Reguły Dyplo #2 |
Author |
Message |
domel

xfire: domel11
Helped: 8 times Age: 38 Joined: 26 Mar 2006 Posts: 4595 Otrzymał 8 piw(a) Location: Warszawa/Świecie
|
Posted: 2007-06-15, 10:07
|
|
|
Dobra wymieni?em pow?d podw?jnego ruchu dlatego ?e mi si? nie podoba? a zrezygnowa?em te? dlatego ?e by?a taka pro?ba bo jest za du?o graczy. Bawi?em si? w dyplo1 i mi si? bardzo podoba?o z ch?ci? zagra?bym i w dyplo2 ale wiem ?e jest ma?o miejsca a du?o ch?tnych wi?c ust?puje miejsce innym kt?rzy jeszcze si? w to nie bawili.
Sk0rp -> co do handlu techami to nie mo?na tego w??czy? bo bardzo szybko powstan? grupy kt?re za darmo b?d? si? wymienia? techami i to nie b?dzie mia?o nic wsp?lnego z dyplomacj? po prostu ka?dy obiera inne techy i si? nimi wymieniamy, ja bym w?a?nie tak zrobi? jak by ta opcja by?a dost?pna. poza tym jest jeszcze co?, gramy na tempie gry szybki gdzie o wiele si? skraca czas wynajdowania tech?w, produkcji i takich dupereli co jeszcze z handlem techami daje nam po miesi?cu grania mo?liwo?? walenia w siebie atomami. |
Last edited by domel on 2007-06-15, 10:15; edited 1 time in total |
|
|
|
 |
Lary33

xfire: lary33
Helped: 6 times Age: 42 Joined: 13 Jan 2006 Posts: 8674 Piwa: 35/29 Location: Lublin
|
Posted: 2007-06-15, 11:08
|
|
|
Doeml jak Sc0rp rezygnuje to chyba sie zwolni?o miejsce, to moze jednak sie przy??czysz |
|
|
|
 |
LDeska

xfire: ldeska
Helped: 34 times Age: 43 Joined: 29 Mar 2006 Posts: 23468 Piwa: 24/1 Location: Warszawa
|
Posted: 2007-06-15, 11:19
|
|
|
Domel - ja si? nie zgadzam z Twoj? rezygnacj? wracaj natychmiast - takich graczy w dyplo nam trzeba - wczuwaj? si? w role, pisz? w paktach, kronice, nie opuszczaj? turek - jeste? idealnym kandydatem do gry! |
_________________ www.leszekbiega.pl - blog biegowy |
|
|
|
 |
Peter

xfire: peterek
Helped: 12 times Joined: 31 Dec 2005 Posts: 7538 Piwa: 45/13
|
Posted: 2007-06-15, 12:29
|
|
|
Scorp - pierwsze dyplo jakie powstalo bylo w civ 3 i mozna bylo wymieniac sie techami.
Gra byla na 8 osob (max civ 3) i od razu zrobily sie 2 obozy 3 vs 5.
Bylem w wiekszym obozie - od razu jeden z graczy zrobil podzial techow - czyli kto co wymysla...
Na kazde 3 techy tamtego zespolu my mielsimy 5... poczytaj cop'a tam tez pisalem zeby tak nie robic ale wiekszosc chciala sie wymieniac techami to sie wymienialem... po jednym cyklu wymyslania w techach robi sie nagle 10 do 6, po kolejnym jest 15 do 9 i jest przepasc technologiczna w jednostkach... starczy wejsc i pozamiatac... i po grze... szkoda czasu na cos takiego...
Co do oddawania miast, to jak na razie mamy 3 konkretne sytuacje kiedy rozkladaja dosc mocno gre:
1. W momencie ataku gdy jednostki atakujacego stoja juz pod miastem obronca przekazuje miasto w celu "wypchniecia" atakujacych
2. Teleportacja czyli emigracja, na etapie axow jak ktos wytnie numer z emigracja to nawet nie wiadomo gdzie go szukac na mapie imozna spokojnie zrezygnowac albo czekac na wykonczenie niezadowoleniem (Leszek opisal jak temu zaradzic).
3. Sasiedzi przekazuja sobie miasta nawzajem w celu szybszego budowania budynkow (korzystanie z cech nacji).
Proponuje zatem aby w tych 3 sytuacjach nie bylo przekazywania miast.
Pozostale motywy jak sprzedaz, odbijanie itd. niech beda dozwolone.
PS
Scorp - chcesz symulacje swiata, to daj mi z historii jakis przyklad gdzie wykanczany wojna kraj nagle teleportowal sie na nowe tereny (nowe miasto) i nie mowie tu o rzadzie na emigracji czy emigrantach, ale konkretnie ze dostal w posiadanie tereny innego panstwa...
Do gry nikt Cie nie zmusza ale jesli nie grales w taka gre jeszcze to moze warto posluchac czasem tych co juz grali i widza jakie sa luki w logice gry... |
|
|
|
 |
Richards

xfire: richards74
Helped: 13 times Age: 45 Joined: 04 May 2006 Posts: 3847 Piwa: 3/2 Location: Słubice
|
Posted: 2007-06-15, 13:35
|
|
|
Peter wrote: | corp - chcesz symulacje swiata, to daj mi z historii jakis przyklad gdzie wykanczany wojna kraj nagle teleportowal sie na nowe tereny (nowe miasto) i nie mowie tu o rzadzie na emigracji czy emigrantach, ale konkretnie ze dostal w posiadanie tereny innego panstwa... |
W?a?nie, brakuje tego w civce, ?e nie mo?na zarz?dza? swymi lud?mi w obcych miastach (terroryzm te sprawy ). Szkoda, gdyby by?a taka mo?liwo?? to bym Powstanie Czerwcowe organizowa? - o ile jeszcze jakie? Zulusy zosta?y.
Brak takiej opcji powoduje, ?e nie mo?na stworzy? rz?du na emigracji i jedynym wyj?ciem na przetrwanie jest pozyskanie miasta na kra?cu ?wiata i czekanie a? kto? oswobodzi ciemi??ony nar?d.
Czyli przekazanie komu? miasta w takim wypadku poprawia gr?, ?eby bardziej realnie by?o. |
_________________
www.civilizowani.pl |
|
|
|
 |
Marioramst

Joined: 05 Jan 2006 Posts: 31 Location: Poland - Kraków
|
Posted: 2007-06-15, 19:11
|
|
|
Wtr?c? par? groszy... hmm 32 graczy
1. Tech
B?dziecie szli optymaln? drog? do zako?czenia bada?. Na tyle ludu niekt?rzy nic nie b?d? wynajdywa? a po wybudowaniu najpotrzebniejszych budowli przestawi? sie na wojo. Nie b?dzie jakiej? fajnej specjalizacji tylko b?dzie mas?wka troch? czasu bedzie wam zajmowa? ustalenie kto na kiedy ma sko?czy? i co dalej robi?. Ten si? nie do?ozy? do techa a ten sp??nia - Sk?d ja to znam wykrystalizuje sie jeden lider i bedzie tym zarz?dza? oczywiscie ma wszystko swoje plusy i minusy.
I tak najwa?niejsza jest ekonomia... jesli nie bedzie wymiany techami to co wynajdiesz to twoje...
Czy mo?na obni?y? koszty tech?w, obnizy? drastycznie juz koszt wynalezionych tech?w, ustawi? teche do wymiany tylko takie kt?re nie s? potrzebne do wynajdowania innych tech?w lub ustawi? tylko niekt?re teche do wymiany... jest wiele opcji po?rodku.
2. jedno miasto
B?g zobaczy? ze to jest dobre i...
Nawet jak sie do?ape takie miasto na peryferiach jednego gracza to on juz w pogotowiu bedzie mia? inne miasto w k?rym bedzie m?g? urz?dowa?. Niszczenie go nic nie da... no chyba ze to juz jest wojna totalna. A przy tylu graczach ?atwo znale?? marionetkowego gracza kt?remu nie zale?y.
Jednak zawsze to jaki? argument do podpisania pokoju i zwrotowi cz?sci terytorium za peace inaczej m?wi? jak nikt nie bedzie przegina? to wszystko b?dzie git. A daje to pewn? szans? i symuluje niezadowolenia i mozna w ten spos?b protestowa? przeciw atakom danego pa?stwa.
3. Podw?jny ruch widz? ze nic sie nie zmieni?o... zakaza? i tyle |
|
|
|
 |
luk11
Joined: 01 Jul 2007 Posts: 26
|
Posted: 2007-07-01, 08:00
|
|
|
Cze to znowu ja mam pytanie czy podczas gry trzeba pisa? kronike? |
|
|
|
 |
LDeska

xfire: ldeska
Helped: 34 times Age: 43 Joined: 29 Mar 2006 Posts: 23468 Piwa: 24/1 Location: Warszawa
|
Posted: 2007-07-01, 09:35
|
|
|
Mo?na ale nie trzeba. Jest to mile widziane bo to dodaje grze uroku |
_________________ www.leszekbiega.pl - blog biegowy |
|
|
|
 |
Beny

xfire: fcbeny
Helped: 50 times Age: 32 Joined: 12 Mar 2006 Posts: 9063 Piwa: 67/13 Location: Czerniejewo
|
|
|
|
 |
LDeska

xfire: ldeska
Helped: 34 times Age: 43 Joined: 29 Mar 2006 Posts: 23468 Piwa: 24/1 Location: Warszawa
|
|
|
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Add this topic to your bookmarks Printable version
|
Czas generowania strony : 0.45 s.
|