Podsumowanie poleg造ch nacji
Reply to topic

: Podsumowanie poleg造ch nacji
Jak na razie to o poleg造ch nacjach nie ma si co rozpisywa za bardzo bo pad造 bardzo prozaicznie (rela, cud, cud, zdrada), wi璚 wszystkie w zbiorowym w徠ku (mogile) umieszczam.


1. Trevis (Korea)
Nieoczekiwany lider, minimalnie wyprzedzi faworyta Bombla.

Historia jest bardzo kr鏒ka.
Zamiast wymy郵i axy kolega wymy郵a rele i to nie medytacje (kt鏎a by豉 ju zabrana przez Rihitera) a dro窺zy politeizm.
Drogi tech i jasny sygna dla s御iad闚, 瞠 nacja jest bezbronna.
Tu obok by Ponti i Cent. Cent z nacj agresywn (Japonia) i... okaza這 si, 瞠 agresywne axy jednak daj rad nie agresywnym warriorom ;)
Jak wyja郾i Trevis - zbyt du瞠 zaufanie do tego, 瞠 jest bunkier oraz skoro jest palenie miast to podboje si nie op豉caj dlatego zrobi sobie simcity.

Ciekawym akcentem by這 pobudowanie 這dzi sieci na rybkach w ostatnich tura walk gdy by這 ju wiadomo 瞠 nacja padnie...
Cent nie protestowa;)


2. Bombel (Mali)
Wali w stona.

I to tak wali w tego stona, 瞠 4 worker闚 (jeden wyprodukowany) 軼ina這 lasy na ten cud.
Spinka na cudaka by豉 maksymalna. Do tego stopnia, 瞠 br您 nie zosta podpi皻y (nawet las na nim nie by wyci皻y co wypatrzy Cheos i posz這).

Wsp鏊ny wjazd Cheosa (Etiopia) i Forka (Zulus) szybko odparowa Mali, kt鏎zy nawet co tam pr鏏owali si broni i w ko鎍u byli uprzejmi podpi望 br您 i 軼i望 par ax闚 ale to ju 豉b璠zi 酥iew.

Oczywi軼ie Skirm闚 Bombel nie wymy郵i ;)
Co ciekawe nikt nawet nie zagra瘸 Bomblowi w zbudowaniu stona. Budowa豉 jedna (mo瞠 dwie) osoby i to bardzo wolno (byli bez br您u i nie mogli ci望 las闚).

Dodatkowa ciekawostka jest jeszcze taka, i Bombel z Cheosem jako pierwsi pokonali miasto barb闚 samymi warriorami.
Cheos nie protestowa na to, 瞠 mia otwart drog do podboju (ju taka tradycja powoli nawi您uj帷a do budowy dr鏬 swego czasu do siebie).


3. Plewan (Inka)
Finansowa nacja z Kolosusem czyli jak to cudze bogactwo k逝je w oczy ;)

Inka to nacja nad kt鏎 si zastanawia貫m czy jej nie zbanowa jako zbyt silna.
"Wojownik Keczua" maj帷y bonus do archer闚 idealnie nadawa sie na tej mapie do rusha co najmniej na barby.
I Plewan tak zacz掖. Postawi 2 miasta, a trzecie mia這 by po spaleniu barb闚. Niestety porani sporo jednostek na mi鄂ach (a nie musia), zdrowymi si zebra i te si nie spieszy na maxa... a ka盥a tura by豉 mega cenna - barbom ros豉 kultura i bonus za fortyfikacje.
Plewan nie da rady wyci庵n望 jednego z archer闚 barb闚 (zwiadowce trzeba by這 podstawi) i zrezygnowa z ataku.

Nast瘼nie przysn掖. W tym czasie Haram (Maya) bardzo 豉dnie si rozwin掖 i rozpocza atak na wsp鏊ne miasto barb闚 i przej璚ie terenu.
Plewan mia豚y bardzo ciep這 gdyby nie randowm, kt鏎y wykosi zdaje si 4 axy Harama, co wtedy by這 pot篹n si陰 militarn.
I tak dobijaj帷 resztki Plewan przej teren miasta barb闚.
Nast瘼nie klasyka gatunku czyli rozwojowiec na maxa. Na piechot metal casting i Kolos. Jako fin 4 kasy z wody. Do tego ci郾i璚ie na wielkiego in篡niera i kolejny cudak by豚y do wyboru.

Niestety militarnie pare ax闚 i tyle (zupe軟ie brak spir闚).
Forever nie podpina koni i to pewnie u酥i這 Plewana, kt鏎y dopiero si zdziwi widz帷 p璠z帷e stado chariot闚 z impami. Jak si okaza這 Charioty mo積a produkowa nie maj帷 w豉snych koni tylko darowane od sojusznika...

Wsp鏊ne wej軼ie Forevera i Wnuczusia (zast瘼stwo za Harma) i nacja odparowana b造skawicznie.
Inkowie dali rad jeszcze setem uciec na wysp ale 鈍iadomie nie za這篡 Plewan miasta poddaj帷 si eutanazji.
A szkoda bo maj帷 trimery m鏬 swym wrogom naprawd sporo krwi napsu ;)
Forever i Wnuczu nie protestowali, 瞠 nie za這篡 tego miasta na wyspie ;)


4. Raptorus (Sumeria)
砰 sobie spokojnie.
Pobudowa wielki mur.

Jedna mala wojenka z Rihiterem, zawarcie pokoju, amigos, amigos, wsp鏊na akcja w zdobywanie miasta barb闚 na 鈔odku i wjazd Rihitera gdy g堯wne si造 daleko, daleko, daleko...
Wojna mog豉 by b造skawiczna ale szpieg Rihitera pad przy odcinaniu br您u, wi璚 spalenie wszystkich miast na oko這 i zosta豉 zabunkrowana stolica i wracaj帷e ze 鈔odka jednostki...
Szybko jednak pojawi造 si katapki u Rihitera i pozamiatane.

Raptorus da si najzwyczajniej w 鈍iecie nabra na sojusz z Rihiterem.
Niestety brak ogrania w Dyplo, nadmierne zaufanie i zguba gotowa... Pono co nie zabija to wzmacnia. W kolejnej edycji Raptorus mo瞠 mie ju troch wi瘯sz awersj do zawierania sojuszu z Rihiterem ;)
Rihiter oczywi軼ie nie protestowa przeciwko takiemu sojuszowi ;)


5. Toyotom (Persja)
Dokarmianie zwierz徠 jest karalne ;)

TT na pocz徠ku dokarmi misie dwoma workerami.
Maj帷 tak wypasion nacje mo積a sobie pozwoli na podniesienie poprzeczki ;)
Niestety poprzeczka okaza豉 si jednak troch za wysoko zawieszona.

Jednym workerem podpi璚ie koni trwa這 dd陶逝uugggggooooooooo... wyci璚ie lasku na imortale te d逝go.
Troch nacja sie porozwija豉 ale 瞠 sz這 wolno to przyszed Scooby rozgrzany wojennymi doznaniami na froncie z Rihiterem i da rade jako tymi swoimi agresywnymi axami ;)

TT uciek na wyspy, troszk tam si porozwija ale Scooby "Pogromca warrior闚" po prawie zwyci瘰kiej bitwie z Efe, przyp造n掖 i dobi.

Moim zdaniem najlepsza nacja na t map.
Wyra幡y brak do鈍iadczenia TT.


6. Ponti (Niemcy)
Prawdziwy m篹czyzna nie je miodu, prawdziwy m篹czyzna 簑je pszczo造!
A puszczanie zwiadu przed atakuj帷ym wojskiem jest dla zupe軟ych mi璚zak闚 ;)

Pocz徠ek dyplomatycznie niez造 gdy bez strat wytargowana po這wa teren闚 po Trevisie (od Centa).
Rozwojowo jednak gorzej bo ani wyspy, ani 鈔odek, a nawet miasta barb闚 bardzo powoli...
Plan by na spokojne rozwini璚ie si na start闚ce (!!!) i wykorzystanie filozofa do zrobienia dw鏂h artyst闚 i przy ich pomocy opanowania 鈔odka.
W grze 1 vs. 1 nawet jeden artysta dzia豉 rewelacyjnie ale w dyplo?
Artysta niech da 3 kratki kultury a nawet i jakby by這 ich 5 to i tak po陰czone si造 kilku graczy mog sobie pozwoli na przecz豉panie tego po krateczce.
Du穎 wa積iejsi od artyst闚 jak si okazuje byli sojusznicy.
A dyplomacje Ponti po這篡 gdy gra z doskoku robi帷 ekstra szybko turki.
A przeciwnik nadci庵n掖 kup.

By ju dobry moment gdy ruszy na pomoc Rudiemu i zaatakowa Gryza, kt鏎y zosta wzi皻y w dwa ognie.
Niestety po zdobyciu granicznego miasta Ponti si zatrzyma (???!!!).
Poczeka a zako鎍zy si wojna z Rudim (a zjad Rudiego) i... zaatakowa ponownie i... bez zwiadu wprost pod po陰czone i wyleczone si造 pacyfikacyjne, kt鏎e walczy造 z Rudim !!!!!!!!!!!! (konkretnie Gryz, Trebuch, Cholernik i Whiteye, bez Bodka - chyba nikogo nie pomin掖em?).
Jeden strza i po armii.
P騧niej dobijanie i bratnia pomoc Centa i Cheosa (czyli atak z drugiej strony 瞠by przej望 teren).

Gra na p馧 gwizdka a mo瞠 nawet i mniej.
I ten zupe軟y brak zwiadu, jak 簑cie pszcz馧 ;)



I taka moja ma豉 punktacja ;)

Cent +1 (Trevis) +0,05 (Ponti)
Rihiter +1 (Raptorus)
Sccoby +1 (Toyotom)
Forever +0,5 (Bombel) +0,5 (Plewan)
Cheos +0,5 (Bombel) +0,05 (Ponti)
Wnuczu +0,5 (Plewan)
Gryz +0,3 (Ponti)
Trebuch +0,3 (Ponti)
Whiteye +0,15 (Ponti)
Cholernik +0,15 (Ponti)

Last edited by Peter on 2014-05-17, 20:11; edited 1 time in total
:
Peter wrote:

Cheos nie protestowa na to, 瞠 mia otwart drog do podboju (ju taka tradycja powoli nawi您uj帷a do budowy dr鏬 swego czasu do siebie).


Epicke :rotfl: ,
BTW, jak ktos nie wie (a pewnie du穎 os鏏) to w kt鏎ym dyplo (d4?), bombel robi drog dla sojusznika a ten mu pom鏬 kos :D (nie wiem czy to nie cheos tak pi瘯nie zagra)

: Re: Podsumowanie poleg造ch nacji
Peter wrote:
Wojna mog豉 by b造skawiczna ale szpieg Rihitera pad przy odcinaniu br您u,


Oj, by這 nawet zabawniej. Jakby szpieg pad przy odcinaniu br您u (szanse pora磬i ko這 25-30%) to bym taki obr鏒 losu zrozumia. Ale szpieg pad mi 1 tur przed odcinaniem br您u, 1 tur przed wjazdem - po prostu wpad. Szanse na to wynosi造 <1%. I to mog obiektywnie okre郵i jako du篡 niefart.

Peter wrote:
Raptorus da si najzwyczajniej w 鈍iecie nabra na sojusz z Rihiterem.


奸icznie mnie Peter reklamujesz. 奸icznie. :)
Ale jako Admin widz帷y wszystko z g鏎y m鏬豚y te wspomnie o drobnym fakcie, 瞠 Rapek to lecia w kule a mi這. Ta drobna wojna, kt鏎a by豉 na pocz徠ku to efekt tego, 瞠 z豉ma ustalenia dotycz帷e stawiania miast na granicy, na miejsc闚ce po barbach. Najzwyczajniej w 鈍iecie pomimo odmiennych ustale waln掖 miasto na bananach - i musia這 sp這n望. Jednak jak kto po takim wst瘼ie do wzajemnych relacji p騧niej udaje, 瞠 si przecie nic nie sta這 i b康幟y best friends... to sorry. Co si stanie dalej ka盥y wie.

To czego Rapek powinien si po D9 nauczy to fakt, 瞠 jak z kim walisz w kule to nie spodziewaj si, 瞠 druga strona b璠zie kryszta這wa.

Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
: Re: Podsumowanie poleg造ch nacji
Rihiter wrote:
Peter wrote:
Wojna mog豉 by b造skawiczna ale szpieg Rihitera pad przy odcinaniu br您u,


Oj, by這 nawet zabawniej. Jakby szpieg pad przy odcinaniu br您u (szanse pora磬i ko這 25-30%) to bym taki obr鏒 losu zrozumia. Ale szpieg pad mi 1 tur przed odcinaniem br您u, 1 tur przed wjazdem - po prostu wpad. Szanse na to wynosi造 <1%. I to mog obiektywnie okre郵i jako du篡 niefart.
.


Pociesz ci 瞠 nie tobie jednemu
M鎩 u Plewana ca造 czas si pilnowa i sta po za kultur i 2 tury przed wojn chcia貫m na tur wej嗆 瞠by zobaczy co tam pod Wnuczka granic stoi i ... pach szpiega nie ma
Dos這wnie w pierwszej turze w cudzych granicach pad :szok: :przestraszony:

Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywisto嗆


:
A m鎩 szpieg na szcz窷cie ma si dobrze :)
Ca造 czas monitorowa pod陰czanie br您u przez Bombelka a teraz jest gdzie daleko w 鈍iecie :hyhy:

砰cie to bajka, tylko D磨na ci篹ko znale潭.
:
Rihiter ma豉 uwaga ...piszesz o jakim Rapku..nie znam takiej osoby.
U篡wam nicka Raptorous to chyba po to 瞠by tak si do mnie zwraca..Peterowi wybacze bo Raptorus to jeszcze ujdzie.
Co do lecenia w kulki Admin nie napisa wi璚 nie wiem z sk康 u Rihitera takie stwierdzenie.
Co do podsumowania nacji to dodam par s堯w jak ja widzia貫m moj gr.
Pierwsza wojna z Rihiterem nie posz豉 dobrze..ale zdoby na niej miejsc闚k na g鏎ce i jednocze郾ie baz wypadow przeciw mnie w p騧niejszym okresie. Powodem takie sytuacji by b陰d z mojej strony..niedoceni貫m 瞠 barbom skoczy kultura i przez to nie skasowa貫m archera ..kt鏎y skosi mojego wara, jednocze郾ie p騧niej straci貫m 2 sepy na jednego archera ..random nie dopisa, w豉軼iwie to straci貫m 3 sepy bo ten 3 to by ranny tak 瞠 zosta這 mu ma這 zycia wi璚 bez problem闚 Rihiter go skasowa.

Co do Muru to dobrze zaplanowa貫m budow..chcia貫m mie ochron przed barabmi i dodatkowo mie szybko genera豉 z bonusem od cudaka.
Po drugie w armii by貫m w czo堯wce 4 miejsce wi璚 mog貫m sobie na to pozwoli.
W 51 t 1960 bc zacz掖em budow koniec w 59 t- 1640 bc.

Kolejny m鎩 chyba najwa積iejszy b陰d to wys豉nie szpiega nie do Rihitera tylko do Larrego a zgin掖 u Bobka niestety.
Gdybym mia u Rihitera zauwa篡豚ym jego liczb rydwan闚 i po軼ina豚ym spiry. S康zi貫m 瞠 czujka war w stolicy wystarczy ...myli貫m si.

Kolejny problem z randomem ..na longu straci貫m 2 sepy 2xCR bez strat...firsty chyba za豉twi造 spraw bo nawet go nie drasn掖em.

Wreszcie ostatnia sprawa..nie mia貫m farta z Wielkim bo dosta貫m naukowca...a nie Szpiega wi璚 pr鏏owa貫m uciec na wyspy ale nie znalaz貫m zrozumienia u mogeo adwersarza.

Tak zrobi豚ym inaczej i jeszcze Rihiter by si pom璚zy.
Brak pomocy od s御iad闚 to kolejna przyczyna i oczywi軼ie brak do鈍iadczenia w Dyplo.

Last edited by Raptorous on 2014-03-16, 22:21; edited 1 time in total
Never ever give up
:
Mia貫 na wyspy p造n望 i mia貫 na to zgod. Nawet to zacz瘭i鄉y realizowa. Niestety jednak z豉ma貫 2 z 2 ustale jak mieli鄉y, wi璚 Ci wyzerowa貫m. ζmanie ustale, a p騧niej udawanie pokrzywdzonego masz chyba we krwi. :)

Rapek to zwyk貫 zdrobnienie. Ju si tak z o to nie uno. Tak samo wiele os鏏 nie pisze Rihiter tylko Rihi, a Lary nawet Riczi pisze. :) Rozumiem, 瞠 tak jest wygodniej i szybciej, a do tego pocieszniej i si nie gniewam. Wi璚 o tego Rapka nie musisz takiego focha strzela.

Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
:
No ja ledwo rozwali貫m miasto barb闚 - 3 woj闚 nie zmi瘯czy這 nawet o kreseczk, ax zrobi jak捷 padak i 2 na szcz窷cie wszed maj jakie chore 66% czy jako tak... masakra by豉. Na szcz窷cie treviss potem spokojnie czeka jak robi貫m drogi przez las i 2 tury nowe axy dobiega造 ;)

A potem random odda - zabi貫m z 12 woj闚 w miastach, na g鏎kach i ledwo jeden ax by bardziej ranny (ca造 atak robi貫m chyba 4 axami, 2 na jednym froncie, dwa na drugim :rotfl2: + bieg造 posi趾i bo my郵a貫m, 瞠 gdzie jaki bunkier b璠zie ale jednak nie by造 potrzebne )

- Dlaczego Poniatowski przeni鏀 stolic do Warszawy?
- Bo chcia oddycha wiejskim powietrzem.
:
Dorzucona Persja i Niemcy.

:
gdzie?

:
Lary33 wrote:
gdzie?


W pierwszym po軼ie

Last edited by Forever on 2014-05-17, 21:02; edited 1 time in total
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywisto嗆


:
Forever wrote:
Lary33 wrote:
gdzie?


W pierwszym po軼ie


Dzi瘯i na to nei wpad貫m :wstyd:

:
Jak przegra dyplo w 4 tury?

Mi zjad 2 worki w 4 turze i wiedzia貫m,瞠 jestem w czarnej d...
Jak to si sta這?
Tak to bywa jak si baluje kilka dni i robi turki po nocach.
Niby dogada貫m si ze Scoobym?ale....wiedzia貫m, 瞠 mnie...pojedzie,tylko kiedy?
Moje kilka immortali je寮zi這 po zalewach i pali這 towny,kasa by豉 i tech te.
Zaraz b璠zie miasto na zalewach ,fajnie.
Wojo i set ju sta造 przy mie軼ie barb闚 gotowe do ataku na 逝cznik闚 i co Qwa! w tym momencie wy_LONGLI si (pisownia celowa)Musia貫m wraca setem kawa drogi.
Potem Scoooby postanowi zagarn望 moje ziemie,a ja nie by貫m w stanie nic zrobi,gdy ju katapy przyjecha造.Na wyspach za這篡貫m 4 miasta ,ale za d逝go nie posta造,znowu
Scooby mnie pojecha.
Pytanie ?
Czy gdyby Scooby zostawi mi miasta na wyspie,mog這 by to zmieni wynik g這sowania
w PA. (nie pami皻am ju wyniku,ile tam brak這 g這s闚?)aha g這sowa豚ym na niego.

"toyotom": w t逝maczeniu: to yo (ja) tom (Tomek)
Reply to topic
Jump to:  

Czas generowania strony : 0.58 s.

Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.