3/6
Posted: 2012-02-08, 17:08   

Cholernik wrote:
Miałem taki pomysł aby właśnie każdy dostał pewną ilość armii (lub kasy) i nie walczył o zdobycie CS-a, a po prostu mucka między sobą. Można by zabawić się w odtworzenie konkretnych bitw z historii. Pomysł Richardsa pokrywa się z moim. Dodam że można zrobić tak że jedna strona atakuje (ma więcej armii), druga się broni (ma mniej/słabszą) i grać przez pewną ilość tur, po ich czasie jak np atakujący nie zdobędzie czegoś to przegrywa. Pomysłów jest wiele, ale ktoś to będzie musiał robić, lub pokazać jak to się robi ;) Nie udało mi się pomocy namówić Nefa, a ja na tworzeniu się nie znam :)


Przygotuj Mapę w edytorze. Odwzorowanie je później w skrypcie lua nie jest dużym problemem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cholernik 



xfire: Cholernik
Helped: 14 times
Age: 36
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 2565
Piwa: 59/34
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 2  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5  Wygrany jeden GOTM 
Posted: 2012-02-08, 17:11   

Przypisanie unitów do pola również? W sensie takim że można na mapie przypisać do konkretnego pola dany oddział
Last edited by Cholernik on 2012-02-08, 17:12; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nefliqus 



Helped: 5 times
Joined: 16 Sep 2010
Posts: 2939
Piwa: 51/67
Location: Wawa/Wroc
podpułkownik  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5 
Reprimends:
 3/3/6
Posted: 2012-02-08, 17:16   

Cholernik wrote:
Przypisanie unitów do pola również? W sensie takim że można na mapie przypisać do konkretnego pola dany oddział


Tak. Nie da się lub jest trudne:
-przypisać dokładnie takiego samego cs na danej pozycji
-zagwarantować że Cs w danym miejscu będzie miał określony trait
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Richards 



xfire: richards74
Helped: 13 times
Age: 44
Joined: 04 May 2006
Posts: 3847
Piwa: 3/2
Location: Słubice
pułkownik  Srebrny order za specjalne zasługi - Liga, FFA, Dyplo Anonim, Mega Zlot  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac Civ5  II miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon  III miejsce w sezonie Ligi KAC - II sezon 
Posted: 2012-02-08, 21:15   

Nefliqus wrote:
Dalej nie wiem o co Ci chodzi.

I dalej nie wiesz o co chodzi :)

Nefliqus wrote:
-CS na środku blokują przejście i utrudniają atak. Specjalnie je ustawiam po bokach żeby robił się mniejszy bunkier

Gra ma trwać 30 tur. Chodzi o to, żeby podbić CS na środku (i po bokach) i je utrzymać do 30 tury. Nie trzeba podbijać stolicy wroga.

Nefliqus wrote:
-można dodawać forsę na początku gry, to jest juz zrobione w skrypcie MirroArena, możesz np startować z + 2000 gold -> niepotrzebne te 10 eldorado

Lepiej jakby dodawało kase na początku. El Dorado to ostateczność.

Nefliqus wrote:
- niektóre nacje mają bonusy związane z elementami mapy które usunąłeś z gry...
...sam kształt mapy jest ok ale czy granie cały czas na takiej samej mapie nie wydaje ci się nudne.

Mapka, którą zrobiłem na szybkiego to tylko przykład. Nie było sensu dodawać wszystkich elementów mapy :) Mapka ma sie generować tak jak w NOVAL. Za każdym razem ma być inna.


Cholernik wrote:
...i nie walczył o zdobycie CS-a, a po prostu mucka między sobą.

Tak też można, tylko jak sie trafi 2 bunkrowców to beda czekać do konca gry na atak przeciwnika ;)


Nefliqus wrote:
Podsumowując: Ja nie podejmuje tego wyzwania.

Wyzwanie? wyzwanie to wypić firmowe piwo z biedronki. Takie drobne przeróbki to przy tym błahostka ;)

Napisz chociaż jak do skryptu NOVAL_WAR_ROUTE_v9_1pl.lua dodać kase na poczatku gry i gdzie sie zmienia jednostki w Armii gracza i armii CS.

...i gdybyś wcisnął jedno nieodbijane miasto na środku mapy, to by było wszystko czego potrzeba :padam:
_________________

www.civilizowani.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cholernik 



xfire: Cholernik
Helped: 14 times
Age: 36
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 2565
Piwa: 59/34
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 2  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5  Wygrany jeden GOTM 
Posted: 2012-02-08, 21:34   

Nef testował (i dodał) coś takiego jak gra do któreś tury, oraz gra do iluś tam ptk. Wystarczy wg. mnie zablokować budowy cudów (można to zrobić), policzyć ile ptk da miasto ze środka i dać taki limit :)
Co do bunkrowania, w moim pomyśle to można ustalić że jeden atakuje, drugi się broni, broniącemu dać na starcie więcej ptk, i jak atakujący będzie się obijał to po np 40 turach nastąpi koniec i wygrana broniącego :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Eizzy


Joined: 12 Aug 2013
Posts: 7
Posted: 2013-08-12, 08:26   

no ładnie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Problem z ustawieniem mirror/team togeather/team separated
Nie wiem jak to ma się w podst wersji Civ4, natomiast w Civ4W nie mogę ustawić graczy na różnych kon
D@mian Sprawy techniczne 4 2006-09-14, 14:19
Deb
No new posts [ Poll ] Jakie terminy rozgrywania pojedynków?
Pytania na temat zasad organizacji ligi CIV5.
Nefliqus LIGA CIVILIZATION V 7 2011-04-24, 12:52
Nefliqus
No new posts Wyzwania 1vs1 civ4
kto chetny
toyotom Pogawędki różniste 5 2015-05-10, 20:59
toyotom
No new posts 1vs1 tactics by Jovan Kukić
Jovan Kukić Strategie i taktyka - Civ4 11 2010-04-05, 14:17
Jovan Kukić
No new posts CIV4 :TURNIEJ 1VS1 W SYSTEMIE SZWAJCARSKIM WYSTARTOWAŁ!
ponti Nowości ze świata civ 1 2013-01-21, 19:17
Martin

Czas generowania strony : 0.47 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group