www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic


Dyskusja o katapkach i drillu v combat
Author Message
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 1736
Piwa: 13/37
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9 
Posted: 2013-08-27, 16:26   

Jeśli chodzi o obronę miast-wysp to całkiem sensowna odpowiedź, na lądzie nie ma aż tak mobilnych jednostek ale mogą korzystać z dróg itp. przynajmniej te "przyjazne". Na wodzie nikogo kultura nie premiuje i to jest największa różnica pomiędzy bronieniem się na ladzie a na wodzie.

Sushi jak jest za mocne to może wystarczy je tylko lekko osłabić jak na tą mapę, kiedyś znowu sushi było znacznie słabsze - jeden z podobnych korpów(chodzi mi o kategorie żarcie/produkcja/nauka) mimo wszystko powinien być trochę lepszy żeby nagrodzić pierwszego w wyścigu ale jeśli jest za mocny to lekka korekta i tyle.

Co do wysyp i jedzenia to chyba dobrze - najgorsze na singlu jak się gra to ubogość mapy w zasoby zwłaszcza te żywnościowe przez co gra jest mniej dynamiczna.

Chociaż dodawanie na mapie jedzenia, a zwłaszcza aż tyle jedzenia zmienia całkowicie styl stawiania miast, element ścinki itp. ale myślę, że każdy się już przyzwyczaił do tego. Zwłaszcza, że wszystko rozkręca się szybciej.

Katapy, tak. Już kiedyś była jakaś dyskusja. Jak dla mnie wystarczyłoby zmniejszyć obrażenia masowe o jakiś % albo zmniejszyć liczbę jednostek które je otrzymują albo dodać jakieś osłabienie na jednostki z późniejszych epok albo coś podobnego czyli uodpornić starsze jednostki na nie. Coś w tym stylu.
Można by było zagrać małego pbema na szybko żeby to przetestować.
P.S wygląda na to, że lubię wyraz "albo" :oczami:
Last edited by jarek17777 on 2013-08-27, 16:28; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


CyrusImperium Indyjskie

Age: 34
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5554
Piwa: 102/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-08-27, 18:48   

Zwiększenie odporności na calloteral dla promocji Drill - to na katapki będzie ciekawa kontr broń. Obecnie aby mieć z 60% odporności to trzeba mieć drill 1-4, dość odległe. Gdyby drill 1-2 dawał już z 50% odporności, a drill 1-4 80% - to była by broń przeciwko katapom (do bronienia się przeciwko nim).
_________________
Niech ginie puch i plusz,
Niech żyje chrom i stal!

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 1736
Piwa: 13/37
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9 
Posted: 2013-08-27, 19:24   

darmowe promo dla unitów z prochem(drill) byłoby fajne tylko trzeba byłoby przerobić protekcyjnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


CyrusImperium Indyjskie

Age: 34
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5554
Piwa: 102/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-08-27, 20:41   

A czemu darmowe? Nic za darmo nie ma. Katapulty nie są darmowe. Trochę trzeba się ich naprodukować. Tak samo i w drugą stronę; niech będzie jakaś skuteczne przeciwdziałania, ale nie darmowe.
_________________
Niech ginie puch i plusz,
Niech żyje chrom i stal!

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 1736
Piwa: 13/37
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9 
Posted: 2013-08-27, 21:23   

Haha Rihiter teraz dowaliłeś.
Ale unita za free nie dostaniesz więc porównanie bezsensowne, proste. To dodać budynek o ile się da albo zmienić inny żeby dawał expa dla unitów z prochem.

Sam pisałeś o polepszeniu drilla i dla mnie to jest rozwiązanie darmowy drill i łatwiej dobić do wyższych poziomów tej umiejętności. A muszkiety i tak są słabe, jedyny + że można je draftować ale i tak lepiej poczekać do rifli jak można.
Zresztą 1 poziom drilla to nie tak dużo, a to i tak tylko propozycja.

P.S Pisząc słabe mam na myśli jako nowej jednostce z nowej epoki. Z każdej kolejnej jest prawie przepaść ax->knecht->strzelec(celowo pominąłem arkebuzera)->piechota. W sumie nie twierdzę, że muszkiet był kiedyś znacząco lepszy ale darmowy drill to nie aż tak dużo a techa trzeba odkryć kiedy jest masa innych bardzo cennych na tym etapie.

I nie zaliczam muszkietów do rangi łuczników bo nie mają free promo do obrony miast, wzgórz oraz robi się ich masowo.
Last edited by jarek17777 on 2013-08-27, 21:28; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


CyrusImperium Indyjskie

Age: 34
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5554
Piwa: 102/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-08-27, 22:11   

Nadal nie czaję czemu miały by mieć prochowe unity darmowego drila.
To może jeszcze walczącym wręcz darmowy combat?

Wzmocnić drila i już. Kto będzie chciał, będzie rozwijał jednostki w tym kierunku.
_________________
Niech ginie puch i plusz,
Niech żyje chrom i stal!

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forever 


Helped: 1
Age: 45
Joined: 01 Sep 2010
Posts: 4645
Piwa: 45/41
Location: Warszawa
starszy chorąży sztabowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  I miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana 
Posted: 2013-08-27, 23:20   

Rihiter wrote:
Nadal nie czaję czemu miały by mieć prochowe unity darmowego drila.
To może jeszcze walczącym wręcz darmowy combat?

Wzmocnić drila i już. Kto będzie chciał, będzie rozwijał jednostki w tym kierunku.


Stary temu że obecnie tylko katapki i katapki
Sory ale to bzdura i cieszę się że kilku ludzi to dostrzega
Więc zamiast marudzić zaproponuj inne rozwiązanie
_________________
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywistość


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maiar


KatarzynaImperium Babilońskie

xfire: Languorous_Maiar
Helped: 1
Age: 23
Joined: 09 Oct 2010
Posts: 2262
Piwa: 21/332
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Brązowy civmaniak – najwięcej rozegranych gier  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5 
Posted: 2013-08-27, 23:30   

Przecież zaproponował Forever... :facepalm:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 1736
Piwa: 13/37
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9 
Posted: 2013-08-27, 23:44   

Rihiter ... pomyśl przez chwilę. Proponuję darmowego drilla który obecnie za dużo i tak nie daje co stanowi pewną opcję wzmocnienia drilla żeby opłacało się ładować w niego pkt ...
popatrz co daje a raczej co może dać bo

dodatkowo wzmocnienie normalnych unitów osłabi katapki i nie mówimy tu o jakiejś
kolosalnej zmianie - a przynajmniej wyszłoby to w praniu ot mały i krótki pbem dla sprawdzenia ostatecznych propozycji.

Właśnie zrobiłem symulację walki 6 muszkietów z 1lvl promo do siły vs 6 muszkietów na 2 poziomie drilla.
Pierwsza walka dla drilla i to muszkiet został z siłą 5,4 więc sporo. Później 5 dla combat 1 - wniosek danie darmowego drilla i tak dużo nie da ale przynajmniej jest sens rozwijania tej umiejętności.

P.S A screen

Uploaded with ImageShack.us

@Maiar

?
Last edited by jarek17777 on 2013-08-27, 23:45; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cheos 


HannibalImperium Kartagińczyków

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 43
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-08-27, 23:50   

Ale wasze propozycje jak najbardziej wspierają bunkrowanie.
Zabrać katapką coś z colateral i dodać X jednostką jego unikanie to masakra.
Wtedy aby kogoś zaatakować trzeba będzie 4x więcej woja bo jak dowali z rycków/kirasierów/kawalerii to nic z maszyn nie zostanie i chodu do domu bo 60% obrony + np. górka i ufortyfikowanie.
Taka zmiana doprowadzi, że wszyscy będą robić koniki masowo i będzie zaraz dyskusja, jak koniki ograniczyć bo są przegięte.
Obecnie wystarczy mieć 2x więcej wojska i można jechać gościa bo kontra będzie boleć.
Używajcie zasady papier/nożyce/kamień i da się bez ograniczania katap czy darmowych promocji.

E:
Pitolicie o katapach a koniki są i tak najlepszą formą obrony.
Kawaleria po barakach i stajniach daje radę: piechocie, CKMom, działom, rifom i wszystkiemu starszemu ścierwu. Nie mówiąc o kawalerii z większym doświadczeniem.
Jak chcecie ograniczyć bunkrowanie przez ograniczenie katap a nie konnicy?
Chyba, że to ma być jakieś Sim City.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2013-08-27, 23:56; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 1736
Piwa: 13/37
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9 
Posted: 2013-08-28, 00:02   

Eee nie łapie czemu miałoby wspomóc obrońcę skoro to on zawsze atakuje pierwszy i to jego praktycznie jedyny atut(chyba, że obrońca jest silniejszy :D ).

Ale Cheos atakując z oskrzydlenia teraz jest tak samo - to nic kompletnie nie zmienia.
Ba myślałem nawet o oskrzydlaniu i skoro katapki się osłabia czy i tego nie zmienić trochę.

Bunkrowanie ? Ale nie chodzi o osłabienie na tyle katap żeby nie dało się nic nimi zrobić po prostu zmniejszyć trochę uniwersalność i siłę. Dodatkowo bezużyteczny drill miałby w końcu sens.

Jedna rzecz zmieniłaby się a mianowicie opłacalność bunkru(tak trochę masz racji ale nie o to Ci chodziło). Ale samego bunkru, obecnie jeśli ktos ma przewagę albo inaczej ... wystarczająco dział albo katap nie ma sensu się bronić tylko trzeba zaatakować i uderzyć pierwszym. A tak osłabiając katapy trzeba będzie ich mieć więcej albo ich siła spadnie i zamiast do 4/8 siły zbije do 5/8 i juz inaczej będzie to wyglądało.
A myślałem, że o to każdemu chodziło.
Last edited by jarek17777 on 2013-08-28, 00:02; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


CyrusImperium Indyjskie

Age: 34
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5554
Piwa: 102/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-08-28, 00:03   

Dokładnie. Ograniczeniem katap wzmocni się jedynie bunkrowanie. Darmowy drill dla palnych... to tylko pogłębianie przepaści między ręcznymi, a palnymi. W dodatku na zasadzie "za darmo". Sory, nie czaję.

Jarek, ten test który przeprowadziłeś... na prawdę słodki. Ale o promocji drill i jak jej używać to jeszcze trzeba coś wiedzieć. Równie dobrze mógłbyś przeprowadzić test łuczników z combat vs łucznicy z city defence. Wyszło by Tobie, że city defence trzeba wzmocnić.

E:
Strasznie chcesz wszystko zmieniać Jarek. Trochę taka sztuka dla sztuki. Jest dobrze, walki są ciekawe, jest balans jakiś. Idealnie dla każdego nie będzie, bo jeden lubi czekoladę, a drugi jak mu nogi śmierdzą.
Było kilka dyskusji o wprowadzeniu zmian, delikatnych, urozmaicających "martwe" obszary gry, ale Twoje propozycje zakrawają na rewolucję i pisanie systemu walki od nowa. Chyba kiepski pomysł.
_________________
Niech ginie puch i plusz,
Niech żyje chrom i stal!

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2013-08-28, 00:09; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
cheos 


HannibalImperium Kartagińczyków

xfire: cheos01
Helped: 4 times
Age: 43
Joined: 04 Mar 2007
Posts: 6936
Piwa: 52/118
starszy chorąży sztabowy  Złoty zlotowicz - 6 zlotów  Złoty sponsor KAC - Główny sponsor KAC  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  I miejsce w Dyplo - Dyplo6  II miejsce w Dyplo - dyplo5  II miejsce w Dyplo - Dyplo8  II miejsce w Dyplo - DyploAnonim  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4  Przeżycie w Dyplo - Dyplo4,5 
Posted: 2013-08-28, 00:08   

Nie lubię cię Rihi ale piwo dostałeś :P
;)

E:
jarek17777 wrote:
Ale Cheos atakując z oskrzydlenia teraz jest tak samo - to nic kompletnie nie zmienia.
Ba myślałem nawet o oskrzydlaniu i skoro katapki się osłabia czy i tego nie zmienić trochę.


To chyba trzeba nową civkę zrobić i ją zbalansować bo takie mini testy g.. dają.
Wybacz za słownictwo.
_________________
Życie to bajka, tylko Dżina ciężko znaleźć.
Last edited by cheos on 2013-08-28, 00:10; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 


CyrusImperium Indyjskie

Age: 34
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5554
Piwa: 102/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2013-08-28, 00:11   

Ale wódki się ze mną napijesz jak będę następnym razem w Warszawie? :P
_________________
Niech ginie puch i plusz,
Niech żyje chrom i stal!

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarek17777


Joined: 09 Apr 2013
Posts: 1736
Piwa: 13/37
starszy plutonowy  Obibok – nie grał od 90 dni  Pluszowy miś - rozegrał mniej niż 10 gier  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9 
Posted: 2013-08-28, 00:13   

Rihiter,
tak naprawdę to nie załapałeś po co robiłem tą symulację, a chodziło mi mianowicie o to jak drill jest bezcelowy obecnie więc dodanie pierwszego promo które nie daje nic poza jedynie szansą na pierwsze uderzenie nic więcej.
Żeby coś zyskać w przypadku katap trzeba dodać kolejne promo które i tak dużo samo nie da a jednostka dalej będzie przegrywać z unitem na 1 promo do siły.

Teraz rozumiesz ? Dyskusja jest o katapach i jest to pośrednia zmiana dla nich ale i również dla drilla.
Nie traktuj mnie jak głupka gadającego od rzeczy, zmiana może Ci się nie podobać i faktycznie może sie okazać, ze nie ma sensu ale nawet nie piszesz nic mądrego ...

cheos wrote:

To chyba trzeba nową civkę zrobić i ją zbalansować bo takie mini testy g.. dają.
Wybacz za słownictwo.


Hmmm jakby te wszystkie mody i zmiany nie były nową civką :) ?
Największy przykład to chyba słonie vs muszkiety w BTS a na modzie z dyplo.

P.S Szukacie pomysłów to szukajcie na poważnie.
Już rozumiem konkretne przykłady od bezsensownego nie znasz się idź spać.
Chociaż z tym spaniem to obecnie dobry pomysł.
Last edited by jarek17777 on 2013-08-28, 00:17; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
No new posts Announcement: Dyskusja o Dyplo 7
cheos Dyplo 7 3683 2012-10-05, 15:46
Rihiter
No new posts Sticky: Dyplo4 - dyskusja ogólna
domel Dyplo #4 557 2009-06-20, 22:27
bombel79
No new posts Sticky: Dom maklerski LDeska i spółka - wyniki końcowe i dyskusja
LDeska II Kacowy Turniej Randomowy 5 2009-10-14, 15:30
LDeska
No new posts MOD Commando Combat
Bodek Warsztat Civ-modera 3 2011-01-07, 20:16
ponti
No new posts Dyskusja
LDeska Dyplo #2 95 2007-05-31, 09:55
domel

Czas generowania strony : 0.36 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group