www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jeste nowy? Kliknij tutaj!    Zgo gr Civ6     Zgos gr Civ5    Zgo gr Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMWISZ SI NA GR    Na ircu jest users osb. Zaaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic

dyplo13regulamin

Closed by: Rihiter
2018-01-14, 21:46
REGULAMIN Dyplo13
Author Message
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 18:52   REGULAMIN Dyplo13

Poniszy Regulamin jest wasnoci intelektualn i nie mona kopiowa treci w czciach lub caoci poza forum civilization.org.pl lub bez zgody administratorw forum civilization.org.pl.

Celem regulaminu jest usystematyzowanie zasad ,aby grao si przyjemnie, bez zgrzytw. Regulamin nie suy jako narzdzie do zapewniania sobie nietykalno albo narzdzie do wykorzystywania regulaminu do niecnych celw poprzez szukanie luk w regulaminie. Celem regulaminu jest regulowanie tego co jest zgodnie z „duchem civki” a co nie jest.
Jednake ostateczny osd o tym co jest zgodne z „duchem gry” naley do Admina a nie do regulaminu
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:14   

1. Gra – informacje oglne:
1.1 Gra Dyplo13 (zwana dalej gr) jest organizowana przez forum spoecznociowe Civilization.org.pl zwane dalej forum). Wszyscy uczestnicy gry wyraaj zgod na wykorzystywanie dowolnych fragmentw, zdj, screenw itp. z gry do promocji forum.
1.2 Organizatorzy gry komunikuj si z graczami przez forum i zamieszczenie tam informacji dla gracza jest rwnoznaczne z ich dostarczeniem do gracza.
1.3 Przystpienie do gry jest rwnoznaczne z akceptacj niniejszego regulaminu.
1.4 Administratorem gry jest Rihiter zwany dalej Adminem i ma on decydujce zdanie co do interpretacji poniszego regulaminu.
1.5 Gra odbywa si na Civ4Bts na specjalnie przygotowanym Modzie Dyplo10 v.1.9 (nazwa oryginalna),a na potrzeby gry nazwany Dyplo13.
1.6 Gramy samodzielnie. Kady gracz dowodzi jedn nacj i gra tak, aby ta dowodzona przez niego nacja uzyskaa jak najlepszy rezultat w grze.
1.7 Czas na wykonanie tury to maksymalnie ~24 h czasu rzeczywistego. Jeeli wszyscy gracze wykonaj swoje posunicia w czasie krtszym ni 24h to Admin bdzie koczy tur i rozpoczyna now przed upywem 24h.
1.8 Graczowi przysuguje jedno wejcie do gry podczas jednej tury. Podczas tego wejcia zobowizany jest do wykonaniu ruchw i wcinicia EoT.
1.9 Logujc si do gry uywamy nickw, ktre mamy na forum lub imion wadcw przyjtych na potrzeby fabularne lub anonima. Wane aby bya to konsekwentna jedna nazwa a nie zmieniana co kilka tur
1.10 Zabronione jest logowanie si do gry z nazw gracza zawierajc polskie znaki.
1.11 Zabronione jest porzucanie nacji lub celowe granie na jej niekorzy. Ocen czy amany jest regulamin w tym zakresie podejmuje admin i jego decyzja jest ostateczna.
(rozwizywanie wasnej armii jest traktowane jako gra na szkod wasnej nacji)
1.12 Zabronione jest wczanie w opcjach gry „autopromocji jednostek” oraz „autoeksploracji” (w pewnych sytuacjach dziaania te imituj wykonanie podwjnego ruchu).
1.13 Zabronione s wszelkie dziaania polegajce na sztucznej ingerencji w mechanik gry lub obchodzenie ogranicze narzuconych Modem i/lub Regulaminem.
1.14 Adminowi przysuguje prawo do odebrania nacji dowolnemu graczowi za zamanie regulaminu oraz wyznaczenie nowego gracza na to miejsce lub te do naoenia na gracza innej kary za zamanie regulaminu.
1.15 Adminowi przysuguje prawo do cofnicia tury, gdy zamany zosta regulamin.
1.16 Adminowi przysuguje prawo do zmiany regulaminu rwnie w trakcie trwania gry.
1.17 Zabronione jest przebywanie w grze podczas przeadowania tury.
1.18 Zabronione jest robienie savw w grze lub jakakolwiek prba ingerencji w save lub podgldania mapy.
1.19 W przypadku wystpienia OOS gracz musi si rozczy i zalogowa jeszcze raz oraz o tym fakcie poinformowa w dziale technicznym
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:15   

2. Warunki zwycistwa i zakoczenia gry
2.1 Gra koczy si gdy jeden z graczy osignie jeden z rodzajw zwycistwa przewidzianych mechanik gry:
- dominacja (27,5% populacji i 27,5% terenu)
- dyplomatyczne poprzez Paac Apostolski
- poprzez wysanie statku na Alpha Centauri (gdy statek dotrze na miejsce)
- kulturalne przez posiadanie 3 miast z legendarn kultur
2.2 Gra moe zakoczy si zwycistwem przez hegemoni w turze 150.
Jeeli w turze 150 bdzie widoczny zdecydowany Lider/Hegemon, Admin przeprowadzi wrd pozostaych przyz yciu wadcw anonimowe gosowanie "Czy koontynuujemy lub czy koczymy gr zwycistwem Hegemona ". Jeeli decyzja graczy bdzie JEDNOGONA e koczymy – gra koczy si, zwycizc zostaje Hegemon, a pozostae pozycje zajmuj gracze zgodnie z punktacj z pocztku tury 150.
2.3 Jeeli w turze 150 nie bdzie jednogonej decyzji o zakoczeniu, gra trwa do tury 200. W turze 200 nastpuje definitywny koniec rozgrywki. Gracze zajmuj pozycje zgodne z punktacj z pocztku tury 200.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-15, 22:33; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:24   

3. Mod, Draft, Mapa

3.1 Mod Dyplo13
http://civilization.org.p...pic.php?t=41621

3.2 Draft odbdzie si na drodze licytacji tajnej.
Szczegy i zasady draftu opisane w wtku draftu:
http://civilization.org.p...101cc2238a61841

3.3 Mapa zostanie w caoci zrobiona rcznie a jej szczegy pozostan utajnione.
Dla graczy przed gr dostpny jest jedynie jej opis uatwiajcy wybr nacji
http://forum.civilization...25821434#324788
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-18, 05:07; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:25   

4. Dobrowolna anonimowo

Podczas Dyplo 13 gracze mog na wasn prob wystpowa pod anonimowym imieniem wadcy zamiast pod swoim orginalnym Nickiem
Podlegaj wtedy pewnym dodatkowym ograniczeniom. Szczegy w osobnym pocie
http://forum.civilization...pic.php?t=39392

Gracz ktremu znudzi si anonimowo moe wyj z ukrycia poprzez wpis w tym wtku
http://civilization.org.p...p=324962#324962
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-22, 13:22; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:25   

5. Wojny:
5.1 Zabrania si wywoywania sztucznych wojen, ktrych celem bdzie ominicie mechaniki gry lub obejcie jej (przesunicie stolicy, zniwelowania niezadowolenia, spalenia sojusznikowi miasta, ktre moe zosta zdobyte przez wroga itp.)
5.2 Zabronione jest wykonywanie podwjnego ruchu podczas wojny. Podwjny ruch to dziaanie jednego gracza, polegajce na wykonaniu ruchu jednostkami po nieprzyjacielu w starej turze i przed nieprzyjacielem w nowej turze.
5.3 Dozwolone jest wypowiedzenie wojny i zaatakowanie podwjnym ruchem, jeli gracz, ktry ma by zaatakowany rusza si PRZED agresorem w turze poprzedniej a w turze ataku zwleka z wykonaniem swojej tury i nie loguje si do gry. Taki atak moe nastpi, gdy do koca czasu pozostao mniej ni 4 godziny w/g civstats.
5.4 Kolejno Ruchw: Podczas wojny obowizuje zasada wykonywania ruchw naprzemiennie przez strony konfliktu. Jeden z graczy rusza si jako pierwszy i ta kolejno obowizuje przez cay czas trwania wojny. Czas wykonywania tury zostaje wtedy podzielony na dwie czci.
5.4.1 Podczas pierwszych okoo 11 godzin podwjny ruch jest cakowicie zabroniony.
Gracz ruszajcy si pierwszy na wojnie ma czas na wykonie tury przez pierwsze 11 godzin tury (czyli a na liczniku civstats zostanie ~12h).
5.4.2 Sytuacje acuszkw tj: kiedy gracz A rusza pierwszy, potem gracz B, a nastpnie gracz C, ustalone s indywidualnie jedynie w sytuacjach wyjtkowych i za zgod Admina. Oglnie przyjta jest zasada cakowitego zakazu tworzenia „acuszkw”.
5.4.2 Po upyniciu tego czasu opisanego w pinkcie 5.4.1 dopuszczalne jest wykonanie ruchu z pomiciem zakazu podwjnego ruchu, ale tylko w tej jednej turze. Adminowi przysuguje prawo do cofki jesli uzna ze gracz ktry zaatakowa podwjnym zyska zbyt wiele.
5.4.3 Opuszczenie tury podczas wojny nie zmienia kolejnoci ruchw.
5.4.4 Opuszczenie tury przez gracza ruszajcego si jako pierwszy oznacza e tura ta mu przepada. Nie moe on wej po swoim przeciwniku i wykona pominitej tury.
5.4.5 Zakaz podwjnych ruchw obowizuje take w turze poprzedzajcej wypowiedzenie wojny. Gracz nie moe podczas jeszcze trwajcego pokoju ruszy si jako drugi lub wsplnie, a w nastpnej zaatakowa jako pierwszy.
5.4.6 Gracze mog odstpi od zasady wykonywania tur naprzemiennie za obustronn zgod.
5.4.7 Gracze powinni gra FAIR i stara si wykonywa tury jak najszybciej to moliwe, aby nie blokowa innych. Szanujmy si wzajemnie i szanujmy swj wolny czas.
5.4.8 Pomimo ogranicze narzuconych modem i regulaminem nie ma sprawiedliwej rwnowagi pomidzy ruszajcym si jako pierwszy i jako drugi. Istniej istotne rnice i w niektrych sytuacjach lepiej jest by tym pierwszym a w innych tym drugim. Gracz przystpujc do wojny ma tego wiadomo i nie bdzie zgasza kiedykolwiek pretensji z tego tytuu.
5.4.9 Gracz przystpujcy do wojny ma obowizek zalogowa si tak aby nie stworzy acuszka. W wyjtkowych sytuacjach acuszek jest dozwolony jedynie za zgod Admina.
5.5 Gracz moe byc zaatakowany w kadej chwili, regulamin nie daje adnej nietykalnoci. Robic tur gracz musi mie tego wiadomo.
5.6 W przypadku gdy zosta stworzony acuszek, admin bdzie dy do takiego ustawienia kolejnoci na wojnie aby zlikwidowa acuszek. Moe si zdarzy ze gracz ktry jest trzeci, drugi na wojnie, po likwidacji ancuszka bdzie pierwszy. Innymi sowy mog by administracyjne przesnicia na wojnie, chyba ze strony same si porozumiej.
5.7 Zabronione s wszelkie dziaania celowo zmierzajce do wykonania podwjnego ruchu podczas wojny. Zamaniem regulaminu jest sama prba doprowadzenia do takiego ruchu a niekoniecznie sam ruch a take namawianie do tego innych graczy.
5.8 Gracz, ktry wypowiada wojn lub przyjmuje pokj ma obowizek niezwocznie o tym fakcie poinformowa w wtku Aktualne wojny uywajc do tego celu skryptu
5.9 Podczas pierwszej godziny po przeadowaniu w grze mog przebywa TYLKO gracze ktrzy s w stanie wojny i ruszaj si na niej jako pierwsi.
5.10 Jeeli tura trwa pene 24h, podczas ostatniej godziny trwania tury przed przeadowaniem w grze mog przebywa TYLKO gracze ktrzy s w stanie wojny i ruszaj si na niej jako drudzy.
5.11 Jeli gracz oficjalnie w "Aktualnych Wojnach" wypowiada komu wojn i prosi o nie logowanie si przed nim to zaatakowany ma obowizek czeka w tej turze z ruchem na agresora
5.12 Kada wojna musi zakoczy si: cease fire.
5.13 Jeeli po zalogowaniu si do gry osoba ju zalogowana poprosi ci o wylogowanie, gdy wypowiada ci wojn. Naley bezwzgldnie si wylogowa. W takim przypadku przysuguje prawo do ponownego zalogowania si a osoba proszca o wylogowanie musi wypowiedzie wojn i zgosi to w odpowiednim wtku.
5.14 Gramy systemem bez minimalnego czasu trwania tury, czyli jak wszyscy gracze zrobi ruchy Admin przeadowywuje tur. Gra ma i sprawnie.
5.15 Jeeli w ktrymkolwiek momencie trwania gry Admin uzna, e sytucja jest na tyle skomplikowana, e wymaga uporzdkowania w kwesti trwania tury – moe zarzdzi, e od danego momentu gramy tury obowizkowo 24h, z ustalon godzin przeadowania.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:26   

6. Teleportacja jednostek.
6.1 Teleportacja jednostek wystpuje, gdy wypowiadamy wojn, zrywamy OB lub podpisujemy pokj z innym krajem a ma on jednostki na naszym terenie lub nasze s na jego. Wystpuje ona rwnie, gdy jednostki obu krajw stoj na tym samym polu i wypowiadamy wojn.
6.2 Zabronione jest celowe ustawianie wasnych jednostek w taki sposb, ktry wymusi na wrogu teleportacj albo (w wyniku wypowiedzenia wojny samemu) spowoduje teleportacj wrogiej armii.
6.3 Teleportacja jednostek jest zabroniona oprcz przypadkw wyszczeglnionych poniej.
6.3.1 Dozwolone jest teleportowanie pojedynczych jednostek wroga ze swojego terenu.
W takim przypadku teleportowane jednostki nie mog si ruszy w tej i nastpnej turze jak rwnie nie mog one by zaatakowane ani samemu atakowa.
Admin dopuszcza zaatakowanie pojedynczych teleportowanych jednostek, jeeli blokuj one przemarsz armii.
6.3.2 Dozwolona jest teleportacja podczas podpisania cease fire (10 turowy pokj jest zabroniony). W takim przypadku teleportowane jednostki nie mog w tej i nastpnej turze uczestniczy w dziaaniach wojennych w szczeglnoci atakowa inne jednostki/miasta, niszczy usprawnie, obsadza garnizony miast. Admin moe karencyjny okres dwch tur wyduy w zalenoci od sytuacji na mapie rozgrywki, jak rwnie moe przeduy nietykalno teleportowanych jednostek.
6.4 Zabronione jest celowe wypowiadanie fikcyjnych wojen w celu teleportacji jednostek.
6.5 Dozwolona jest teleportacja dowolnie duej liczby jednostek w jednym konkretnym przypadku: jednostki wkroczyy na nasz teren wbrew woli gracza i pomimo wystosowania oficjalnego wezwania do opuszczenia granic (w turze w ktrej wkroczyy) i wyznaczeniu trasy nie zastosoway si do tego wezwania. Teleportacja jest dozwolona w nastpnej turze po niezastosowaniu si do wezwania. Gracz wezwany do opuszczenia granic nie ma obowizku wraca wyznaczon tras (jest to tylko jego dobra wola) ale jeli nie opuci granic jego wojsko moe zosta teleportowane. Jeli gracz zauway obc armi na wasnym terenie pniej ni w pierwszej turze marszu musi da drugiej stronie minimum tyle czasu ile jej zajo dotarcie tutaj. Po teleporcie jednostki administracyjnie MOG by zamroone na tyle tur ile by im zajo dotarcie na miejsce teleportu. W tym czasie nie mog by one atakowane. Jednostki teleportowane maj pierwszestwo ruchu, tzn najpierw si ruszaj, dopiero wtedy mog by zaatakowane.
6.6 Teleportacja to skomplikowane zagadnienie. Jeli nie masz pewnoci lub planujesz jakikolwiek dziaania wykorzystujce j to zapytaj si Admina. Komentarz:
6.6.1 Podpisanie OB to zysk pyncy z midzynarodowych szlakw ale i ryzyko zwizane z moliwoci wykorzystania naszych drg przez obce pastwo. Zapewnienia w kronice lub paktach tajnych o nieprzekraczaniu granic s tylko umow midzy graczami i ich zamanie nie jest zamaniem regulaminu. Jeli Gracz komu nie ufa to niech nie podpisuje OB. Teleportacja nie moe suy do przyspieszenia si poruszania jednostek ani jako narzdzie do wybicia komu stacka.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:26   

7. Przekazywanie wojska, miast, zota oraz surowcw:
7.1 Przekazywanie wojska, miast i zota midzy graczami jest zabronione.
7.2 Wyjtek od 7.1
Gracz moe odda miasto ktre zdoby i zatrzyma na wojnie.
Miasto to mona przekaza lub wyzwoli tylko do jego pierwotnego waciciela.
7.3 Wymiany surowcw oraz darowizny do czasu wynalezienia korporacji bez ogranicze. W momencie pojawienia si korporacji w pastwie (w dowolny sposb) gracz bezwzgldnie kasuje wszystkie otrzymywane wymiany i darowizny w wyniku ktrych otrzymuje surowce dajce bonus do posiadanej(ych) korporacji.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:28   

8. Zdobywanie, wyzwalanie i przekazywanie miast
8.1 Mona przej dowoln ilo miast.
8.2 Przej mona kade miasto, ktre jest po drugim skoku kultury (chocia raz historycznie). Wszystkie miasta, ktre nigdy nie przeszy drugiego skoku kultury w momencie przejcia musz zosta spalone, z wyjtkami opisanymi poniej.
8.3 Kada pierwotna stolica innego gracza moe by przejta.
8.4 Kade wite miasto innego gracza moe by przejte.
8.5 Kada siedziba korporacji innego gracza moe by przejta.

8.6 Nie wolno przejmowa ani wyzwala miast barbw, wszystkie one musz ulec spaleniu bez wyjtkw.
8.7 Kade zajcie i zachowanie miasta gracz ma obowizek natychmiast zgosi Adminowi w pakcie tajnym.
8.8 Wyzwolenie miasta jest dozwolone jedynie w momencie jego zdobycia poprzez wybranie opcji Liberate.
8.9 Jeli opcja Liberate si nie pojawia podczas zdobywania (z jakichkolwiek przyczyn) to wyzwolenie jest zabronione. Takie miasto wci mona zaj.
8.10 Mona odda miasto graczowi, od ktrego si je zdobyo. Musz by przy tym respektowane inne punkty regulaminu (np o teleportacji).
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-14, 21:42; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:32   

9. Pastwo Admina i barbarzycy

9.1 Pastwo Admina nie uczestniczy w walce o zwycistwo w grze i jego istnienie ma tylko znaczenie techniczne.
9.2 Wszyscy gracze graj w stanie cigej wojny z pastwem Admina. Zabronione jest podpisywanie pokoju z Pastwem Admina.
9.3 Na kade danie Admina gracz ma obowizek przekaza Adminowi swoje mapy, dan przez niego kwot zota (lub zota na tur). Admin ma obowizek uzasadni takie danie na forum gry lub w informacjach tajnych.
9.4 Gracze maj obowizek natychmiast po spotkaniu dowolnej innej nacji w grze zdj swoje punkty szpiegowskie z Pastwa Admina.
9.6 Zabronione jest szpiegowanie Pastwa Admina a take wykonywanie jakichkolwiek misji szpiegowskich wzgldem niego.
9.7 Zabronione jest nakadanie embarga, dania zwrotu miast i jakichkolwiek innych podobnych rezolucji (umoliwianych przez Paac Apostolski, ONZ lub inne budynki) wzgldem Pastwa Admina.
9.8 Pastwo Admina skada si z dwch zasadniczych czci jednego miasta wrd lodw i niedostpnych gr ICE (tego miasta nie wolno graczom atakowa) oraz wielu miast barbarzyskich rozsianych po mapie.
9.9 Miasta barbarzycw s pod kontrol Admina tylko po to aby zapewni wszystkim jednakowe warunki gry. Wszystkie te miasta buduj te same budynki i produkuj (lub nie produkuj) te same jednostki. Jeli na granicy z barbarzycami skoczya kultura to znaczy e skoczya ona we wszystkich miastach barbw w tych samych pozycjach wzgldem wszystkich innych graczy.
9.10 Wszystkie miasta Admina oprcz miasta ICE moecie swobodnie zdobywa i pali wg wasnego uznania.
9.11 Admin posiada trzy rodzaje jednostek
- barbarian archer - jednostki te nigdy nikogo nie zaatakuj ani si nie rusz, fortyfikuj si na swoich pozycjach s elementem utrudniajcym ekspansj i moecie je swobodnie atakowa wg uznania.
- black panter - zdylicie pozna, jednostki ekstremalnie silne stojce na polach niedostpnych dla gracza. Maj swj konkretny i istotny powd istnienia - wyjawi go po zakoczeniu gry. Jednostek tych nie naley si lka ani ich atakowa. Moecie je swobodnie obejmowa kultur, omija i ignorowa. Na testach jedna pantera kada rednio ponad 80 czogw bez dranicia take nie polecam wchodzi im w drog
- inne ekstremalne zabezpieczenia - nie bd ich opisywa aby nie uatwia oszustom jak je obchodzi
9.12 Oprcz jednostek barbarzyskich kontrolowanych przez Admina na mapie mog si pojawia inne jednostki barbarzycw. Jest wczona opcja Raging Barbarians.
Te jednostki pojawiaj si losowo i nie mam nad nimi kontroli, mog one was atakowa, zajmowa miasta, robotnikw itp... Walczycie z nimi normalnie jak z barbarzycami.
9.13 Zabronione s wszelkie wredne, podstpne, zoliwe, celowe i niecelowe, przypadkowe i nieprzypadkowe, dziaania wobec Pastwa Admina, ktrych twrca regulaminu nie wymieni
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:33   

10. Zastpstwa.
10.1 Jeli gracz opuszcza nacj z przyczyn niezalenych od niego (wyjazd, urodzenie dziecka, choroba, wypadek, brak netu przez duszy okres czasu) to ma on prawo a wrcz obowizek wyznaczenia NASTPCY. Skoro sam gracz go wyznacza zakada si, e ma wiadomo i wol, co do kierunku polityki swojego pastwa. Gracz opuszczajcy nacje ma obowizek przekaza instrukcje co do polityki w pakcie "nowy gracz, stary gracz, admin". Nowy gracz ma obowizek trzymania si tych instrukcji przez czas wyznaczony przez Admina, minimum 10 tur.
10.2 Jeli gracz porzuca nacj bo mu si znudzio, zosta wywalony za amanie regulaminu lub innych przyczyn to nastpc wyznacza Admin i gracz nie ma nic do powiedzenia. W takiej sytuacji Admin powinien uwzgldni przy wyznaczeniu nastpcy, aby polityka w regionie nie zostaa drastycznie zachwiana. W tym wypadku ssiedzi zastpowanej nacji maj prawo do zgaszania uwag Adminowi, ktry moe wprowadzi zmian nastpcy.
10.3 Jeli to zwyke ZASTPSTWO (a nie nastpstwo) to zastpca nie ma prawa dziaa samodzielnie i ama wytycznych wadcy. Nie ma te prawa do takich zmian jak ustroje, skolejkowana produkcja, wypowiadanie i zawieranie wojen oraz paktw bez wyranych wytycznych wadcy.
10.4 Zastpowa gracza moe tylko osoba nieuczestniczca w grze. Zastpca moe zastpowa tylko jedn nacje jednoczenie.
10.5 O wszelkich naruszeniach Zastpcy powinien zosta niezwocznie powiadomiony Admin przez gracza, ktry takie naruszenie zauway.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:34   

11. Pozostae zakazy i nakazy:
11.1 Zabronione jest rozprzestrzenianie korporacji w nowo zaoonym miecie. Zakaz dotyczy tylko tury w ktrej miasto powstao.
11.2 W przypadku wystpienia OOS gracz musi si rozczy i zalogowa jeszcze raz oraz o tym fakcie poinformowa w dziale technicznym.
11.3 Od pocztku gry a do tury 50 wcznie zabronione jest paktowanie jawne i tajne z nacj, ktrej si nie poznao (spotkao w grze). Zakaz obejmuje rwnie wszelkie zawoalowane prby kontaktu typu sugestie konkretnych dziaa w kronice czy gdzie indziej. Kada nacja ma jednak prawo rzetelnie i subiektywnie opisywa SWOJ WASN histori.
11.4 Ze wzgldu na cakowity zakaz kontaktu z niepoznanymi nacjami zabronione jest wklejanie map (screenw) z gry na otwartym forum do czasu wynalezienie papieru.
11.5 Zabronione jest cinanie miasta wicej ni jeden raz podczas tury.
11.6 Zabronione jest podpisanie pokoju z pastwem ktre zdobyo i zatrzymao jakiekolwiek twoje miasto. Pokj mona podpisa dopiero gdy zostanie speniony jeden z poniszych warunkw:
11.6.1 Miasto powrci do pierwotnego waciciela
11.6.2 Miasto zostanie spalone
11.6.3 Kultura agresora w zdobytym miecie przewyszy kultur poprzedniego waciciela.
11.7 Zabronione jest poddawanie pod gosowanie rezolucji ONZ o zwycistwie dyplomatycznym
11.8 Gdy zostaje zarzdzone gosowanie odnonie zwycistwa religijnego wszyscy gracze musz zagosowa. Ci ktrzy tego nie zrobi zostaj zastpieni przez Admina i w gosowaniu wybierana jest opcja wstrzymania si od gosu.
11.9 Zwycistwo Dyplomatyczne przez PA nastpuje wtedy gdy w grze pojawi si komunikat o takim zwycistwie. Nie ma adnego odejmowania gosw za pastwo admina czy opuszczone nacje.
11.10 Wczeniejsze zakoczenie nastpuje gdy wszyscy gracze w tajnym gosowaniu wyra tak wol.
11.11 W celu uniknicia sztucznego przeduania gry istnieje moliwo oddania nacji AI, jednake tylko za zgod Admina.
11.12 Jeeli Admin w pewnym momencie rozgrywki zarzdzi minimalny czas trwania tury 24h to:
11.12.1 Godzina przeadowania ustalona jest na w przedziale 9:00 – 10:00.
11.12.2 Czas zniesienia ustala si na godzin 21:00.
11.12.3 Godzina przeadowania jak i czas zniesienia moe ulec zmianie podczas prowadzenia rozgrywki. Szczegowe informacje bd publikowane w Wtku Technicznym.
11.13 Zmodyfikowano regulaminem zwycistwo poprzez dominacj do wymaganych 27,5% populacji i 27,5% terenu. Gracz, ktry spenia warunki musi to zgosi do Admina. Brak zgoszenia nie koczy Gry.
11.14 W zwizku z faktem i gramy na modzie ktry umoliwia odbudowywanie spalonych cudw, nastpujce Cuda wiatowe podlegaj pewnemu ograniczeniu:
- Wyrocznia
- Tad Mahal
- WiszceOgrody
Wszystkie te cuda (w razie spalenia) mona odbudowa tylko RAZ.
Raz w caym Dyplo oczywicie nie po raz na kad nacj
11.15 Jeli jaki cud wiata zostanie spalony to jedynie gracz ktry tego spalenia dokona moe w tej samej turze rozpocz odbudow tego cudu.
Wszyscy pozostali gracze mog rozpocz budow dopiero w turze nastpnej.
(rwne szanse dla reszty bez wzgdu na to czy s pierwsi czy drudzy na wojnie)
11.16 Gracz moe odczy tylko tego Wielkiego Czowieka ktrego sam wyfarmi i doda do miasta.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-03-16, 20:26; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 37
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 6099
Piwa: 134/19
Location: UE, Polska, Krakw
starszy szeregowy  Brzowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzyma minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - Dyplo XIV  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeycie w Dyplo - Dyplo Mi 
Posted: 2018-01-14, 21:35   

12. Sytuacje sporne i ewentualne sprzecznoci w regulaminie

Jeli zdarzy si taka sytuacja e obie strony maj swoje racje i obie maj podparcie w rnych punktach regulaminu (innymi sowy jeli okae si e regulamin jest gdzie sprzeczny lub gdy kada ze stron ma racj w 50%)

obowizuje zasada promowanie Agresywnoci czyli karanie Pasywnoci (jak w boksie)

W takich sytuacjach jako Admin bd si raczej skania do rozwiza promujcych graczy atakujcych a nie bronicych.
Ma to by dyplo walki a nie bunkrowania si

Zatem jak w boksie pasywno bdzie karana (tylko w razie sporu)
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: OGOSZENIA ADMINA Dyplo13
Rihiter Dyplo XIII 38 2018-08-08, 21:48
Rihiter
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Regulamin
LDeska I Turniej Civ5 0 2010-10-07, 17:06
LDeska
No new posts Announcement: Regulamin
Richards III Sezon - Civ4 1 2008-08-07, 12:49
Richards
No new posts Announcement: Regulamin
Maiar PBEM "Lakes" 0 2011-08-06, 10:22
Maiar
No new posts Announcement: Regulamin
Shaka[D14] II Turniej w systemie Szwajcarskim 0 2013-01-05, 04:39
Shaka[D14]

Czas generowania strony : 0.75 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group