www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Dawno temu w odległej galaktyce - Space Empires IV AAR
Author Message
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-05, 21:46   Dawno temu w odległej galaktyce - Space Empires IV AAR

Terran Space Empires IV AAR


Parę rzeczy we wstępie
W roku 2007 musiałem dostać/zakupić gazetę CD-Action, do której dołączona była gra "Space Empires IV". Jako, że Internet nie był mi przestrzenią obcą, od razu zacząłem szukać jakiegoś środowiska związanego z tą grą - strategia, kosmos i duża złożoność? Coś dla mnie! W ten sposób trafiłem na forum civland.com, gdzie akurat odbywały się zapisy do drugiego PBEMa... i zapisałem się. Nazywanie mnie misiem byłoby eufemizmem - nie miałem kompletnie pojęcia o grze, tym bardziej o grze z żywymi graczami. Dlatego bardzo szybko po poznaniu mojego sąsiada, Mythova, okazało się, że muszę oddać kluczową technologię kolonizowania planet, jak mnie pamięć nie myli, lodowych. Dokonał tego w prosty sposób - zaminował mi homeworld, paraliżując de facto moje maluteńkie imperium... Nie pamiętam, w jaki sposób przestałem grać. Czy po prostu zrezygnowałem, czy podbił mnie Myth. Pewnie to drugie, bo przecież to była moja pierwsza gra. Później, jakoś wszystko się rozeszło... dograli resztę (cały PBEM chyba trwał miesiąc, patrząc na wpisy na forum dzięki waybackmachine.com) i PeterDIK zdał relację, z której dowiedziałem się, że wszędzie dochodziło do wielkich bitew z setkami statków... No cóż!
Ta gra pomimo posiadania wszystkich pożądanych przeze mnie cech nie została dogłębnie zanalizowana. Po prostu nie miałem nikogo, z kim mógłbym w nią zagrać lub popatrzeć jak gra! No cóż, człowiek się zmienia. Albo i nie, po prostu chcę tę grę zaprezentować KAC-owi,
a sobie samemu ją przypomnieć.

Co, jak i gdzie?
Space Empires IV to gra wydana przez Malfador Machinations w 2000 roku, jednak ulepszające patche przestały wychodzić w 2005.. Jest to strategiczna gra turowa w kosmosie, często określana jako 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate), czyli tak naprawdę nasza Civilizacja! Pomimo wieku, gra prezentuje się bardzo dobrze i czytelnie. Środowiska graczy, jakie się utworzyły były bardzo płodne w modyfikacje i własne "shipsety", czyli grafiki "państw". Dlatego możemy "grać" Borgami, wielkimi kosmicznymi grzybami, czy co tam sobie wymyślimy, jeżeli Spaceempires.net się tym zajęło. Jeżeli ktoś będzie chciał namiary na grę - zapraszam na pw :)
Jakieś-siakie Q&A jakie znalazłem, które powinno pomóc, jeżeli ktoś zabierze się za zgłębianie mechaniki gry i tym podobne: tutaj

Zaczynajmy!
Jako nację wybrałem Terran - czyli Ziemian. To w sumie "standardowy" wybór - bowiem jest to nacja stworzona już w grze, plus nowi gracze zazwyczaj trzymają się tego, co im znane, szczególnie, że Ci Terranie charakteryzują się praktycznie tym samym co ich starsi odpowiednicy z Master of Orion - to handlarze, oczywiście mamy tutaj jeszcze duży bonus do nauki i kosztów utrzymania statków oraz innych machin...




Nasza nacja nie posiada żadnych zdolności specjalnych, oprócz tych bonusów rasowych. Bonusy mają określoną wartość punktową - w naszym wypadku zostały one przeznaczone na premie do nauki i tak dalej. Oprócz tego, jest jeszcze jedna statystyka, ważna z punktu widzenia gry - nastawienie nacji. Ludzie są Peaceful i będą się cieszyć z pokojowej egzystencji, bonusy do zadowolenia przyniesie im niemalże wszystko - od zakładanych kolonii, po podpisywanie traktatów handlowych. Niestety, nie będzie im się podobać wojna, czy wszelkie przegrane w takim konflikcie. Z tego co wyczytałem, jest to najlepsza cecha w przeciwieństwie do Neutral, którzy denerwują się na wszystko, czyli wojnę i pokojową koegzystencję. Oczywiście mamy też odwrotność Peaceful czyli Bloodthirsty, którzy są szczęśliwi gdy faktycznie krew się leje.


O, jesteśmy w grze! Właśnie tak wygląda Space Empires IV. Galaktyka (bo to w niej toczy się rozgrywka) jest podzielona na systemy słoneczne, które zależnie od ustawień są w jakiś sposób połączone. Jedyną możliwością na dostanie się do systemu jest przez korzystanie z warp pointów - każdy system bodajże w standardowym ustawieniu musi mieć ich minimum 1, aż do 4, warp point prowadzi do innego systemu. Obrona wydaje się łatwa i przyjemna, lecz biorąc sam przykład z gry, która nam się trafiła:
Podkreśliłem na pseudo-zielony kolor planety, które nas interesują. Zauważcie czerwoną gwiazdkę. Oznacza to, że posiadamy technologię kolonizowania tych planet, ale ich atmosfera nie jest atmosferą, do której przyzwyczajona jest nasza nacja. Skutkuje to obniżeniem do 1/5 pojemności planety, więc zmieścimy na takiej planecie o wiele mniej instytutów badawczych, kopalń i tak dalej. Eksploracja i zdobywanie sąsiednich systemów jest tak więc w naszej grze kluczowe - nasze imperium będzie musiało się liczyć z długimi liniami zaopatrzeniowymi i niebezpieczeństwem praktycznie z każdej strony.

Jeszcze co do UI - liczbą jeden (lewy górny róg) mamy oznaczony panel wszystkich przydatnych miejsc w grze, to tutaj znajdziemy wszystkie nasze kolonie, znane nam planety, centrum tworzenia projektów statków, centrum badawcze i tak dalej. Liczba 2 i ikony to możliwe akcje zaznaczonego elementu gry. Planety, statku, satelity, miny i tak dalej. Sprawa jest prosta - to co się mieni wyraźniejszym kolorem jest dostępne dla danego zaznaczenia. 3 pokazuje nasze obecne surowce, ważne jak wiadomo w każdej grze strategicznej. 4 to ekran zaznaczenia - to tutaj zdobywamy informację o planetach, zaczynając od ich typu i rozmiaru, atmosfery i warunków (mają wpływ na poczucie społeczeństwa) oraz wartości - od niej zależy, ile z bazowej ilości surowców wydobywanej z kopalń nam zostanie - dlatego jedna planeta może być świetna w wydobyciu minerałów, ale materiałów radioaktywnych wydobywa marną ilość. Reszta tłumaczy się raczej sama przez się.


No i jest fatalnie. Oprócz ruin, oczywiście, które działają tak samo jak chatki w Civ4... ale są o wiele potężniejsze - potrafią udostępnić nacji technologie specjalne np. dostępne po wybraniu zdolności rasowej Crystallurgy...

Post zrobił się nieco długi, więc na dniach after action report będzie kontynuowany.
_________________
Sanity is for the weak!
 
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 4 piw(a):
Maiar, Bobek1971, Marw, giggs
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-06, 17:45   

Zanim rozpoczniemy budowę jakichkolwiek statków musimy je najpierw zaprojektować. To od nas zależy nazwa statku, jego komponenty (choć niektóre są wymagane dla danych "hulls" czyli szkieletów statków) i tak dalej.


Co do parametrów - każdy szkielet statku ma koszt bazowy oraz zestaw potrzebnych komponentów, dla wszystkich statków są to:
Bridge, Life Support, Crew Quarters, sam napęd nie jest wymagany, ale oczywiście niepotrzebny nam statek bez możliwości ruchu.
Dla kolonizatorów istnieje dodatkowy warunek, że conajmniej 50% masy statku musi stanowić moduł kolonizacyjny - osiągane oczywiście przez dodanie tego ciężkiego modułu do naszego projektu.
Interesują nas teraz trzy rzeczy:
Movement
Cargo Space
Supply Capacity
Movement zależy od naszego napędu, ten podstawowy daje nam jeden movement na turę - im więcej silników, tym więcej ruchu. W walce, ilość ruchu to ilość ruchu w galaktyce/2 zaokrąglane w górę.
Cargo Space w kT decyduje o tym, ile ładunku możemy zabrać. Dla naszych kolonizatorów będzie to populacja - bowiem ktoś na planecie musi pracować... Populacja dodaje bonus do produkcji, bazowy Shipyard potrafi wykorzystywać 2 tysiące każdego surowca na turę, a czas produkcji zależy od surowca, którego jest najwięcej - oczywiście, jest to logiczne.
Supply Capacity mówi nam o tym, ile nasz statek będzie w stanie przebywać w kosmosie. Co turę statek traci supply (jedzenie, powietrze itd.) a dodatkowo supply to paliwo do lotu oraz energia dla broni. Gdy nasz supply spadnie do 0, nasz statek doznaje dużych strat - ruch zostaje ograniczony do jednego pola, wszelkie tarcze zamontowane na statku będą broniły nas o połowę mniejszą wartością. Każdy sektor(tak odnosi się do jednej kratki gry manual i inne źródła) z Resupply Depot jest w stanie przywrócić maksymalną ilość supply statkowi bez kosztu w ruchu, wystarczy wydać odpowiednie polecenie w panelu u góry.


Wszystko ekstra.. oprócz:
Popełniłem już jeden błąd. Z lewej strony widoku statku, na wysokości "Damage" powinna znajdować się ikonka uradowanego człowieczka - tutaj jej nie ma. Co to oznacza?
Zapomniałem załadować ludzi na pokład. Oznacza to, że kolonia, którą założę, będzie mogła chwalić sie tabliczką Mieszkańcy: 0.
Ach, widać jeszcze coś takiego jak Maint. Cost - to jest koszt utrzymania w surowcach tego statku na turę. Maintenance wynosi 30% kosztu wyprodukowania takiego statku/bazy itd. , gdy nie jesteśmy w stanie utrzymać statku, to niszczeje zależnie od ilości brakujących surowców.
Kolonizator wysłany, kilka turek poczekaliśmy, a co się działo w międzyczasie w instytutach badawczych? A no, postanowiliśmy wynaleźć nowy typ statków i zacząć badania nad metodami zasilania naszych silników.


Od razu muszę przestrzec przed opcją "Divide pts evenly" - jest zbugowana i tracimy punkty, gdy projekt ma nadwyżkę. Frigate mają o 50kT pojemności więcej od zwykłych Escort - podstawowych statków "wojennych".

Co do statków...



Przyjaciele! Zaproponowałem im traktat handlowy. Gdyby się udało, oni otrzymywaliby 1% produkcji moich surowców na turę, a ja 1% ich i tak rosłoby do 20% na turę co turę. Oczywiście, nie tracilibyśmy tego z naszych skarbców.



Planeta bez populacji. I nie ma kto pracować.


No i trudno, straciłem populację, ale teraz pokażę wam pewną BARDZO przydatną sztuczkę.


Po walce jestem w stanie dokładnie określić szkielet statku i jego komponenty. Czyż to nie wspaniałe?!

Ruiny zostały zbadane. Dobry wynik - 3 technologie, w sumie tanie, ale zawsze coś!



Planetary Weapons to bomby do niszczenia obron na planetach i "samych" planet.
Minerals Extraction to technologia rządząca efektywnością naszych kopalń i komponentów wiertniczych do wydobywania w kosmosie.
Psychology to tech, który po prostu otwiera drogę do nowego - Applied Politics, który pozwala nam na budowanie centrum polepszających nastawienie społeczeństwa w danym systemie.

Ciąg dalszy nastąpi.
_________________
Sanity is for the weak!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-06, 18:25   

Celem tego AAR-a jest naświetlenie wam na czym polega SEIV, taki program pilotażowy. Chciałbym rozegrać kilka(naście?) pbemów, może i nawet kiedyś jakieś duże dyplo. Możemy zrobić nawet pbema już teraz - w sumie raczej nikt nie miał wystarczającego styku z tą grą, aby mieć jakąś przewagę (może oprócz mnie, ale ja raczej zająłbym się stroną techniczną, czyli nadzorowaniem vel adminowaniem) więc pomysł chyba dobry.
Jeżeli coś jest niejasne, chcielibyście się czegoś dowiedzieć, nie bójcie się pytać - to nie jest temat galeria do oglądania ;)
_________________
Sanity is for the weak!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bobek1971 


xfire: bobek1971mie
Helped: 8 times
Age: 48
Joined: 07 Jan 2006
Posts: 11874
Piwa: 88/369
generał broni  Brązowy order za specjalne zasługi - Astro Puchat, Kalendarium Dyplo 5, grafiki, random  Srebrny civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  II miejsce w Dyplo - Dyplo1  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo XIII  Przeżycie w Dyplo - Dyplo3  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5  II miejsce w sezonie GOTM - I sezon Ironman  III miejsce w sezonie GOTM - I sezon Maxman  III miejsce w sezonie GOTM - II sezon Ironman  III miejsce w sezonie GOTM - II sezon Maxman  Złoty gracz w demokrację - GwD1  Złoty gracz w demokrację - GwD2 
Posted: 2013-02-06, 18:46   

to civmaniacy są i jak ktoś nie lubi klimatów kosmosu to i tak nawet civpodobna ...nie działa na wyobraźnie jak mordowanie pod zasłoną władcy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-06, 18:58   

Bobek1971 wrote:
to civmaniacy są i jak ktoś nie lubi klimatów kosmosu to i tak nawet civpodobna ...nie działa na wyobraźnie jak mordowanie pod zasłoną władcy :)

Ale zabijanie transportów z kilkoma milionami przedstawicieli danej rasy jest chyba bardziej złowieszcze? :P
_________________
Sanity is for the weak!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-07, 20:26   


A oto nasz nowo odkryty system! Szybko powinniśmy tutaj założyć kolonie - kolejna planeta z ruinami i w końcu przyzwoite % wydobycia minerałów.

Ale najpierw skolonizujemy inną planetę z ziemską, tlenową atmosferą. Dlaczego? Ludzie szybciej będą się tam nam rodzić, a to bonus produkcyjny dla naszych przyszłych planet z portami.

No i mamy spis naszych okrągłych ważności. Homeworld zajmował się produkcją Missionaries już od jakiegoś czasu, a potrzebujemy coś, czego nie będzie nam żal, czyli zwiadowcy:



A po chwili nasz cel badawczy zostaje osiągnięty:


Te napędy są droższe w produkcji, ale potrzebujemy ich x-1 dla danej prędkości. Co oznacza, że mamy zysk 10 supply na kratkę ruchu! Przy zasięgu 5 - to 50 supply. Dodatkowy moduł supply na poziomie pierwszym dostarcza tylko 500 supply, więc 10 przebytych kratek oszczędza nam 20kT ładunku statku.
Naszym nowym celem jest Construction, które umożliwi nam produkcję min, stawiaczy min i trałowców. Chcę po prostu zaminować warpa od strony tej neutralnej civki (z tego co pamiętam, to jest to neutralna civka, nie powinna więc przylatywać, ale moja wiedza nie jest aż tak duża, aby to jednoznacznie obalić)





W turze 19 (Rok 2401.9) nasza sytuacja wygląda tak:

Już niemal połowa dwóch surowców jest pochłaniana na samo utrzymanie statków. Oczywiście, za chwilę to spadnie - po skolonizowaniu planet, dodatkowo powinniśmy na jednej z planet móc wybudować kilka kopalni minerałów czy też farm, aby mieć większą pulę surowców do wykorzystania.

Dzisiaj krótszy post, jutrzejszy powinien być dłuższy. Muszę odnaleźć się w zawiłościach bytu oraz substancji Arystotelesa.
_________________
Sanity is for the weak!
Last edited by Kurumi on 2013-02-07, 20:27; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-08, 21:27   


Kolejny prezent z ruin - tym razem potężnie ściągacze pól energetycznych (shields) - 100kT... Połowa ładowności naszego najlepszego statku bojowego :P
Na screenie widać także ulepszenie kopalni minerałów do poziomu 2 na homeworldzie oraz dwie nowe kolonie - nasze imperium się powiększa!

Ekstra! Sam spasowałem próby zdobycia takiego układu, ale jak dają, to biorę!
Kolejne dwie kolonie, nowe fabryki na planetach... Szkoda, że taką maluczką pojemność mają (od 2 do 7 max, dla porównania nasz homeworld ma miejsca na 15 fabryk/instytutów badawczych itd.)

A to nowopoznany system. Nadal brak "inteligentnych nacji" - graczy komputerowych jest 20, wliczając w to imperia neutralne, chociaż cisza mnie uspokaja. Niedługo trafimy do gęstszych skupisk kwadrantów, nasz łańcuch niedługo będzie przerwany i dolecimi do systemu nie z dwoma warpami, tylko trzema lub czterema, a wtedy będzie trzeba poprzenosić dużo min... Pomimo budowania dwóch placówek do produkcji jednostek nie ma tam wystarczającej populacji, aby nasz bonus produkcyjny pozwalał nam na ich najszybszą produkcję.

Droga do min otwarta! Obrona będzie teraz banalnie prosta.. chyba.
Dodatkowo w pasku zdarzeń widać nowowybudowaną bazę - Artifex. Artifex to baza z komponentem stoczni, czyli może tworzyć jednostki tak jak nasze lokalne stocznie na planetach! Oczywiście, komponent jest o wiele wolniejszy, ale pozwoli nam to nadrobić nasze braki w miejscach na planetach. Bazy nie potrzebują supply, ale nie mogą się poruszać. Dobre do obrony i właśnie baz naprawczych/budujących jednostki.

Oczywiście moja kolejna gafa - dałem bazie moduł do zwiększonego supply, która jest jej niepotrzebna. Stworzyłem nowy projekt bazy, stary nazwałem przestarzałym i nakazałem bazie się przebudować - nie straciłem ruchu, tylko komponent nieobecny w nowym projekcie, a nowa część (podstawowe, słabe działko) musi zostać dobudowane.

I teraz mamy moje ukochane miny, komponenty do stawiaczy min i trałowców. Ekstra, wystarczy zaminować warpa i jest spokój. Raczej na długo - neutral nie powinien nas odwiedzić, ale jakby nam coś umknęło, a fanatyczny niepoznany sąsiad chciałby się z nami pożegnać na przywitanie to mamy dla niego niespodziankę (każde państwo przed podpisaniem odpowiednich paktów jest w zimnej wojnie)
Teraz postaramy się odnaleźć Destroyery - lepsze statki bojowe mogą się zawsze przydać.

No i mamy coś, co na pokładzie będzie miało odpowiednią ilość broni... Teraz powinniśmy się zająć rozwojem tychże broni albo... Pancerzy. Pancerze to także pancerze maskujące, ogólnie świetna sprawa - zapora dla broni wroga na pewno da nam potrzebną przewagę w obliczu moich braków w zakresie wiedzy o tej grze ;)

Zerwali traktat.. a może na tę wymianę się zgodzą? Wtedy będzie wiadomo, czy ktoś jest za nimi... Możliwości handlu są ogromne, od pojedyńczych statków po całe systemy itd.. surowce, technologie, chyba nawet projekty statków. Fun times.

Do jutra! (Albo może i dzisiaj jak mnie najdzie ochota :) )
_________________
Sanity is for the weak!
 
Last edited by Kurumi on 2013-02-09, 01:01; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Forever
giggs 



Helped: 2 times
Age: 42
Joined: 13 Sep 2010
Posts: 2815
Piwa: 43/39
Location: Hel
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni 
Posted: 2013-02-10, 11:39   

Spoiler:

Świetna robota Kurumu, idealna lektura do porannej kawy :) . Piwoplus nadany.

_________________
Generator szybkich postów nt. Civ5
Last edited by giggs on 2013-02-10, 11:40; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-10, 18:10   

Cieszę się, że się wam podoba :) Wczoraj powinien być odcinek, a zlamiłem. Dużo obrazków narobiłem a ochoty na opisywanie sobie nie załatwiłem. No ale będzie dzisiaj w takim razie!


To raczej oznacza, że nikogo nie poznali. Albo to, że nas nienawidzą. niedługo będą mieli powód... Chyba ostatnio nie podałem co jest czym - Dollar to nasza mina. Najprostszy i najtańszy sposób na obronę przed niechcianymi sąsiadami.


No właśnie. Niedługo ich odpowiedzi nie będą mieć znaczenia! Pomimo prymitywnego poziomu broni, jeżeli wyprodukujemy tych maszyn odpowiednią ilość będziemy w stanie zmiażdżyć ich jeszcze prymitywniejsze statki i działa. Te rakiety to tzw. seekery - po wystrzale powstaje nowa "oddzielna" jednostka, która podąża z określoną prędkością do celu, można je zestrzeliwać specjalnymi komponentami, mogą się zniszczyć ze względu na długie przebywanie z kosmosie. Dodatkowo, jeżeli chcieliśmy zniszczyć jeden malutki statek 15 rakietami, to te 15 rakiet skończy swój żywot na kratce tego statku. Później, technologie pozwalają na zwiększenie ilości statków, za którymi rakiety podążają - wtedy nie tracimy cennych tur walki.



Próbowałem zbadać co jest po drugiej stronie warpa... No i niestety, straciłem Stawiacz Min, jeden mały bojowy statek i zwiadowcę. W tym samym czasie odkryliśmy zaawansowaną chemię - do pancerzy!


Nowy system poznany - nadal jeden warp, na lodowej planecie ruiny i żadnych ciekawych dużych planet tlenowych. No nic.

Budowa statków bojowych, min, stawiaczy min, kolonizatorów wre. Nic nie powstrzyma Imperium Terrańskiego! Już niedługo, te parszywe fanatyczne brudasy z Konfederacji Troxińskiej przestaną uciskać biedną ropę naftową! Wolność dla ropy naftowej!


Ciekawe, czy wierzą w Świętego Niszczyciela? :hyhy: Pancerze taniutkie, a za to jakie efektywne... Oczywiście ulepszyłem Warriorów do Quechua z nowym poziomem rakiet i pancerzem!


Kolejny system i kolejne ruiny! Spin the Wheel of Fate, Terrans! Ciekawe, co ładnego tam dostaniemy. Dobrze, że to duża planeta. Szkoda, że ma takie tragiczne % na wydobycie. No nic, albo stacja naukowa, albo produkcja statków.



Po raz pierwszy widzimy ekran walki Tactical Combat - w grze multiplayer, gdzie gra się turami symultanicznymi ma miejsce Strategic Combat - czyli taki, którym rozporządza całkowicie komputer. Dlatego będzie trzeba coś zrobić, do czego dojdziemy zaraz.



Gdy są obrażenia, musi być też naprawa - inaczej nasza flota będzie skazana na powolne wymieranie. W ten sposób jesteśmy w stanie siedzieć na terenie wroga o wiele dłużej.
Military Science prowadzi do modułów wspomagających walkę, a później do nowych typów broni i stacji trenujących nasze floty i pojedyncze statki zwiększając ich szansę na trafienie, jak i ominięcie strzału wroga.


Na potrzeby tego AAR-a będę korzystał tylko z Strategic Combat - żeby nic nie zdawało się obce. Co do formacji flot, komputer wielbi je tak bardzo, że będzie starał się je utrzymać za wszelką cenę... Oczywiście strategia dla naszych rakiet dalekiego zasięgu to utrzymywanie dystansu, oczywista oczywistość. Flota porusza się z prędkością najwolniejszego statku we flocie - w tej flocie mamy uszkodzony statek, który stracił swoje napędy. Dlatego tak potrzebna jest nam naprawa!


Ooops. A będzie tylko gorzej. Za chwile stanie cała produkcja, chyba, że założę odpowiednie kolonie wiertnicze >_>


Może jednak ich nie zniszczę? E tam. Będzie trzeba ich po prostu bardziej wykorzystać - niby nas nienawidzą, to co?


Pierwszy "specjalny" system! Nie ma tu planet, jest tylko wielki, mackowaty stwór, który bardzo chce nas zjeść! Na szczęście, nasz zwiadowca jest wystarczająco szybki, aby poznać dalszy system.


Normalne Imperium! Szkoda, że kolonizuje planety Rock i oddycha w tlenowej atmosferze... No i blokuje nas od dalszej ekspansji! Zobaczymy jak to będzie, zaproponowałem im wizję systemu za jakikolwiek kontakt z inną nacją.. Pewnie się nie uda, ale trzeba spróbować?

Ciąg dalszy nastąpi.
_________________
Sanity is for the weak!
Last edited by Kurumi on 2013-02-10, 21:11; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-12, 16:43   

Muszę powiedzieć, że tak się wbiłem w grę, że pozapominałem o wszystkim innym poza nauką i jednym systemem x_o Dzisiaj raporcik będzie, tylko będzie widać, że ostatnia sesja to szaleńcze podążanie za ustalonym celem ._.
_________________
Sanity is for the weak!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-12, 20:14   

Obiecane i dane. Nie pamiętam wszystkich propozycji handlowych ;_;
I UWAGA, w tym momencie gubię się TOTALNIE. Mam pełno surowców, technologia pędzi łeb na szyję de facto, a kolonizować nie mam co :D


Tutaj bodajże próbowałem wymienić widoczność w systemie na inną. No nic, nie wyszło!
Planetary Engineering to niedokładnie to, czego szukałem, ale pozwala na budowanie stacji polepszających warunki na planetach - jak będziemy mieli czas albo inne jakieś śmieszne sytuacje to można skorzystać.


Pseudo-oblężenie homeworldu neutrali. Nieefektywne.
Za jakieś tanie techy chciałem od Praetorian losowy statek, który mógłbym zanalizować i zyskać jakieś techy... No nic!


Wyłączona produkcja i nowe faktorie minerałów w drodze.. Ale nadal martwiłem się o minerały - propozycja do Praetorian. Oczywiście..


Nie tylko my mamy taki problem! :D


Ostatni atak nic nie zrobił.. może nowy typ statku, który powinien więcej przetrzymać będzie lepszy? I tak nie zobaczę tego na własne oczy...


Oczywiście nadal myśląc, że zaraz będę miał Golden Sun na ulicach próbuję się przez drogie techy do satelit doczłapać to wystarczająco dużych satelit, aby utrzymać na nich komponenty wydobywające >_> Podzielna uwaga 50 gram, kupię tanio.


Hurra! Oczywiście, że tak! W tle: więcej pierdół.


Jeżeli nie mogę ich zbombować, to wyląduję im na planecie i powitam grzecznie bronią tam! Powinno się udać! Chyba. Oczywiście, najpierw Medium Troops i poziom broni Troops na 2, bo szybko techujemy!


Tutaj znowu próbowałem oddać tanie techy za jakieś ciekawsze losowe... I tsa, nic.
Wishful thinking right there :P A te głupie irokezy będą zaraz naszymi niewolnikami, więc co się przejmować...


Sukcesy~
Coraz więcej! Wszystkiego! Nawet za dużo. Czego nie widać na screenach ani nie widziałem ja >_>


Oczywiście zapomniałem się zgodzić. Podpisali parę turek później jak sam zaproponowałem. A tutaj kolejny okropnie głupi trade. I brak sukcesów, oczywiście.


Tego też nie podpisałem od razu. Ground Combat dupa, milicja nas rozerwała na strzępy, rozwaliliśmy dwie platfmormy z laserami, takie duperele a planeta nadal stoi zamieszkana. I to przez 8000 Milionów!


A tu efekty naszej nieistniejącej już floty. 303 TYSIĄCE pozostały. Teraz by się przydał desant. Oczywiście, w tym momencie wiem, że mam pełno surowców. Chyba przy następnej sesji pozamieniam niektóre planety na tworzące statki, albo na Ziemi dobuduję Artifexów. A może ulepszę tech od Space Yardów? Kto tam wie...
_________________
Sanity is for the weak!
 
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
dzia
dzia 



xfire: nieotochodzi
Helped: 1
Age: 35
Joined: 16 May 2009
Posts: 1796
Piwa: 41/23
Location: zewsząd
major  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo8 
Posted: 2013-02-12, 23:19   

Dla mnie fajne,ale tylko do czytania-jakbym miał 10lat mniej to może by stać mnie było na wkręcenie się w takie klimaty.Teraz zosatje tylko oglądanie zwiastunów, czytanie recenzji,ew.jakieś proste strzelanki:P

Będe sobie poczytywał o poczynaniach naszego forumowego Lorda Viadera;)
_________________
:smt032
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wraith 



xfire: wojtekwrocek
Helped: 3 times
Age: 20
Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1504
Piwa: 3/3
Location: Wrocław
major  Obibok – nie grał od 90 dni  Wygrany jeden GOTM  III miejsce w sezonie Ligi KAC - III sezon 
Posted: 2013-02-13, 21:30   

Świetnie się czyta Twoją przygodę z imperium terran Kurumi.
Kiedyś próbowałem się wziąć za seIV ale ze względu na brak info i złożoność gry poprzestałem na raptem kilku godzinach.
Dużo objaśniłeś, fajnie się czyta o Twoich gwiezdnych podbojach, stąd... wczoraj odszukałem źródło i w ciągu 2-3 dni powinienem spróbować sam swoich sił w tej strategii :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kurumi 


xfire: pieczka
Age: 24
Joined: 28 Oct 2012
Posts: 535
Piwa: 15/3
Location: Gdynia
starszy szeregowy 
Reprimends:
 2/3/6
Posted: 2013-02-13, 23:45   

wraith wrote:
Świetnie się czyta Twoją przygodę z imperium terran Kurumi.
Kiedyś próbowałem się wziąć za seIV ale ze względu na brak info i złożoność gry poprzestałem na raptem kilku godzinach.
Dużo objaśniłeś, fajnie się czyta o Twoich gwiezdnych podbojach, stąd... wczoraj odszukałem źródło i w ciągu 2-3 dni powinienem spróbować sam swoich sił w tej strategii :)

Jest pewien szczegół o grze, którego nie zamieściłem we wstępie: polska wersja językowa jest niekompatybilna z patchami do gry. Dalej, czyli nie jest kompatybilna z innymi graczami. Ale we wstępie pisałem, że mam dojście, więc jak coś nie będzie huziać to do mnie pisać ;)
_________________
Sanity is for the weak!
Last edited by Kurumi on 2013-02-13, 23:45; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Forever 


Helped: 2 times
Age: 47
Joined: 01 Sep 2010
Posts: 4751
Piwa: 50/47
Location: Warszawa
starszy chorąży sztabowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  I miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana 
Posted: 2013-02-14, 08:36   

Ćwiczę ćwiczę puki co daję radę na Angielskiej zobaczymy jak będzie dalej ;-)
_________________
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywistość


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Porozmawiajmy o nadchodzącej Space Empires V
Obawy, nadzieje, marzenia !!!
PeterDIK Pogawędki różniste 5 2005-09-11, 18:29
makonde
No new posts Deep Space Nine
Miłośnicy sf - konieczna
PeterDIK Pogawędki różniste 11 2005-08-06, 21:55
MDK21
No new posts Endless Space
cheos Gry pozostałe 131 2014-09-14, 13:22
uthar
No new posts Age of Empires Online
Nefliqus Gry pozostałe 1 2013-02-03, 20:53
sliman
No new posts Oriental Empires
Bobek1971 Gry pozostałe 15 2017-10-28, 12:46
Lary33

Czas generowania strony : 0.84 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group