www.civilization.org.pl
Forum •  FAQ •  Search •  Memberlist •  Usergroups •  Register •  Log in •  Download
 
 Announcement 
   Jesteś nowy? Kliknij tutaj!    Zgłoś grę Civ6     Zgłos grę Civ5    Zgłoś grę Civ4         Mistrz sezonu    IRC, TUTAJ UMÓWISZ SIĘ NA GRĘ    Na ircu jest users osób. Załaduj obrazek Czytnik RSS 

Previous topic «» Next topic

dyplo13regulamin

Closed by: Rihiter
2018-01-14, 21:46
REGULAMIN Dyplo13
Author Message
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 18:52   REGULAMIN Dyplo13

Poniższy Regulamin jest własnością intelektualną i nie można kopiować treści w częściach lub całości poza forum civilization.org.pl lub bez zgody administratorów forum civilization.org.pl.

Celem regulaminu jest usystematyzowanie zasad ,aby grało się przyjemnie, bez zgrzytów. Regulamin nie służy jako narzędzie do zapewniania sobie nietykalność albo narzędzie do wykorzystywania regulaminu do niecnych celów poprzez szukanie luk w regulaminie. Celem regulaminu jest regulowanie tego co jest zgodnie z „duchem civki” a co nie jest.
Jednakże ostateczny osąd o tym co jest zgodne z „duchem gry” należy do Admina a nie do regulaminu
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:14   

1. Gra – informacje ogólne:
1.1 Gra Dyplo13 (zwana dalej grą) jest organizowana przez forum społecznościowe Civilization.org.pl zwane dalej forum). Wszyscy uczestnicy gry wyrażają zgodę na wykorzystywanie dowolnych fragmentów, zdjęć, screenów itp. z gry do promocji forum.
1.2 Organizatorzy gry komunikują się z graczami przez forum i zamieszczenie tam informacji dla gracza jest równoznaczne z ich dostarczeniem do gracza.
1.3 Przystąpienie do gry jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
1.4 Administratorem gry jest Rihiter zwany dalej Adminem i ma on decydujące zdanie co do interpretacji poniższego regulaminu.
1.5 Gra odbywa się na Civ4Bts na specjalnie przygotowanym Modzie Dyplo10 v.1.9 (nazwa oryginalna),a na potrzeby gry nazwany Dyplo13.
1.6 Gramy samodzielnie. Każdy gracz dowodzi jedną nacją i gra tak, aby ta dowodzona przez niego nacja uzyskała jak najlepszy rezultat w grze.
1.7 Czas na wykonanie tury to maksymalnie ~24 h czasu rzeczywistego. Jeżeli wszyscy gracze wykonają swoje posunięcia w czasie krótszym niż 24h to Admin będzie kończył turę i rozpoczynał nową przed upływem 24h.
1.8 Graczowi przysługuje jedno wejście do gry podczas jednej tury. Podczas tego wejścia zobowiązany jest do wykonaniu ruchów i wciśnięcia EoT.
1.9 Logując się do gry używamy nicków, które mamy na forum lub imion władców przyjętych na potrzeby fabularne lub anonima. Ważne aby była to konsekwentna jedna nazwa a nie zmieniana co kilka tur
1.10 Zabronione jest logowanie się do gry z nazwą gracza zawierającą polskie znaki.
1.11 Zabronione jest porzucanie nacji lub celowe granie na jej niekorzyść. Ocenę czy łamany jest regulamin w tym zakresie podejmuje admin i jego decyzja jest ostateczna.
(rozwiązywanie własnej armii jest traktowane jako gra na szkodę własnej nacji)
1.12 Zabronione jest włączanie w opcjach gry „autopromocji jednostek” oraz „autoeksploracji” (w pewnych sytuacjach działania te imitują wykonanie podwójnego ruchu).
1.13 Zabronione są wszelkie działania polegające na sztucznej ingerencji w mechanikę gry lub obchodzenie ograniczeń narzuconych Modem i/lub Regulaminem.
1.14 Adminowi przysługuje prawo do odebrania nacji dowolnemu graczowi za złamanie regulaminu oraz wyznaczenie nowego gracza na to miejsce lub też do nałożenia na gracza innej kary za złamanie regulaminu.
1.15 Adminowi przysługuje prawo do cofnięcia tury, gdy złamany został regulamin.
1.16 Adminowi przysługuje prawo do zmiany regulaminu również w trakcie trwania gry.
1.17 Zabronione jest przebywanie w grze podczas przeładowania tury.
1.18 Zabronione jest robienie savów w grze lub jakakolwiek próba ingerencji w save lub podglądania mapy.
1.19 W przypadku wystąpienia OOS gracz musi się rozłączyć i zalogować jeszcze raz oraz o tym fakcie poinformować w dziale technicznym
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:15   

2. Warunki zwycięstwa i zakończenia gry
2.1 Gra kończy się gdy jeden z graczy osiągnie jeden z rodzajów zwycięstwa przewidzianych mechaniką gry:
- dominacja (27,5% populacji i 27,5% terenu)
- dyplomatyczne poprzez Pałac Apostolski
- poprzez wysłanie statku na Alpha Centauri (gdy statek dotrze na miejsce)
- kulturalne przez posiadanie 3 miast z legendarną kulturą
2.2 Gra może zakończyć się zwycięstwem przez hegemonię w turze 150.
Jeżeli w turze 150 będzie widoczny zdecydowany Lider/Hegemon, Admin przeprowadzi wśród pozostałych przyz życiu władców anonimowe głosowanie "Czy koontynuujemy lub czy kończymy grę zwycięstwem Hegemona ". Jeżeli decyzja graczy będzie JEDNOGŁOŚNA że kończymy – gra kończy się, zwycięzcą zostaje Hegemon, a pozostałe pozycje zajmują gracze zgodnie z punktacją z początku tury 150.
2.3 Jeżeli w turze 150 nie będzie jednogłośnej decyzji o zakończeniu, gra trwa do tury 200. W turze 200 następuje definitywny koniec rozgrywki. Gracze zajmują pozycje zgodne z punktacją z początku tury 200.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-15, 22:33; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:24   

3. Mod, Draft, Mapa

3.1 Mod Dyplo13
http://civilization.org.p...pic.php?t=41621

3.2 Draft odbędzie się na drodze licytacji tajnej.
Szczegóły i zasady draftu opisane w wątku draftu:
http://civilization.org.p...101cc2238a61841

3.3 Mapa zostanie w całości zrobiona ręcznie a jej szczegóły pozostaną utajnione.
Dla graczy przed grą dostępny jest jedynie jej opis ułatwiający wybór nacji
http://forum.civilization...25821434#324788
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-18, 05:07; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:25   

4. Dobrowolna anonimowość

Podczas Dyplo 13 gracze mogą na własną prośbę występować pod anonimowym imieniem władcy zamiast pod swoim orginalnym Nickiem
Podlegają wtedy pewnym dodatkowym ograniczeniom. Szczegóły w osobnym poście
http://forum.civilization...pic.php?t=39392

Gracz któremu znudzi się anonimowość może wyjść z ukrycia poprzez wpis w tym wątku
http://civilization.org.p...p=324962#324962
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-22, 13:22; edited 1 time in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:25   

5. Wojny:
5.1 Zabrania się wywoływania sztucznych wojen, których celem będzie ominięcie mechaniki gry lub obejście jej (przesunięcie stolicy, zniwelowania niezadowolenia, spalenia sojusznikowi miasta, które może zostać zdobyte przez wroga itp.)
5.2 Zabronione jest wykonywanie podwójnego ruchu podczas wojny. Podwójny ruch to działanie jednego gracza, polegające na wykonaniu ruchu jednostkami po nieprzyjacielu w starej turze i przed nieprzyjacielem w nowej turze.
5.3 Dozwolone jest wypowiedzenie wojny i zaatakowanie podwójnym ruchem, jeśli gracz, który ma być zaatakowany ruszał się PRZED agresorem w turze poprzedniej a w turze ataku zwleka z wykonaniem swojej tury i nie loguje się do gry. Taki atak może nastąpić, gdy do końca czasu pozostało mniej niż 4 godziny w/g civstats.
5.4 Kolejność Ruchów: Podczas wojny obowiązuje zasada wykonywania ruchów naprzemiennie przez strony konfliktu. Jeden z graczy rusza się jako pierwszy i ta kolejność obowiązuje przez cały czas trwania wojny. Czas wykonywania tury zostaje wtedy podzielony na dwie części.
5.4.1 Podczas pierwszych około 11 godzin podwójny ruch jest całkowicie zabroniony.
Gracz ruszający się pierwszy na wojnie ma czas na wykonie tury przez pierwsze 11 godzin tury (czyli aż na liczniku civstats zostanie ~12h).
5.4.2 Sytuacje łańcuszków tj: kiedy gracz A rusza pierwszy, potem gracz B, a następnie gracz C, ustalone są indywidualnie jedynie w sytuacjach wyjątkowych i za zgodą Admina. Ogólnie przyjęta jest zasada całkowitego zakazu tworzenia „łańcuszków”.
5.4.2 Po upłynięciu tego czasu opisanego w pinkcie 5.4.1 dopuszczalne jest wykonanie ruchu z pomięciem zakazu podwójnego ruchu, ale tylko w tej jednej turze. Adminowi przysługuje prawo do cofki jesli uzna ze gracz który zaatakował podwójnym zyskał zbyt wiele.
5.4.3 Opuszczenie tury podczas wojny nie zmienia kolejności ruchów.
5.4.4 Opuszczenie tury przez gracza ruszającego się jako pierwszy oznacza że tura ta mu przepadła. Nie może on wejść po swoim przeciwniku i wykonać pominiętej tury.
5.4.5 Zakaz podwójnych ruchów obowiązuje także w turze poprzedzającej wypowiedzenie wojny. Gracz nie może podczas jeszcze trwającego pokoju ruszyć się jako drugi lub wspólnie, a w następnej zaatakować jako pierwszy.
5.4.6 Gracze mogą odstąpić od zasady wykonywania tur naprzemiennie za obustronną zgodą.
5.4.7 Gracze powinni grać FAIR i starać się wykonywać tury jak najszybciej to możliwe, aby nie blokować innych. Szanujmy się wzajemnie i szanujmy swój wolny czas.
5.4.8 Pomimo ograniczeń narzuconych modem i regulaminem nie ma sprawiedliwej równowagi pomiędzy ruszającym się jako pierwszy i jako drugi. Istnieją istotne różnice i w niektórych sytuacjach lepiej jest być tym pierwszym a w innych tym drugim. Gracz przystępując do wojny ma tego świadomość i nie będzie zgłaszał kiedykolwiek pretensji z tego tytułu.
5.4.9 Gracz przystępujący do wojny ma obowiązek zalogować się tak aby nie stworzyć łańcuszka. W wyjątkowych sytuacjach łańcuszek jest dozwolony jedynie za zgodą Admina.
5.5 Gracz może byc zaatakowany w każdej chwili, regulamin nie daje żadnej nietykalności. Robiąc turę gracz musi mieć tego świadomość.
5.6 W przypadku gdy został stworzony łańcuszek, admin będzie dążył do takiego ustawienia kolejności na wojnie aby zlikwidować łańcuszek. Może się zdarzyć ze gracz który jest trzeci, drugi na wojnie, po likwidacji łancuszka będzie pierwszy. Innymi słowy mogą być administracyjne przesnięcia na wojnie, chyba ze strony same się porozumieją.
5.7 Zabronione są wszelkie działania celowo zmierzające do wykonania podwójnego ruchu podczas wojny. Złamaniem regulaminu jest sama próba doprowadzenia do takiego ruchu a niekoniecznie sam ruch a także namawianie do tego innych graczy.
5.8 Gracz, który wypowiada wojnę lub przyjmuje pokój ma obowiązek niezwłocznie o tym fakcie poinformować w wątku Aktualne wojny używając do tego celu skryptu
5.9 Podczas pierwszej godziny po przeładowaniu w grze mogą przebywać TYLKO gracze którzy są w stanie wojny i ruszają się na niej jako pierwsi.
5.10 Jeżeli tura trwa pełne 24h, podczas ostatniej godziny trwania tury przed przeładowaniem w grze mogą przebywać TYLKO gracze którzy są w stanie wojny i ruszają się na niej jako drudzy.
5.11 Jeśli gracz oficjalnie w "Aktualnych Wojnach" wypowiada komuś wojnę i prosi o nie logowanie się przed nim to zaatakowany ma obowiązek czekać w tej turze z ruchem na agresora
5.12 Każda wojna musi zakończyć się: cease fire.
5.13 Jeżeli po zalogowaniu się do gry osoba już zalogowana poprosi cię o wylogowanie, gdyż wypowiada ci wojnę. Należy bezwzględnie się wylogować. W takim przypadku przysługuje prawo do ponownego zalogowania się a osoba prosząca o wylogowanie musi wypowiedzieć wojnę i zgłosić to w odpowiednim wątku.
5.14 Gramy systemem bez minimalnego czasu trwania tury, czyli jak wszyscy gracze zrobią ruchy Admin przeładowywuje turę. Gra ma iść sprawnie.
5.15 Jeżeli w którymkolwiek momencie trwania gry Admin uzna, że sytucja jest na tyle skomplikowana, że wymaga uporządkowania w kwesti trwania tury – może zarządzić, że od danego momentu gramy tury obowiązkowo 24h, z ustaloną godziną przeładowania.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:26   

6. Teleportacja jednostek.
6.1 Teleportacja jednostek występuje, gdy wypowiadamy wojnę, zrywamy OB lub podpisujemy pokój z innym krajem a ma on jednostki na naszym terenie lub nasze są na jego. Występuje ona również, gdy jednostki obu krajów stoją na tym samym polu i wypowiadamy wojnę.
6.2 Zabronione jest celowe ustawianie własnych jednostek w taki sposób, który wymusi na wrogu teleportację albo (w wyniku wypowiedzenia wojny samemu) spowoduje teleportację wrogiej armii.
6.3 Teleportacja jednostek jest zabroniona oprócz przypadków wyszczególnionych poniżej.
6.3.1 Dozwolone jest teleportowanie pojedynczych jednostek wroga ze swojego terenu.
W takim przypadku teleportowane jednostki nie mogą się ruszyć w tej i następnej turze jak również nie mogą one być zaatakowane ani samemu atakować.
Admin dopuszcza zaatakowanie pojedynczych teleportowanych jednostek, jeżeli blokują one przemarsz armii.
6.3.2 Dozwolona jest teleportacja podczas podpisania cease fire (10 turowy pokój jest zabroniony). W takim przypadku teleportowane jednostki nie mogą w tej i następnej turze uczestniczyć w działaniach wojennych w szczególności atakować inne jednostki/miasta, niszczyć usprawnień, obsadzać garnizony miast. Admin może karencyjny okres dwóch tur wydłużyć w zależności od sytuacji na mapie rozgrywki, jak również może przedłużyć nietykalność teleportowanych jednostek.
6.4 Zabronione jest celowe wypowiadanie fikcyjnych wojen w celu teleportacji jednostek.
6.5 Dozwolona jest teleportacja dowolnie dużej liczby jednostek w jednym konkretnym przypadku: jednostki wkroczyły na nasz teren wbrew woli gracza i pomimo wystosowania oficjalnego wezwania do opuszczenia granic (w turze w której wkroczyły) i wyznaczeniu trasy nie zastosowały się do tego wezwania. Teleportacja jest dozwolona w następnej turze po niezastosowaniu się do wezwania. Gracz wezwany do opuszczenia granic nie ma obowiązku wracać wyznaczoną trasą (jest to tylko jego dobra wola) ale jeśli nie opuści granic jego wojsko może zostać teleportowane. Jeśli gracz zauważy obcą armię na własnym terenie później niż w pierwszej turze marszu musi dać drugiej stronie minimum tyle czasu ile jej zajęło dotarcie tutaj. Po teleporcie jednostki administracyjnie MOGĄ być zamrożone na tyle tur ile by im zajęło dotarcie na miejsce teleportu. W tym czasie nie mogą być one atakowane. Jednostki teleportowane mają pierwszeństwo ruchu, tzn najpierw się ruszają, dopiero wtedy mogą być zaatakowane.
6.6 Teleportacja to skomplikowane zagadnienie. Jeśli nie masz pewności lub planujesz jakikolwiek działania wykorzystujące ją to zapytaj się Admina. Komentarz:
6.6.1 Podpisanie OB to zysk płynący z międzynarodowych szlaków ale i ryzyko związane z możliwością wykorzystania naszych dróg przez obce państwo. Zapewnienia w kronice lub paktach tajnych o nieprzekraczaniu granic są tylko umową między graczami i ich złamanie nie jest złamaniem regulaminu. Jeśli Gracz komuś nie ufa to niech nie podpisuje OB. Teleportacja nie może służyć do przyspieszenia się poruszania jednostek ani jako narzędzie do wybicia komuś stacka.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:26   

7. Przekazywanie wojska, miast, złota oraz surowców:
7.1 Przekazywanie wojska, miast i złota między graczami jest zabronione.
7.2 Wyjątek od 7.1
Gracz może oddać miasto które zdobył i zatrzymał na wojnie.
Miasto to można przekazać lub wyzwolić tylko do jego pierwotnego właściciela.
7.3 Wymiany surowców oraz darowizny do czasu wynalezienia korporacji bez ograniczeń. W momencie pojawienia się korporacji w państwie (w dowolny sposób) gracz bezwzględnie kasuje wszystkie otrzymywane wymiany i darowizny w wyniku których otrzymuje surowce dające bonus do posiadanej(ych) korporacji.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:28   

8. Zdobywanie, wyzwalanie i przekazywanie miast
8.1 Można przejąć dowolną ilość miast.
8.2 Przejąć można każde miasto, które jest po drugim skoku kultury (chociaż raz historycznie). Wszystkie miasta, które nigdy nie przeszły drugiego skoku kultury w momencie przejęcia muszą zostać spalone, z wyjątkami opisanymi poniżej.
8.3 Każda pierwotna stolica innego gracza może być przejęta.
8.4 Każde święte miasto innego gracza może być przejęte.
8.5 Każda siedziba korporacji innego gracza może być przejęta.

8.6 Nie wolno przejmować ani wyzwalać miast barbów, wszystkie one muszą ulec spaleniu bez wyjątków.
8.7 Każde zajęcie i zachowanie miasta gracz ma obowiązek natychmiast zgłosić Adminowi w pakcie tajnym.
8.8 Wyzwolenie miasta jest dozwolone jedynie w momencie jego zdobycia poprzez wybranie opcji Liberate.
8.9 Jeśli opcja Liberate się nie pojawiła podczas zdobywania (z jakichkolwiek przyczyn) to wyzwolenie jest zabronione. Takie miasto wciąż można zająć.
8.10 Można oddać miasto graczowi, od którego się je zdobyło. Muszą być przy tym respektowane inne punkty regulaminu (np o teleportacji).
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-01-14, 21:42; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:32   

9. Państwo Admina i barbarzyńcy

9.1 Państwo Admina nie uczestniczy w walce o zwycięstwo w grze i jego istnienie ma tylko znaczenie techniczne.
9.2 Wszyscy gracze grają w stanie ciągłej wojny z państwem Admina. Zabronione jest podpisywanie pokoju z Państwem Admina.
9.3 Na każde żądanie Admina gracz ma obowiązek przekazać Adminowi swoje mapy, żądaną przez niego kwotę złota (lub złota na turę). Admin ma obowiązek uzasadnić takie żądanie na forum gry lub w informacjach tajnych.
9.4 Gracze mają obowiązek natychmiast po spotkaniu dowolnej innej nacji w grze zdjąć swoje punkty szpiegowskie z Państwa Admina.
9.6 Zabronione jest szpiegowanie Państwa Admina a także wykonywanie jakichkolwiek misji szpiegowskich względem niego.
9.7 Zabronione jest nakładanie embarga, żądania zwrotu miast i jakichkolwiek innych podobnych rezolucji (umożliwianych przez Pałac Apostolski, ONZ lub inne budynki) względem Państwa Admina.
9.8 Państwo Admina składa się z dwóch zasadniczych części jednego miasta wśród lodów i niedostępnych gór ICE (tego miasta nie wolno graczom atakować) oraz wielu miast barbarzyńskich rozsianych po mapie.
9.9 Miasta barbarzyńców są pod kontrolą Admina tylko po to aby zapewnić wszystkim jednakowe warunki gry. Wszystkie te miasta budują te same budynki i produkują (lub nie produkują) te same jednostki. Jeśli na granicy z barbarzyńcami skoczyła kultura to znaczy że skoczyła ona we wszystkich miastach barbów w tych samych pozycjach względem wszystkich innych graczy.
9.10 Wszystkie miasta Admina oprócz miasta ICE możecie swobodnie zdobywać i palić wg własnego uznania.
9.11 Admin posiada trzy rodzaje jednostek
- barbarian archer - jednostki te nigdy nikogo nie zaatakują ani się nie ruszą, fortyfikują się na swoich pozycjach są elementem utrudniającym ekspansję i możecie je swobodnie atakować wg uznania.
- black panter - zdążyliście poznać, jednostki ekstremalnie silne stojące na polach niedostępnych dla gracza. Mają swój konkretny i istotny powód istnienia - wyjawię go po zakończeniu gry. Jednostek tych nie należy się lękać ani ich atakować. Możecie je swobodnie obejmować kulturą, omijać i ignorować. Na testach jedna pantera kładła średnio ponad 80 czołgów bez draśnięcia także nie polecam wchodzić im w drogę
- inne ekstremalne zabezpieczenia - nie będę ich opisywał aby nie ułatwiać oszustom jak je obchodzić
9.12 Oprócz jednostek barbarzyńskich kontrolowanych przez Admina na mapie mogą się pojawiać inne jednostki barbarzyńców. Jest włączona opcja Raging Barbarians.
Te jednostki pojawiają się losowo i nie mam nad nimi kontroli, mogą one was atakować, zajmować miasta, robotników itp... Walczycie z nimi normalnie jak z barbarzyńcami.
9.13 Zabronione są wszelkie wredne, podstępne, złośliwe, celowe i niecelowe, przypadkowe i nieprzypadkowe, działania wobec Państwa Admina, których twórca regulaminu nie wymienił
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:33   

10. Zastępstwa.
10.1 Jeśli gracz opuszcza nację z przyczyn niezależnych od niego (wyjazd, urodzenie dziecka, choroba, wypadek, brak netu przez dłuższy okres czasu) to ma on prawo a wręcz obowiązek wyznaczenia NASTĘPCY. Skoro sam gracz go wyznacza zakłada się, że ma świadomość i wolę, co do kierunku polityki swojego państwa. Gracz opuszczający nacje ma obowiązek przekazać instrukcje co do polityki w pakcie "nowy gracz, stary gracz, admin". Nowy gracz ma obowiązek trzymania się tych instrukcji przez czas wyznaczony przez Admina, minimum 10 tur.
10.2 Jeśli gracz porzuca nację bo mu się znudziło, został wywalony za łamanie regulaminu lub innych przyczyn to następcę wyznacza Admin i gracz nie ma nic do powiedzenia. W takiej sytuacji Admin powinien uwzględnić przy wyznaczeniu następcy, aby polityka w regionie nie została drastycznie zachwiana. W tym wypadku sąsiedzi zastępowanej nacji mają prawo do zgłaszania uwag Adminowi, który może wprowadzić zmianę następcy.
10.3 Jeśli to zwykłe ZASTĘPSTWO (a nie następstwo) to zastępca nie ma prawa działać samodzielnie i łamać wytycznych władcy. Nie ma też prawa do takich zmian jak ustroje, skolejkowana produkcja, wypowiadanie i zawieranie wojen oraz paktów bez wyraźnych wytycznych władcy.
10.4 Zastępować gracza może tylko osoba nieuczestnicząca w grze. Zastępca może zastępować tylko jedną nacje jednocześnie.
10.5 O wszelkich naruszeniach Zastępcy powinien zostać niezwłocznie powiadomiony Admin przez gracza, który takie naruszenie zauważył.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:34   

11. Pozostałe zakazy i nakazy:
11.1 Zabronione jest rozprzestrzenianie korporacji w nowo założonym mieście. Zakaz dotyczy tylko tury w której miasto powstało.
11.2 W przypadku wystąpienia OOS gracz musi się rozłączyć i zalogować jeszcze raz oraz o tym fakcie poinformować w dziale technicznym.
11.3 Od początku gry aż do tury 50 włącznie zabronione jest paktowanie jawne i tajne z nacją, której się nie poznało (spotkało w grze). Zakaz obejmuje również wszelkie zawoalowane próby kontaktu typu sugestie konkretnych działań w kronice czy gdzie indziej. Każda nacja ma jednak prawo rzetelnie i subiektywnie opisywać SWOJĄ WŁASNĄ historię.
11.4 Ze względu na całkowity zakaz kontaktu z niepoznanymi nacjami zabronione jest wklejanie map (screenów) z gry na otwartym forum do czasu wynalezienie papieru.
11.5 Zabronione jest ścinanie miasta więcej niż jeden raz podczas tury.
11.6 Zabronione jest podpisanie pokoju z państwem które zdobyło i zatrzymało jakiekolwiek twoje miasto. Pokój można podpisać dopiero gdy zostanie spełniony jeden z poniższych warunków:
11.6.1 Miasto powróci do pierwotnego właściciela
11.6.2 Miasto zostanie spalone
11.6.3 Kultura agresora w zdobytym mieście przewyższy kulturę poprzedniego właściciela.
11.7 Zabronione jest poddawanie pod głosowanie rezolucji ONZ o zwycięstwie dyplomatycznym
11.8 Gdy zostaje zarządzone głosowanie odnośnie zwycięstwa religijnego wszyscy gracze muszą zagłosować. Ci którzy tego nie zrobią zostają zastąpieni przez Admina i w głosowaniu wybierana jest opcja wstrzymania się od głosu.
11.9 Zwycięstwo Dyplomatyczne przez PA następuje wtedy gdy w grze pojawi się komunikat o takim zwycięstwie. Nie ma żadnego odejmowania głosów za państwo admina czy opuszczone nacje.
11.10 Wcześniejsze zakończenie następuje gdy wszyscy gracze w tajnym głosowaniu wyrażą taką wolę.
11.11 W celu uniknięcia sztucznego przedłużania gry istnieje możliwość oddania nacji AI, jednakże tylko za zgodą Admina.
11.12 Jeżeli Admin w pewnym momencie rozgrywki zarządzi minimalny czas trwania tury 24h to:
11.12.1 Godzina przeładowania ustalona jest na w przedziale 9:00 – 10:00.
11.12.2 Czas zniesienia ustala się na godzinę 21:00.
11.12.3 Godzina przeładowania jak i czas zniesienia może ulec zmianie podczas prowadzenia rozgrywki. Szczegółowe informacje będą publikowane w Wątku Technicznym.
11.13 Zmodyfikowano regulaminem zwycięstwo poprzez dominację do wymaganych 27,5% populacji i 27,5% terenu. Gracz, który spełnia warunki musi to zgłosić do Admina. Brak zgłoszenia nie kończy Gry.
11.14 W związku z faktem iż gramy na modzie który umożliwia odbudowywanie spalonych cudów, następujące Cuda Światowe podlegają pewnemu ograniczeniu:
- Wyrocznia
- Tadż Mahal
- WisząceOgrody
Wszystkie te cuda (w razie spalenia) można odbudować tylko RAZ.
Raz w całym Dyplo oczywiście nie po raz na każdą nację
11.15 Jeśli jakiś cud świata zostanie spalony to jedynie gracz który tego spalenia dokonał może w tej samej turze rozpocząć odbudowę tego cudu.
Wszyscy pozostali gracze mogą rozpocząć budowę dopiero w turze następnej.
(równe szanse dla reszty bez wzgędu na to czy są pierwsi czy drudzy na wojnie)
11.16 Gracz może odłączyć tylko tego Wielkiego Człowieka którego sam wyfarmił i dodał do miasta.
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Last edited by Rihiter on 2018-03-16, 20:26; edited 2 times in total  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rihiter 



Age: 35
Joined: 05 Jun 2006
Posts: 5957
Piwa: 118/18
Location: UE, Polska, Kraków
starszy szeregowy  Brązowy zlotowicz - 1 zlot  Piwosz – otrzymał minimum 25 piw  II miejsce w Dyplo - dyplo7  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 10  Przeżycie w Dyplo - Dyplo 9  Przeżycie w Dyplo - Dyplo Miś 
Posted: 2018-01-14, 21:35   

12. Sytuacje sporne i ewentualne sprzeczności w regulaminie

Jeśli zdarzy się taka sytuacja że obie strony mają swoje racje i obie mają podparcie w różnych punktach regulaminu (innymi słowy jeśli okaże się że regulamin jest gdzieś sprzeczny lub gdy każda ze stron ma rację w 50%)

obowiązuje zasada promowanie Agresywności czyli karanie Pasywności (jak w boksie)

W takich sytuacjach jako Admin będę się raczej skłaniał do rozwiązań promujących graczy atakujących a nie broniących.
Ma to być dyplo walki a nie bunkrowania się

Zatem jak w boksie pasywność będzie karana (tylko w razie sporu)
_________________
Woda po walce ma jak wino smak

Dyplo Hymn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Display posts from previous:   
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Podobne Tematy
Topic Author Forum Replies Last Post
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: OGŁOSZENIA ADMINA Dyplo13
Rihiter Dyplo XIII 37 2018-06-27, 23:53
Rihiter
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: REGULAMIN
Richards LIGA CIVILIZATION V 0 2011-04-19, 21:31
Richards
No new posts Announcement: Regulamin
wnuczus II Turniej w systemie Szwajcarskim 0 2013-01-05, 04:39
wnuczus
No new posts Announcement: Regulamin
Richards IV Sezon - Civ4 0 2009-02-10, 07:02
Richards
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Announcement: Regulamin
LDeska I Turniej Civ5 0 2010-10-07, 17:06
LDeska

Czas generowania strony : 0.53 s.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group