www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic

artefaktydelegatowludziewielcyzjazdy

Zjazdy delegatów, Artefakty i wielcy ludzie
Author Message
malykrzys


Joined: 31 Aug 2015
Posts: 4
Posted: 2015-08-31, 21:15   Zjazdy delegatów, Artefakty i wielcy ludzie

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum a w Civ gram niespełna 2 tygodnie. Starałem się jak najwięcej sam się dowiedzieć za pomocą civilopedii, poradników no i samej gry. Zastanawiają mnie 2 rzeczy. W zasadzie 1 nie do końca rozumiem. Mianowicie zjazdy, spotkania na szczycie. Przykładowo gospodarz Etiopia (bo tak miałem) no i ja dysponujący 12 delegatami. Przy nim jakaś rezolucja i ja wcześniej wybrałem swoją. I teraz mam te strzałki obok. Mogę u siebie zrobić np na tak 8 delegatów u niego na nie np 4. I opcja dysponuj delegatami. W zasadzie mogę dać nawet po 1 delegacie i nacisnąć opcję dysponuj delegatami. Jak to działa i o co w tym chodzi?
Następnie inna rzecz np archeolodzy. Wydobyłem artefakt i mogę go dać do jakiegoś muzeum. Mam opcję żeby go umieścić w moim kraju np jako maska starożytna albo dajmy na to w innym kraju jako barbarzyńska maska. Jakie to ma znaczenie gdzie zostawiam artefakt? Czy kultura albo turystyka będzie tak samo wzrastała u mnie niezależnie czy postawię artefakt w swoim kraju czy w obcym? Jeżeli nie to jaki sens jest dawać artefakty do innej cywilizacji. Tak samo wcześniej też miałem jakiegoś wielkiego człowieka i 2 opcje. Wybrałem 2 ażeby iść do innej cywilizacji i będzie generowana turystyka. Wielki człowiek zniknie. Tak zrobiłem i spojrzałem na swoją turystykę w tej i następnej turze i kilka następnych miałem okrągłe 0. Czy to oznacza, że generowałem turystykę dla innej cywilizacji (miałem z nią otwarte granice) czy coś należało zrobić dla generowania tej turystyki?
Mam nadzieję, że forum wciąż bardzo aktywne pomimo niewielkiej ilości nowych postów.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forever 


Helped: 2 times
Age: 46
Joined: 01 Sep 2010
Posts: 4702
Piwa: 48/42
Location: Warszawa
starszy chorąży sztabowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  I miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana 
Posted: 2015-08-31, 21:27   Re: Zjazdy delegatów, Artefakty i wielcy ludzie

malykrzys wrote:
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum a w Civ gram niespełna 2 tygodnie. Starałem się jak najwięcej sam się dowiedzieć za pomocą civilopedii, poradników no i samej gry. Zastanawiają mnie 2 rzeczy. W zasadzie 1 nie do końca rozumiem. Mianowicie zjazdy, spotkania na szczycie. Przykładowo gospodarz Etiopia (bo tak miałem) no i ja dysponujący 12 delegatami. Przy nim jakaś rezolucja i ja wcześniej wybrałem swoją. I teraz mam te strzałki obok. Mogę u siebie zrobić np na tak 8 delegatów u niego na nie np 4. I opcja dysponuj delegatami. W zasadzie mogę dać nawet po 1 delegacie i nacisnąć opcję dysponuj delegatami. Jak to działa i o co w tym chodzi?

Dodając te 8 i 4 z twojego przykładu decydujesz ile oddajesz głosów za lub przeciw danej rezolucji jeśli dasz + 8 to dajesz za 8 głosów a jeśli np. -4 to cztery głosy przeciw (i nie trzeba przydzielić wszystkich delegatów)

malykrzys wrote:

Następnie inna rzecz np archeolodzy. Wydobyłem artefakt i mogę go dać do jakiegoś muzeum. Mam opcję żeby go umieścić w moim kraju np jako maska starożytna albo dajmy na to w innym kraju jako barbarzyńska maska. Jakie to ma znaczenie gdzie zostawiam artefakt? Czy kultura albo turystyka będzie tak samo wzrastała u mnie niezależnie czy postawię artefakt w swoim kraju czy w obcym? Jeżeli nie to jaki sens jest dawać artefakty do innej cywilizacji.

Tutaj jest tak jak umieścisz u siebie to dostaniesz bonus, umieszczać u innych się nie da (przynajmniej ja nie umiem) ale możesz się wymieniać.
Zwróć uwagę że różne budynki wymagają różnych połączeń artefaktów dzięki czemu dają różne bonusy.
A jeśli chodzi o wydobycie to zwykle są dwie opcje i nie zależnie co wybierasz obie działają na ciebie

malykrzys wrote:

Tak samo wcześniej też miałem jakiegoś wielkiego człowieka i 2 opcje. Wybrałem 2 ażeby iść do innej cywilizacji i będzie generowana turystyka. Wielki człowiek zniknie. Tak zrobiłem i spojrzałem na swoją turystykę w tej i następnej turze i kilka następnych miałem okrągłe 0. Czy to oznacza, że generowałem turystykę dla innej cywilizacji (miałem z nią otwarte granice) czy coś należało zrobić dla generowania tej turystyki?
Mam nadzieję, że forum wciąż bardzo aktywne pomimo niewielkiej ilości nowych postów.
Pozdrawiam.


Z tym wielkim to dałeś opcję żeby rozpowszechnił turystykę (jak się domyślam) żeby wygrać kulturalnie musisz swoją turystyką przegonić kulturę innych nacji więc czasem opłaca się wysłać wielkiego do kogoś kto ma dużą przewagę. Z tego co wiem wtedy dostajesz tą turystykę tylko do tej nacji a nie do wszystkich dlatego nei widać jej w głównym panelu tylko musisz pogrzebać w turystyce i relacjach turystyki do kultury

Mam nadzieję że pomogłem jak by co pytaj dalej
_________________
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywistość


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
malykrzys


Joined: 31 Aug 2015
Posts: 4
Posted: 2015-09-04, 02:09   

Swoją drogą bez sensu nie wykorzystać wszystkich swoich delegatów. Co do archeologów da się do innej cywilizacji umieścić np gdy wydobędziemy artefakt z terenu wolnego od miast.
Jeszcze chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób miasto generuje tzw "moderator miasta". Przykładowo mam produkcji 40 zlota moderator miasta 75% i wychodzi łącznie 70. W jaki sposób powstaje moderator, czy mam na niego jakiś wplyw i czy jest to wartość stała czy zmienna w zależności np od innych surowców? Czy mogę sobie go obliczyć czy też próbować ustawić?
I jeszcze jedno. Zbudowałem siedzibę ONZ i następowały wybory przywódcy świata. Wszystkie Państwa-Miasta były moimi sojusznikami. Ostatecznie miałem 32 delegatów a do zwycięstwa dyplomatycznego była potrzeba 35. Wszyscy głosowali na siebie. Inne nacje tam miAły po raptem kilku delegatów ja że byłem i gospodarzem i sojusznikiem innych oraz wysokie zadowolenie to miałem aż i tylko 32. Więc zabrakło 3. W jaki sposób uzyskać większą liczbę delegatów czy jest jakiś limit ogólny dla wszystkich? Czy liczba 35 jest zawsze taka sama do wygrania wyborów? Probowałem i w handlu uzyskać głosu do wybrania mnie poprzez inne nacje ale nawet z zaprzyjaznionymi nie dało rady. Czy należy mieć z innymi np wspólne ideologie? (Tzn podobne ustroje?) czy po prostu miałem za mało czegoś dla większej liczby delegatów? Czy trzeba doprowadzić w innym kraju do jakby przejęcia czy przekazania mojej kultury.?Do końca jeszcze nie wiem jak to się robi. Jak wygrać dyplomatycznie czy Wam się udało? Gdzie tkwi klucz? A może za mała mapa (6 narodów i 12 panstw miast)?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forever 


Helped: 2 times
Age: 46
Joined: 01 Sep 2010
Posts: 4702
Piwa: 48/42
Location: Warszawa
starszy chorąży sztabowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  I miejsce w Pucharze KAC - I Puchar Kac Civ5  Wygrany jeden GOTM - 1 wygrana 
Posted: 2015-09-04, 09:14   

malykrzys wrote:
Swoją drogą bez sensu nie wykorzystać wszystkich swoich delegatów. Co do archeologów da się do innej cywilizacji umieścić np gdy wydobędziemy artefakt z terenu wolnego od miast.
Jeszcze chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób miasto generuje tzw "moderator miasta". Przykładowo mam produkcji 40 zlota moderator miasta 75% i wychodzi łącznie 70. W jaki sposób powstaje moderator, czy mam na niego jakiś wplyw i czy jest to wartość stała czy zmienna w zależności np od innych surowców? Czy mogę sobie go obliczyć czy też próbować ustawić?


Nie wiem co to moderator miasta ale podejrzewam że może chodzić o bonusy z np. budynków
Wklej jakieś screny to może coś mi się rozjaśni

malykrzys wrote:

I jeszcze jedno. Zbudowałem siedzibę ONZ i następowały wybory przywódcy świata. Wszystkie Państwa-Miasta były moimi sojusznikami. Ostatecznie miałem 32 delegatów a do zwycięstwa dyplomatycznego była potrzeba 35. Wszyscy głosowali na siebie. Inne nacje tam miAły po raptem kilku delegatów ja że byłem i gospodarzem i sojusznikiem innych oraz wysokie zadowolenie to miałem aż i tylko 32. Więc zabrakło 3. W jaki sposób uzyskać większą liczbę delegatów czy jest jakiś limit ogólny dla wszystkich? Czy liczba 35 jest zawsze taka sama do wygrania wyborów? Probowałem i w handlu uzyskać głosu do wybrania mnie poprzez inne nacje ale nawet z zaprzyjaznionymi nie dało rady. Czy należy mieć z innymi np wspólne ideologie? (Tzn podobne ustroje?) czy po prostu miałem za mało czegoś dla większej liczby delegatów? Czy trzeba doprowadzić w innym kraju do jakby przejęcia czy przekazania mojej kultury.?Do końca jeszcze nie wiem jak to się robi. Jak wygrać dyplomatycznie czy Wam się udało? Gdzie tkwi klucz? A może za mała mapa (6 narodów i 12 panstw miast)?


Tak da się wygrać dyplomatycznie trzeba po prostu żyć dobrze z kompami
Jak wejdziesz do dyplomacji to tam są podane informację za co masz + a za co - w stosunkach
Zbieraj + unikaj - i za którymś razem któryś komp zagłosuje na ciebie
Co do liczby delegatów to przyznam że nie wiem czy jest stała ja zawsze gram na dominacje a dyplomacje robiłem tylko dla zaliczenia osiągnięcia.
_________________
Veni Vidi Vici
Forek nie narzeka Forek opisuje rzeczywistość


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
malykrzys


Joined: 31 Aug 2015
Posts: 4
Posted: 2015-09-04, 21:12   


albo


Są tam modyfikatory miasta. Mamy właśnie np 71 podstawy nauki dodajemy jeszcze 133 procent z 71 i mamy ponad 165. Przy produkcji dochodzą jeszcze modyfikatory za tory itp. Modyfikatory nie są jednakowe dla każdego miasta konkretnego ulepszenia jedynie chyba modyfikatory torów. Do tego w/w modyfikatory się zmieniają w trakcje gry. Przy słabo rozwiniętych miastach wynoszą np 10% przy innych inaczej. Chciałbym wiedzieć jakiego algorytmu używa gra dla ustalenia modyfikatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cholernik 



xfire: Cholernik
Helped: 14 times
Age: 35
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 2474
Piwa: 53/27
podpułkownik  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Pomocna dłoń – pomógł minimum 10 razy  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  Obibok – nie grał od 90 dni  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 2  I miejsce w Pucharze KAC - w turnieju drużynowym Civ 5  Wygrany jeden GOTM 
Posted: 2015-09-04, 23:50   

Modyfikatory zwiększają się przez ustroje (np. Republika z Wolności daje+5% do produkcji, Wolnomyśllicielstwo z Racjonalizmu daje + 17% do nauki), budynki (np. wiatrak daje +15% do produkcji), lub zdolności danego przywódcy (np. Egipt ma bonus do budowy cudów).
Co do bonusu naukowego 33% daje uniwerek, 50% daje laboratorium, obserwatorium oraz cud narodowy - akademia narodowa.
Bonusy się sumują.
Z produkcją jest podobnie, budynki przemysłowe zwiększają ten modyfikator (warsztat, fabryka, elektrownia).
Last edited by Cholernik on 2015-09-04, 23:52; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "dobrzy ludzie trzymaja sie razem" (bombel79)
bombel79, Bobek1971, Peter, ponti
Beny Pakty odtajnione 6 2015-06-21, 11:07
Beny
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Dobrzy ludzie a sprawa agresywnych jednostek"
stoickov, Bobek1971
LDeska Pakty tajne 1 2010-01-15, 16:17
LDeska
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "trzej dobrzy ludzie" (bombel79)
bombel79, Bobek1971, Lary33
Beny Pakty odtajnione 5 2015-06-21, 11:07
Beny
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Sticky: Pakt "Wielcy i malutcy 2" (bombel79)
bombel79, Bobek1971, cheos, Cola
Beny Pakty odtajnione 3 2015-06-21, 11:06
Beny
No new posts Wielcy ludzie
wnuczus Kalendarium 152 2012-10-03, 11:32
czajmen

Czas generowania strony : 0.28 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group