www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic

brcivilizationgryonline.plkompediumviwiedzy

Civilization VI Kompedium wiedzy br gry-online.pl
Author Message
wnuczus 



xfire: wnuczus
Helped: 16 times
Age: 28
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 11000
Piwa: 33/46
Location: Poznań
generał broni  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Mini turnieju w Civilization IV - I Mini turniej 
Posted: 2016-06-04, 09:46   Civilization VI Kompedium wiedzy br gry-online.pl

Często aktualizowane informacje
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=98419



Quote:
1. Informacje ogólne

Wydana w roku 1991 gra Sid Meier’s Civilization, stworzona przez kanadyjskiego programistę i projektanta Sida Meiera dla firmy Microprose, okazała się jednym z najbardziej przełomowych tytułów w dziejach elektronicznej rozrywki i przez długie lata niedoścignionym wzorem dla kolejnych twórców gier strategicznych. Przede wszystkim jednak rozsławiła na całym świecie nazwisko jej autora, czyniąc go jedną z najbardziej zasłużonych i rozpoznawalnych postaci w branży gier. W latach 1994-2014 ukazały się cztery kolejne, pełnoprawne odsłony serii oraz cała masa spin-offów, z których najważniejsze to Sid Meier’s Colonization (1994), Sid Meier’s Alpha Centauri (1999), Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth (2014) oraz mobilno-konsolowa subseria Civilization Revolution.

Kolejne gry z serii Civilization, firmowane niezmiennie nazwiskiem Sida Meiera, wciąż rozchodzą się jak świeże bułeczki, a liczba sprzedanych na całym świecie egzemplarzy wszystkich odsłon serii wynosi prawie 33 miliony (z czego 8 milionów stanowi sama Civilization V). Niewielu graczy zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że legendarny twórca pełnił rolę głównego projektanta jedynie w przypadku kultowej, pierwszej odsłony cyklu. W pozostałych częściach serii tę odpowiedzialną funkcję powierzano zaś takim designerom, jak Brian Reynolds (Civilization II), Jeff Briggs (Civilization III), Soren Johnson (Civilization IV) oraz Jon Shafer (Civilization V). Począwszy od 1997 roku, za wszystkie gry firmowane nazwiskiem Sida Meiera odpowiada założone przez niego samego studio Firaxis Games. Ta sama ekipa jest również producentem szóstej, pełnoprawnej odsłony cyklu Civilization.

1.1. Zapowiedź gry

Gra Sid Meier’s Civilization VI została oficjalnie zapowiedziana 11 maja 2016 roku. Tytuł ukaże się wyłącznie na komputerach PC w dniu 21 października, a jego światowym wydawcą – podobnie jak w przypadku Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth – została firma 2K Games, będąca częścią koncernu Take-Two Interactive. Nad kolejną pełnoprawną odsłoną legendarnej serii pracuje ten sam zespół deweloperski studia Firaxis Games, który odpowiadał za oba oficjalne rozszerzenia do Civilization V, tzn. Bogowie i Królowie oraz Nowy Wspaniały Świat. Rolę głównego projektanta gry piastuje tym razem Ed Beach. Sam szef studia – Sid Meier – przejął zaś ponownie duchowy i artystyczny patronat nad produkcją, nie angażując się osobiście w prace deweloperskie.

Sid Meier's Civilization VI zwiastun #1 (PL)
Sid Meier's Civilization VI zwiastun #1 (PL) [1:44]

Pierwszy zwiastun Sid Meier's Civilization VI – kolejnej części cyklu strategii turowych sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera.

Przy okazji oficjalnej zapowiedzi gry, studio Firaxis Games opublikowało pierwszy zwiastun nadchodzącej produkcji i ujawniło całą masę szczegółów dotyczących mechaniki rozgrywki, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzonych w niej nowości. Jednocześnie umożliwiono składanie zamówień przedpremierowych na finalną wersję gry, która dystrybuowana będzie za pośrednictwem platformy Steam lub oficjalnego sklepu wydawcy – 2K Store.

2. Mechanika

Zaplanowana jako swoisty restart marki gra Sid Meier’s Civilization V stanowiła ukłon w stronę nowego pokolenia graczy, którzy nie zetknęli się dotąd z tą legendarną serią. Efektem takiego podejścia twórców były zaś liczne uproszczenia względem poprzednich odsłon cyklu, które nie spodobały się weteranom Cywilizacji. Częściowe rozwiązanie tego problemu przyniosły dopiero oba oficjalne dodatki, wprowadzając wiele elementów znanych z poprzedniczek, a nieobecnych w podstawowej wersji gry. W założeniu twórców, Sid Meier’s Civilization VI to gra skierowana zarówno do największych weteranów serii, jak i całkiem początkujących graczy, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga przystępny i rozbudowany samouczek. Deweloperzy nie chcieli powielać błędów popełnionych przy okazji poprzedniczki, a większość nowości wprowadzonych przez dodatki do piątej części serii znalazło się także i w „szóstce”. W grze powraca więc heksagonalna mapa, archeologia, religia, szlaki handlowe, a także system szpiegostwa oraz rozwijania kultury. Inne istotne elementy rozgrywki zostały zaś znacząco zmodyfikowane bądź rozszerzone.

Ogólne założenia rozgrywki pozostały jednak zgodne z tradycją serii. Sid Meier’s Civilization VI to turowa gra strategiczna, należąca do segmentu 4X, w której stajemy na czele jednej z historycznych cywilizacji, a następnie prowadzimy ją przez kolejne etapy rozwoju – od epoki kamienia łupanego aż po erę informacyjną. Podczas zabawy toczymy wojny, paramy się dyplomacją, rozwijamy kulturę i stawiamy czoła największym historycznym przywódcom, prowadząc swoją nację do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia na pięć różnych sposobów.

Civilization VI wprowadza do mechaniki rozgrywki sporą liczbę nowości. - Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy - wiadomość - 2016-06-03
Civilization VI wprowadza do mechaniki rozgrywki sporą liczbę nowości.

2.1. Nowy sposób rozbudowy miast

Pierwszą kluczową nowinką, wprowadzoną w Civilization VI jest sposób w jaki rozwijać będziemy miasta. Podobnie jak w grze Endless Legend studia Amplitude, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których wraz ze wzrostem liczby ludności powstawać będą kolejne dzielnice metropolii. Dodatkowo zostały one podzielone na cztery różne kategorie, tzn. dzielnice przemysłowe, naukowe, handlowe oraz wojskowe. W zależności od miejsca, w którym zostaną one utworzone, poszczególne dzielnice nieść będą ze sobą dodatkowe korzyści, a w przypadku miast przeciwnika informować nas o roli, jaką dana osada pełni w jego imperium. Szereg przydatnych bonusów do produkcji otrzymamy więc np. budując dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowych funduszy dostarczyć może nam dystrykt handlowy, umiejscowiony nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią tu także obozy militarne, które zapewniają otoczonemu murami miastu dodatkowy atak w turze. Jest to zaś element o tyle ważny, że podobnie jak w poprzedniej części Cywilizacji, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników.

2.2. Kwestia rozwoju naukowego

Kolejne nowości czekają na fanów cyklu w dziedzinie rozwoju naukowego naszej cywilizacji. Chociaż twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, które nie zmieniało się praktycznie od samego początku serii, to postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. W efekcie prawie do każdego wynalazku przypisany jest dodatkowy miniquest, który po wypełnieniu zapewnia nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten jest całkowicie naturalny i dopasowuje się do naszego stylu rozgrywki. Przykładkowo, zakładając pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy praktycznie na starcie możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie miała spore trudności z opracowywaniem technologii morskich. W zamian za to może jednak skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie bądź wydobyciu cennych kruszców.

2.3. Dyplomacja

Istotne zmiany wprowadzone zostały także w systemie dyplomacji. W Civilization VI każdy komputerowy przywódca posiada teraz specyficzne agendy, czyli innymi słowy schematy zachowania, wpływające na jego politykę wewnętrzną oraz stosunki z sąsiadami. Pierwsza z nich jest czynnikiem stałym i wynika bezpośrednio z charakteru danego przywódcy, pozostałe zostały ukryte i przyznawane są losowo w miarę postępów rozgrywki. Poznajemy je zaś, korzystając z pomocy szpiegów lub uważnie obserwując zachowanie oponenta. Przykładowo, jeżeli nasz przeciwnik obsesyjnie buduje kolejne cuda świata, a nasze imperium jest w tym wyraźnie lepsze, to będzie on starał się zniwelować tą przewagę, np. atakując miasta posiadające unikalne budowle, na których szczególnie mu zależy.

2.4. Walka

Istotnym elementem każdej odsłony serii jest oczywiście konflikt zbrojny. W grze Civilization V wprowadzono dość rewolucyjną zmianę, która sprawiała, że na danym polu mogła przebywać tylko pojedyncza jednostka. W przypadku „szóstki”, twórcy postanowili złagodzić nieco to obostrzenie, ułatwiając tym samym przemieszczanie się wojsk po planszy i dodając do rozgrywki kolejny aspekt strategiczny. Dzięki niemu wojska wsparcia, takie jak wieże oblężnicze, armaty czy artyleria przeciwlotnicza, mogą być dołączane do innej standardowej jednostki, takiej jak np. rycerze. Podobną ochronę zapewnić możemy też pracującym osadnikom czy robotnikom. Dodatkowo dwie takie same jednostki znajdujące się na jednym polu, możemy teraz połączyć w grupę zwaną formacją. Wraz z rozwojem technologii przyłączymy zaś do niej stopniowo coraz większą liczbę żołnierzy tego samego typu, tworząc większe oddziały oraz całe armie. Zachowują się one podobnie jak pojedynczy wojownik, jednak dysponują siłą i zdolnościami obronnymi wszystkich wchodzących w jej skład jednostek.

Czy wśród legendarnych cywilizacji pojawi się również Polska? - Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy - wiadomość - 2016-06-03
Czy wśród legendarnych cywilizacji pojawi się również Polska?

2.5. Liczba grywalnych cywilizacji

Obecnie nie znamy jeszcze ostatecznej liczby grywalnych cywilizacji, jakie udostępnione zostaną w szóstej odsłonie cyklu. Wiemy jednak na pewno, że do każdej z nich przypisany będzie tylko jeden przywódca. Mając na uwadze fakt, że w dodatku do Cywilizacji V zatytułowanym Nowy Wspaniały Świat pojawiła się możliwość pokierowania także naszą ojczyzną pod rządami króla Kazimierza Wielkiego, wśród polskich graczy pojawiły się spekulacje na temat ewentualnej obecności Polski w grze Civilization VI. Optymizmem w tym temacie napawać mogą wypowiedzi samych twórców, którzy pamiętają entuzjazm wywołany umieszczeniem Polski w piątej części serii i zapewniają, że nie zapomną o tym fakcie podczas tworzenia „szóstki”. Wielce prawdopodobne jest zatem, że pojawi się ona ponownie w którymś z planowanych dodatków DLC, lub nawet w podstawowej edycji tytułu.

3. Tryby gry

Podstawowym trybem zabawy w Sid Meier’s Civilization VI jest tradycyjnie rozbudowana kampania jednoosobowa, której parametry możemy szczegółowo dostosować do naszych własnych preferencji, ustalając m.in. wielkość map, liczbę dostępnych surowców czy ilość komputerowych oponentów. W grze nie zabrakło jednak również kilku zróżnicowanych wariantów rozgrywki multiplayer. Szczegóły dotyczące tego aspektu rozgrywki nie są na razie znane, jednak z ujawnionych dotąd informacji wynika, że w Civilization VI będziemy mogli współpracować lub współzawodniczyć ze znajomymi w licznych scenariuszach wieloosobowych, zaprojektowanych w taki sposób, aby można je było ukończyć w trakcie jednej sesji gry.

4. Kwestie techniczne

Szósta odsłona cyklu Sid Meier’s Civilization bazuje na zupełnie nowym silniku graficznym, stworzonym specjalnie z myślą o wykorzystaniu możliwości współczesnych pecetów. W kwestii oprawy, elementem widocznym już na pierwszy rzut oka (i wywołującym pewne kontrowersje wśród zatwardziałych fanów gry) jest zmiana stylu graficznego na nieco bardziej kreskówkowy. Z jednej strony Civilization VI stała się więc grą dużo bardziej kolorową, ale jednocześnie zyskała też na przejrzystości. Praktycznie każdy model – czy to budynku, czy jednostki – został bardzo starannie zaprojektowany. Dzięki temu nie mamy już do czynienia z sytuacją, kiedy poszczególne budowle, ulepszenia lub wojska zlewają się w jedną szarą masę, co stanowiło dość poważny problem piątej części cyklu.

Szósta Cywilizacja operuje nowym, bardziej kreskówkowym stylem graficznym. - Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy - wiadomość - 2016-06-03
Szósta Cywilizacja operuje nowym, bardziej kreskówkowym stylem graficznym.

Przy okazji nowej oprawy graficznej warto podkreślić fakt, że wszelkie ulepszenia miast, takie jak kamieniołomy, plantacje bądź obozy łowieckie, rzeczywiście wyróżniają się swoim wyglądem i nawet przy sporym oddaleniu widoku nie stanowią wyłącznie plamki na mapie. Gra wygląda też świetnie na zbliżeniach, które obfitują w znacznie wyraźniejsze szczegóły, niż oglądaliśmy np. w piątej Cywilizacji. Dodatkowo każda z dziedzin nauki otrzymała swój własny kolor, co dość wyraźnie ułatwia zlokalizowanie poszczególnych miejsc na mapie. Na wyróżnienie zasługują z pewnością animacje jednostek, które wydają się o wiele płynniejsze i bogatsze od tego, co widzieliśmy we wcześniejszych częściach cyklu. W nieco odmienny sposób zrealizowano też inny, typowy dla serii element, czyli mgłę wojny. W Civilization VI prezentuje się ona jak stara mapa, która rozwija się wraz z odkrywaniem kolejnych części terenu.

Ostatnim z wartych odnotowania elementów gry jest oprawa dźwiękowa oraz ścieżka muzyczna, która w tej części ewoluuje wraz z postępami rozgrywki. We wczesnych erach towarzyszą nam więc stosunkowo proste kompozycje, grane przez zaledwie kilka instrumentów. Wraz z upływem lat utwory zaczynają jednak rozbrzmiewać coraz mocniej, przybierając orkiestralne tony. Dodatkowo kiedy napotkamy jakąś cywilizację, charakterystyczne dla niej motywy zostają wplecione w główny motyw przewodni gry.

5. Premiera gry

Światowa premiera gry Sid Meier’s Civilization VI zaplanowana została na 21 października 2016 roku. Tytuł ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej (napisy oraz dubbing), a za jego lokalizację odpowiada sam wydawca gry, firma 2K Games. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku wcześniejszych odsłon serii Civilization, rodzimym dystrybutorem gry została firma Cenega.
_________________
"Jarek,ale nie możesz wypominać tego zakichanego statku kiedy ukradłes mi całe państwo szwedzkie"
"Czy tęsknicie za pięknymi czasami miniksa-1.1, kiedy mężczyźni byli mężczyznami i pisali swoje własne sterowniki?" Linus Torvald
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Stampow


Joined: 16 May 2016
Posts: 5
Posted: 2016-06-05, 08:16   

http://franchise.civiliza...-pastwa-miasta/

cos takiego znalazłem - ciekawie może być z tymi państwami - miastami.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szachoboks


Joined: 02 Mar 2011
Posts: 915
Piwa: 10/1
starszy chorąży sztabowy  Obibok – nie grał od 90 dni 
Posted: 2016-06-06, 03:50   

https://pbs.twimg.com/media/CkIDarWUoAEHBEI.jpg
Last edited by szachoboks on 2016-06-06, 03:51; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Announcement: Regulamin gry Dyplo 2
LDeska Dyplo #2 0 2007-08-04, 15:12
LDeska
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Ustawienia Gry w Demokrację
LDeska Sprawy techniczne 0 2007-10-05, 15:11
LDeska
No new posts Announcement: Lista chętnych do gry w LIGĘ
Richards LIGA CIVILIZATION V 64 2011-06-30, 04:02
Zaharien
No new posts Sticky: Civilization V na na Linuksie
barnaba Sprawy techniczne 4 2011-07-24, 13:12
wnuczus
No new posts Sticky: Kanał TeamSpeak'a: Civilization KAC
Stały kanał komunikatora głosowego TeamSpeak.
D@mian Sprawy techniczne 7 2008-11-02, 17:21
domel

Czas generowania strony : 0.29 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group