www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic

duzepierwszerozszerzenie

Pierwsze duże rozszerzenie
Author Message
Cholernik 



xfire: Cholernik
Helped: 14 times
Age: 35
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 2480
Piwa: 53/27
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 2  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5  Wygrany jeden GOTM 
Posted: 2017-12-06, 19:47   

Specjalnie dla Ciebie Martin wprowadzą mechanikę z civ6 do civ4
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Martin 



xfire: martinpol
Helped: 4 times
Age: 43
Joined: 13 Feb 2006
Posts: 5510
Piwa: 14/2
Location: częstochowa
generał brygady  Srebrny zlotowicz - 3 zloty  Srebrny sponsor KAC  Złoty civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5  IV-VIII miejsce w Pucharze KAC - I Puchar KAC  II miejsce w Pucharze Randomowym - III Puchar Randomowy  III miejsce w Pucharze Randomowym - II Puchar Randomowy  II miejsce w sezonie Ligi KAC - IV sezon 
Posted: 2017-12-06, 20:47   

Chociaż wygląd :)
_________________
martin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
itkovian 


Helped: 3 times
Joined: 20 May 2011
Posts: 1731
Piwa: 23/23
starszy chorąży sztabowy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo Miś 2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  Przeżycie w Dyplo - DyploMiś3 
Posted: 2018-01-16, 16:59   

Filmik prezentujący zmiany

https://www.youtube.com/w...1&v=h31myLyc_qk
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ScoobyDoo 


xfire: scoobydoopl
Helped: 7 times
Age: 38
Joined: 23 Aug 2009
Posts: 8287
Piwa: 84/67
Location: Łódź
generał dywizji  Złoty zlotowicz - 5 zlotów  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  I miejsce w Dyplo - dyplo7  III miejsce w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś  III miejsce w Pucharze KAC - II Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana  III miejsce w rankingu FFA 
Posted: 2018-01-17, 01:31   

jak to cała civ 6 vs civ 4?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
itkovian 


Helped: 3 times
Joined: 20 May 2011
Posts: 1731
Piwa: 23/23
starszy chorąży sztabowy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo Miś 2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  Przeżycie w Dyplo - DyploMiś3 
Posted: 2018-01-17, 07:33   

Dla mnie to najlepsza civka ale to moje zdanie. Żałuję że nie potrafimy zrobić Pitbossa na nia ... :( .

Pebem który gramy pokazuje że gra ma ogromny potencjał szczególnie na wojnie. Na pierwszy rzut oka wygląda że gra jest nie nastawiona na wojne w praktyce wprost przeciwnie.. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Eferalga_500 



xfire: throgin
Helped: 3 times
Age: 40
Joined: 06 Jun 2007
Posts: 3163
Piwa: 27/4
starszy chorąży sztabowy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo 9  III miejsce w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo5 
Posted: 2018-01-17, 15:23   

Wojna i pokuj w Civce 6 oraz sojusze to podstawa rozgrywki i ekonomi :P .

Z plusów:
- nie można wyciąć armii - tak więc stale trzeba utrzymywać balans do sąsiadów - zastępnikw postaci kupowania szybko się kończy - najbardziej opłacalne jest utrzymywania starego wojska gotowego do upgradu
- miasta w zależności od technologii i tradycji są słabe lub silne - trzeba wykorzystać odpowiedni moment :)
- podejście taktyczne oraz konieczność różnicowania wojsk do ataku i obrony
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 2117
Piwa: 13/39
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII 
Posted: 2018-01-17, 18:52   

Eeeee no wyciąć nie można ale szybko wypuścić to już tak. Z teokracją bardzo łatwo no i wspomniany upgrade.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Eferalga_500 



xfire: throgin
Helped: 3 times
Age: 40
Joined: 06 Jun 2007
Posts: 3163
Piwa: 27/4
starszy chorąży sztabowy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo 9  III miejsce w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo5 
Posted: 2018-01-17, 21:31   

Zalezy o jakich ilosciach mowimy.
Ja nie widze sposobu jezeli nie mam duzej kasy.
Tak wiec dla mnie taktyka maksowania woja jest prosta:
- archaiczne wojsko = tanie utrzymanie i szybki wzrost powera w razie potrzeby
- mury na froncie - jak najszybciej.
- linia maginota z dzielnic wojskowych ;)
- robole na lasach - to daje malo - nie uzywam - maksuje z tego budynki np na wlocznikach - a jeszcze lepiej na galerach :P
- kasa w skarbcu - no tez slabo - pancernik kosztuje ponad 1200 zlota - podobnie czolg - szybciej i tanie zbudowac bo mamy bonus 50% do produkcji lub 100% w przypadku floty.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 2117
Piwa: 13/39
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII 
Posted: 2018-01-17, 22:43   

O takich ilościach, że przez kilka tur możesz kupować w każdym mieście jaką chcesz jednostkę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Eferalga_500 



xfire: throgin
Helped: 3 times
Age: 40
Joined: 06 Jun 2007
Posts: 3163
Piwa: 27/4
starszy chorąży sztabowy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo 9  III miejsce w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo5 
Posted: 2018-01-18, 09:45   

To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bombel79 


xfire: bombel79
Helped: 12 times
Age: 38
Joined: 12 Apr 2006
Posts: 10476
Piwa: 63/4
Location: Raj na ziemi
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Za adminowanie  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo3  II miejsce w Dyplo - Dyplo2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  I miejsce w rankingu FFA  I miejsce w Astro Pucharze - I Astro Puchar  II miejsce w Pucharze Randomowym - I Puchar Randomowy 
Posted: 2018-01-18, 10:46   

Eee, jaki jestem wzór na walkę?
_________________
"W świecie wariatów, to normalny jest świrem."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forever 


Helped: 2 times
Age: 46
Joined: 01 Sep 2010
Posts: 4708
Piwa: 48/42
Location: Warszawa
starszy chorąży sztabowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  I miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana 
Posted: 2018-01-18, 11:06   

Eferalga_500 wrote:
To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).



A z ciekawości na szybkości normalnej wojska nie za szybko się starzeją ?
_________________
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywistość


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
itkovian 


Helped: 3 times
Joined: 20 May 2011
Posts: 1731
Piwa: 23/23
starszy chorąży sztabowy  Obibok – nie grał od 90 dni  III miejsce w Dyplo - Dyplo Miś 2  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8  Przeżycie w Dyplo - DyploMiś3 
Posted: 2018-01-18, 16:29   

Na mój gust troszkę szybko ,ale troszkę. Optymalny byłby epik ale Pebema na epiku skończymy za 3 lata :) .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Eferalga_500 



xfire: throgin
Helped: 3 times
Age: 40
Joined: 06 Jun 2007
Posts: 3163
Piwa: 27/4
starszy chorąży sztabowy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo 9  III miejsce w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo5 
Posted: 2018-01-18, 16:55   

Forever wrote:
Eferalga_500 wrote:
To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).



A z ciekawości na szybkości normalnej wojska nie za szybko się starzeją ?


Wg moich obserwacji nie jest to az tak istotne.
Generalnie wszyscy idą w miarę równo technologicznie - tak więc upgrady robi się w locie. Przewagę tego kto pierwszy zbuduje jednostki i zacznie nimi walczyć jest to że mają one promocje.

Technologie mają znaczenie do tego czy będziemy mieć zastój na wojnie - jak wskazałem - siła miast zależy od opracowanych jednostek melee pomniejszonych o 10:
- wojownik – 20 – miasto 10
- swordsman – 36 miasto 26
- muszkiet – 55 miasto 45
- piechota – 70 miasto 60
Spowolnienie gry oznacza, że kluczowe elementy gry zależą właśnie od tego jak długo będziemy mieć przewagę do powyższego – działa to na korzyść i niekorzyść graczy. Powoduje też żę gra staje nurząca – bo przełomy trwają baaardzo długo.

- po opracowaniu łuczników i kuszników - miasta padają szybko od ich rusha - ponieważ nie mają one przeważnie na tym etapie murów
To wynika z tego, że w tym czasie miasta mają siłe 10 lub 26 (najsilniesza jednostka melee -10) - a kusznik 40 z ostrzału pomniejszonym o 17 (kara dla ranged units) = 23. Do tego może mieć promocję do ostrzału dzielnic co daje mu siłę 26 vs 33. Różnica w sile miast jest taka sama dla kuszników jak i łuczników (przeważnie będzie to różnica 2 na korzyść miasta przy braku promo i 8 na korzyść kusznika w przypadku promocji). Dodatkowo kusznik może wejść do dzielnicy wroga – np. naukowej lub świątynnej ;) otrzymując ekstra 10 siły (pierwsza promocja)
Miasto ma 200HP a dzielnica wojskowa 100HP
Tak więc zgodnie z wzorem będzie zadawać obrażenia miastu odpowiednio pomiędzy:
Dla łucznika:
8 vs 10 - obrażenia dla miast to będzie min 20 max 34,6 - tak więc potrzeba około 89 strzałów i po mieście. Czyli trzech łuczników - jakiś chariot lub dwa w obwodzie i w 2-3 turyki miasto pada.

Jak przeciwnik ma mury to ma +2 do siły miasta oraz 50% do zmniejszenia zadawanych obrażeń do HP od ostrzału - co oznacza praktycznie brak zadawania obrażeń potrzeba wtedy strzelić dodatkowe 10 razy.

W przypadku gdy miasto ma mury ograniczenie obrażeń spada o 75% w przypadku ataku walk wręcz - dlatego opłaca się podjechać Siege Towerem (jednostki ignorują mury).

UWAGA:
miasto ma siłę najsilniejszej jednostki w nim stacjonującej - czyli jeżeli mamy zbrojnego to wtedy miasto nie będzie mieć siły 26 a 37 - to bardzo ważne.


Bombel tutaj odpowiedź od fanatyków - reverse engineering - najważniejszy wniosek - obrażenia rosną wykładniczo w stosunku do siły.
Quote:
Damage = 30 * e^(StrengthDifference / 25) * Random(0.75, 1.25)


Tutaj przewidywane obrażenia przy różnicy oraz to ile oberwiemy średnio przy walce bezpośredniej (trzecia kolumna):
Quote:
+0 30 30 1.00x
+1 31 29 1.04x
+3 34 27 1.13x
+5 36 25 1.22x
+10 45 20 1.49x
+17 59 15 1.97x
+30 99 10 3.32x


Polecam wątek gdzie umieściłem fajny rysunek:

http://civilization.org.p...pic.php?t=41616

Ważniejsze modyfikatory:
17 siły jeżeli miasto atakowane jest przez ranged units
+3 do obrony od straży pałacowej (stolica)
+2 za każdą dodatkową dzielnicę
+3 za dzielnicę wojsową (do sprawdzenia)
50% zmniejszonych obrażeń za mury dla ranged units
75% zmnieszonych obrażęń za mury dla walck wręcz

Kiedy wchodzi rush ? Wtedy kiedy broniący pójdzie w ekonomie a nie pójdzie w techy wojskowe. Jak my będziemy mieć Kuszników a wróg nie będzie mieć co najmniej Zbrojnych to pozamiatane.
Jeżeli chcemy się bronić to wystarczy że dojdziemy do murów i zbrojnych.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 2117
Piwa: 13/39
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII 
Posted: 2018-01-18, 18:45   

Eferalga_500 wrote:
To abstrakcja - takiej ilosci kasy nie uzbierasz - chyba ze mowisz tutaj o zakupach kusznikow lub lucznikow - wtedy tak. Ale juz w przemyslowej nie bedziesz miec tyle kasy.

Gramy obecnie PBEMa - i ilości wojska jakimi dysponujemy to rownowartosc kilkunastu/kilkudziesięcy tysięcy złota. A najbogatsze kraje mają balans na poziomie 200 -300 złota na turę.
Raptor jak atakował i się bronił armią o wartości na oko powyżej 10k - tak więc powodzenia z dokupowaniem wojska. A trzeba tutaj brać jeszcze promocje - to bardzo ważne - 7 siły to bardzo duża przewaga zgodnie z opisem wzoru na walke.

Błąd jaki robiliśmy w FFA to to że graliśmy prędkości Epickiej - wtedy gra jest bardzo płaska. Przy prędkości Normal pokazuje się cały balans gry i wpływ technologii i kultury na rozgrywkę.
Wtedy też ekonomia złota o której mówisz nie ma już tak duzego znaczenia (liczy sie produkcja).


Mówię o zakupie za wiarę. Grałem ostatnio i miałem 300-400 wiary a turę, tyle kosztował rycerz chyba w każdym razie jak zbierasz chwilę to potem można kupować, jak ma się dobre finanse to można kupować starsze unity i upgradować dodatkowo za hajs.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "MANSA-BOUDICA : Pierwsze wrażenie" (Cola)
Cola, cule
LDeska Pakty tajne 1 2010-08-27, 12:37
LDeska
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Pierwsze sroki za płoty - (geo i Kacowski)"
geo, Kacowski
wnuczus PAKTY NIE(TAJNE) 1 2011-11-18, 21:51
wnuczus
No new posts DYPLO: pierwsze tury - pierwsze wrazenia
bombel79 Dyplo #1 51 2007-02-07, 22:58
stopa
No new posts Błąd gry - rozszerzenie religii
Zapętlone rozszerzanie religii
anion Gadanie o Civ(5)kowym graniu 0 2012-10-07, 15:27
anion
No new posts Reklama przez duże R
MichuZ Strefa śmiechu 6 2011-06-22, 19:46
MichuZ

Czas generowania strony : 0.31 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group